HELP! 2 katten gaan steeds vechten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

HELP! 2 katten gaan steeds vechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 13:13

We hebben sinds 2 week een nieuwe kater van 3 maand oud. Maar nu geeft dat nogal problemen met onze oudere kat. We hebben nu in totaal 3 katten, één kater van 10 jaar en een poes van ongeveer 7 jaar en onze nieuwe kat.

De poes (kadoes) en onze nieuwe katje gaan steeds vechten. Kadoes valt ons nieuwe katje steeds aan, eerst gaat ze blazen, dan valt ze aan en na wat gekrijs laat ze hem weer los. Onze nieuwe kat is helemaal bang voor haar en probeerd zo veel mogelijk bij haar uit de buurt te blijven, maar ze blijft hem maar opzoeken.

Ik snap niet waarom het zo gaat, we hebben wel vaker een nieuwe kat gehad en dat gaf geen enkel probleem. Onze oudste kat mag onze nieuwe katje ook niet, maar hij laat hem wel met rust. Onze twee oudere katten zijn dus normale huis tuin en keuken katten. Kan het komen omdat onze nieuwe kat een Britse korthaar is?

De eerste dag zijn onze oude katten echt extreem bang voor de nieuweling geweest, ze zijn dagen niet meer in huis geweest en waren helemaal van streek. Uiteindelijk ging dat dus wat beter, ze werden minder bang maar ze mogen hem nog steeds niet. En met Kadoes heb ik het gevoel dat het steeds erger word Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil heel graag dat onze katten gewoon vriendjes met elkaar worden want dit is echt niet leuk zo, iemand die mij kan helpen?

Mar_Nimbus

Re: HELP! 2 katten gaan steeds vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:14

misschien een raar idee, maar smeer je nieuwe katje even in met valeriaandruppels
dat vinden katten lekker, misschien krijgt hij dan even een andere lucht en vinden ze hem wel aardig

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:30

of je moet ze dezelfde parfum opdoen, want dan hebben ze hetzelfde luchtje.. en dan denken ze ooh oke hij is goed volk haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 19:16

is dat niet schadelijk? Nagelbijten / Gniffelen katten likken toch behoorlijk veel aan hun vacht en het lijkt me niet gezond als ze parfum binnen krijgen..

Wat zijn valeriaandruppels? Clown

Bedankt voor de tips in iedergeval Ja

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:32

valeriaan is iets wat je in kunt nemen als je rustig wilt worden
ik heb het bijvoorbeeld ook op de krabbelpaal gesmeerd
gingen ze als een gek hun nagels scherpen

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:48

mijn ouders hebben 3 katten, een brits korthaar, een huistuienkeukenkatje en een main coon ( ook in die volgorde gekomen ) het is eerst een jaar goed gegaan, maar nu kunnen de britt en de main coon absoluut niet meer bij elkaar, ze maken elkaar af en de main coon is gewoon 2 keer zo groot als de britt. Er is al vanalles geprobeerd, speciale spray van de dierenarts, valeriaan, voorlopig uit elkaar en weer bij elkaar introducen, niks helpt ze hebben gewoon een hekel aan elkaar en leven dus appart van elkaar in 1 huis, jammer, maar het is niet anders.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:34

je kan ze insmeren met een geurtje maar ik denk niet dat dat helpt. het is vrij logisch dat twee katers met elkaar gaan vechten... de oude kat wilt zijn terratorium beschermen.... ik denk dat je de nieuwe kat moet castreren...

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 21:45

het gaat hier niet om twee katers, de ene kater laat de nieuweling wel met rust, het gaat om de poes.

We hebben valeriaan op hem gesmeerd, en de poes is helemaal weg van het spul (had het nog op mijn vingers zitten, ze werd helemaal gek, zo lekker vond ze het) maar ze mag hem nog steeds niet, ze heeft hem vanochtend weer gepakt terwijl we het er toen net op hadden gesmeerd Verdrietig

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:14

dan nog blijft het feit dat de poes er eerder was... het is haar thuis. misschien accepteerd ze het niet dat er een andere vreemde kat bij komt.

Ik zou het nog even afwachten

Hoelang is de nieuwe kat er al??

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 11:18

3 week geloof ik nou, de poes zonderd zich behoorlijk af momenteel. Ze komt bijna nooit meer in de kamer (waar de jonge kat dus steeds zit) en als ze er komt dan haalt ze naar hem uit, of ze komt eten en gaat dan weer snel naar boven..