Die tip van de lange lijn kreeg ik ongeveer een jaar geleden ook. Dus ik ga met een longeerlijn aan zijn halsband lekker wandelen, liet hem zitten toen er een aantal fietsers aankwamen en gaf hem daarna commando " vrij" ; hij neemt een run en voordat ik het in de gaten had kwakte ik op het beton,2 voortanden beschadigd, beide ellebogen en knieen volledig open. Daarna heb ik besloten dat Barry niet meer van het erf afkomt.
Eerst ging ik ook nog wel eens wandelen langs een kanaal een paar dorpen verderop. Dat ging nog wel aardig totdat hij een keer in het kanaal sprong ( heel slim is ie ook niet) waar de kant ruim een meter hoog is. Hadden we nog mazzel dat we die keer met zijn tweetjes waren want in mijn eentje had ik nooit 50 kilo natte hond een meter omhoog kunnen tillen.
Verder doet hij graag trekspelletjes maar omdat we die niet konden winnen en dat is natuurlijk wel belangrijk voor onze eigen positie hadden we een flos aan een touw met daartussen rubber in een boom gebonden. Ook dit liep uit de hand want Barry kon natuurlijk niet winnen van die flos en bleef maar aan dat ding hangen totdat het bloed uit zijn mond en van zijn nagels kwam. Ook dat speeltje maar weer verwijderd.
Ik ben bang dat ik met een ontzettend overactieve hond zit de komende paar jaren