Noorse Boskatten & allergie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Noorse Boskatten & allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 14:54

Klopt het dat je veel minder last hebt van Noorse Boskatten als je allergisch bent?

Dit wil mijn vader graag weten, omdat hij eigenlijk wel graag een kat zou willen (of meerdere), maar we dat nooit gedaan hebben omdat hij allergisch is voor katten. Nu heeft hij de Noorse Boskatten ontdekt (een collega van hem heeft er 6, echt prachtige beesten!) en gehoord dat je daar dus minder last van zou hebben.

Wat zijn jullie ervaringen?

pubelia

Re: Noorse Boskatten & allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:50

vraag het eens aan crossmonster, die fokt volgens mij met noorse boskatten...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:51

ik heb geen flauw idee.. internet misschien? of vraag het eens aan de DA of dokter Lachen

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:53

voor zover ik weet heb je daar net zoveel last of zelfs meer last van.
het schijnt dat je wel oosterse kortharen en siamezen en de naaktkatten kan nemen.
mijn vader is zwaar allergisch voor katten en die hebben er nu 4 van de oosterse kortharen.
maar zeker halflangharige en langharige katten zijn het ergst.
ik merk dat ook aan mijn eigen vader als hij bij ons of bij mijn zus komt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:53

klopt,
maar ik kan me niet vinden in wat je zegt
wat wel kan kloppen is dat mensen die allergisch zijn voor kortharen, niet allergisch hoeven te zijn voor (half)langharen
maar dit is geen vaste regel
want veel mensen zijn juist allergisch voor de huidschilfers, en dat maakt dus bij de haarlengte niet uit.

voor je daadwerkelijk een kat neemt zou ik een proefkat nemen, een langharige kat van kennissen die je een weekje mag lenen oid.
dan pas weet je of je vader daar niet allergisch voor is.
want ik , als fokker, vind het vreselijk als een kitten naderhand toch weer weg moet.

heb je dit geprobeert, dan weet ik over een week een leuke kitten Haha!
kennissen van me hebben hun poes laten dekken door een van mijn katers Knipoog

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:55

Van een Noorse boskat weet ik het niet maar ik ben zelf heel allergisch voor katten en heb geen last bij katten zonder ondervacht. Ik heb er 5 in huis terwijl ik met grote boog om een huis tuin en keukenkat heen moet. Oosterse katten, Siamees, Oosters Korthaar hebben als ze goed gefokt zijn geen ondervacht en ook Rexen gaan vaak goed met allergiepatienten. Maar dan ligt het er wel aan waar de kattenallergie vandaan komt, huidschilfers of ondervacht... . Cornish rexen, Devon Rexen en Sfynxen zijn waarschijnlijk een verstandigere keus dan de langharige varianten omdat die sowieso meer stof verspreiden! Er zijn overigens hele artikelen over katten en allergie.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 16:20

crossmonster schreef:
heb je dit geprobeert, dan weet ik over een week een leuke kitten Haha!
kennissen van me hebben hun poes laten dekken door een van mijn katers Knipoog

Voorlopig komt het er sowieso nog niet van hoor,
we hebben voorlopig (hoop ik) nog een hond waar we geen kat bij durven te zetten Lachen

Maar bedankt iig voor de reacties.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:35

Mijn zus is superallergisch en die kon niet tegen onze noor (toen we die nog hadden) en ook niet tegen onze coons en birmanen. Waarschijnlijk kom je bij de naaktkatten uit als je echt heel allergisch bent.

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:37

Ik heb ook gehoord dat mensen die allergisch zijn vaak niet of veel minder last hebben van witte katten...waarom dat is weet ik niet meer precies

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:19

Je kan, zoals bokkenootje ook zegt, eens kijken bij de rexen. Sommige mensen zijn allergisch voor katten ivm. met de huidschilfers. De rexen hebben een vettere huid dan andere katten, en kunnen dus voor sommige mensen met een allergie een uitkomst zijn! Zelf heb ik Cornish Rexen, en je mag altijd (met je vader) langs komen om te kijken of hij er per direct een allergische reactie op krijgt!