van lief naar agressief konijn help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

libra

van lief naar agressief konijn help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 16:04

ik heb 3 weken geleden een nieuw konijn gekregen het is een mannetje van 6 maanden oud het is een heel druk konijn wat niet graag vast zit en haal hem ook iedere dag een paar uurtjes uit de kooi zodat hij rond kan rennen op m'n kamer.

In het begin was hij heel lief en liep hij me overal achterna als hij los liep. maar sins 2 dagen geleden was hij een stuk agresiefer geworden. ook wilde hij steeds fietsen tegen m'n been op. ik heb hem toen steeds weggeduwd maar hij hield er niet mee op. gister viel hij me voor de eerste keer aan en vandaag is het heel erg.
als ik langs z'n kooi loop vliegt hij zowat tegen de tralies aan. ook als hij los loopt en ik hem wil aaien of pakken vliegt hij me aan. Ik heb hem met een handoek moeten pakken omdat hij zo agresief is.

ik weet niet wat ik moet doen. zo is hij rustig en dan dan valt die aan. en wil hem eigenlijk niet meer loslaten maar ik denk als ik dat doe dat het dan erger word maar ik wil ook niet steeds aangevallen worden.

groetjes

nicci88

Re: van lief naar agressief konijn help

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:26

laat hem eens castreren. kan al veel helpen. nu is het konijn namelijk geslachtsrijp geworden.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:59

Hij is gefrustreerd,word geslachtsrijpen wil een dame onder hem. Castereren en een leuke vrouw om zijn leven mee te delen daarna zal hij zeker op prijs stellen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:07

casteren, buiten in een hok en een ren en een vriendje zoeken voor hem

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:19

Ik sluit me volledig bij de rest aan, laat hem castreren en geef hem een vriendinnetje. En wat ook heel belangrijk is ... Geef hem veel ruimte! Hij voelt zich bedreigt in zijn kleine ruimte, daarom valt ie jou aan. Ook ben ik bang dat hij gedragsgestoord aan het worden is, aangezien hij en niet gecastreerd is, alleen is en een klein hokje heeft ...
Gr.
Naatje

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:37

je hoeft hem niet persee te castreren en hij hoeft ook geen vriendin.... je kan hem ook gewoon een voedster laten dekken... dan is hij zijn geiligheid kwijt en heb je kans dat hij weer lief word..

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:56

Promessa schreef:
je hoeft hem niet persee te castreren en hij hoeft ook geen vriendin.... je kan hem ook gewoon een voedster laten dekken... dan is hij zijn geiligheid kwijt en heb je kans dat hij weer lief word..

en weer een zooi konijnen waarvan je niet weet wat er mee gebeurt.

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:58

het is denk i kde pubertijd-nee is geen grapje!-
konijn van mijn oppaskindje heeft dat ook, kan je niet meer met blote handen pakken!
groeit er wel overheen !
castreren vind ik zo zielig!

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:59

Wat een onzin om hem even op een voedster te zetten, er zitten al veel te veel konijnen in de opvang. Nee, laat hem lekker castreren en plaats er een leuke voedster bij en je zult zien dat hij weer helemaal de oude wordt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:09

dus jij denkt dat als zn ballen eraf zijn, je hem gelijk bij een voedster kan zetten. geloof me die mannelijkheid blijft er wel even in zitten hoor.

Als je dan toch voor castratie gaat, zou ik er niks meer bij zetten, als jij hem genoeg aandacht geeft gaat dat prima.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:13

Ik zou ook voor castratie gaan en dan na een tijdje een vriendinnetje voor hem zoeken.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:18

Eerst laten castreren zoals hierboven ookal word gezegd en dan een maatje voor hem zoeken Ja
Succes ermee Lachen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:23

Promessa schreef:

Konijnen zijn volgens jou solitair levende dieren?? Denk je echt dat het zo werkt? Één keer dekken en dan alles over Sigaar Wel eens biologie gehad?

Laten castreren zodat hij zijn hormonen in toom kan houden en een mooie dame uit een opvang halen! Bijvoorbeeld uit Ermelo bij www.bunnybin.nl

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:26

wel ongeveer 2 á 3 maanden wachten met een voedster erbij zetten anders heb je nog een zooi van die beesten

Castreren is niet zielig gefrustreerd zijn is veel zieliger

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:27

promessa ik weet dat je dan nog 14 dagen moet wachten tot je bij elkaar laat. Maar zoals de andere al zeggen, konijnen zijn sociale dieren die willen een soortgenootje en dat kan een mens nooit vervangen. Ik denk dat je je maar eens wat meer in de konijnenwereld moet gaan verdiepen.

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:27

14 dagen is genoeg hoor, dan kunnen ze bij elkaar, maar niet korter in iedergeval.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:35

ik hoef me niet in de konijnenwereld te verdiepen hoor... ik weet dat het groepsdieren zijn.
Maar ik vind dat mensen op bokt nogal snel naar castratie grijpen.
niet elk konijn kan samen zitten.... dat zou betekenen dat je alle rammen of als broertjes bij elkaar laten zitten, of allemaal moet castreren...

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:37

vaak gaan rammen samen niet goed, dus ind. castreren zodat ze samen met een voedster door het leven kunnen gaan. Als je ze toch niet voor de fok gebruikt, waarom zou je ze dan niet laten castreren?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:39

Er zijn toch al veeeeel te veel konijnen de meeste hebben het daardoor niet prettig. Als je nu zorgt dat hij een maatje heeft is hij veel gelukkiger, het nadeel is dat ze anders weer gaan vechten door de hormonen dus moet je wel castreren. Paarden worden toch ook met regelmaat gecastreerd wat is het probleem bij andere dieren gaat het net zo.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:39

als je hem wilt castreren moet je het wel zo snel mogelijk doen, ik weet dat rond de 6 maanden de beste leeftijd is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:40

Promessa schreef:
ik hoef me niet in de konijnenwereld te verdiepen hoor... ik weet dat het groepsdieren zijn.
Maar ik vind dat mensen op bokt nogal snel naar castratie grijpen.
niet elk konijn kan samen zitten.... dat zou betekenen dat je alle rammen of als broertjes bij elkaar laten zitten, of allemaal moet castreren...

Denk jij dat het bij paarden ook zo werkt? Haha! Dat je een hengst even een merrie laat dekken en het hengstengedrag is weg? Ander dier maar het zelfde verhaal Sigaar

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:43

niet elk dier is hetzelfde...
Bij sommige konijnen werkt het wel andere niet...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:44

En dat terwijl je in een ander topic adviseert om de kater te castreren Vork

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:44

Mijn konijn is op 8 jarige leeftijd nog gecastreerd. Hij had een tumor in zijn bal, dus het was of castreren, of afmaken. Hij heeft daarna nog 2 jaar geleefd.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:45

miekelover schreef:
casteren, buiten in een hok en een ren en een vriendje zoeken voor hem

Helemaal mee eens.. Vanaf er bij onze mannetjes een verschijnsel kwam van geslachtsrijpheid: Direct naar de DA en voorbij was het.