Hond laat scheten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mickey1978

Hond laat scheten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 12:38

Onze 11 jaar oude labrador laat constant stinkscheten, pfff. Kan ik daar iets tegen doen? het is hier inmiddels niet meer uit te houden....

ikke20

Re: Hond laat scheten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:39

ben je van voer veranderd?
heb je andere snoepjes(staafjes, kauwbotjes) gegeven?
kan zijn dat het daarvan komt.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:39

hahahahahaha
mischien eens kijken naar wat hij te eten krijgt?
een hond van 11 jaar moet seniorenvoer hebben Knipoog

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:43

Ouderdom komt met scheten Knipoog

Idd eens naar je voer kijken. Als het buiten een vullisbak is, nietmeer van de grond laten eten...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:45

idd voer erg belangrijk

soms kan een kwalitatief betere seniorenbrok echt uitkomst bieden, zowel voor het darmenstelsel als voor de spieren en gewrichten.
oudere honden verbruiken minder energie, en de gewone brok is dan te eiwit en energierijk, en kan voor zulke problemen zorgen.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 12:50

Ze heeft geen ander voer dan normaal, raar hoor. Ze heeft ook niets anders gekregen dan anders. Ikzal eens ander voer proberen, misschien dat dat helpt....

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:52

Vaak helpt het ook om lam en rijst te gaan voeren.. Dit is lichter verteerbaar.

Mijn hond heeft zelf erg gevoelige darmen ( heeft als pup een ernstige wormeninfectie gehad ) en sinds dat het op pro care lam en rijst van prins staat heeft hij nergens meer last van. Het gaat echt super met hem, zit beter in zijn vacht en laat ook geen scheten meer. En dat deed hij echt de hele dag constant. Verder krijgt hij dan ook echt helemaal niks anders alleen zijn brokken..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:53

kwalitatief beter voer zoals prins of royalm canin zijn zowiezo beter dan de B merken

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:54

doen alle oudere honden, licht verteerbaar voer helpt wel iets maar het gaat er niet weg van, de darmen van je hond werken nu gewoon wat langzamer omdat ie wat ouder is.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:02

Doet mijn hond ook vaak maar dit komt omdat hij alles naar binnen schrokt, binnen 2 minuten is zijn bak leeg.Sinds kort overgestapt op de droog brokken van pedigree pal light(voorheen kreeg hij diner voer wat je nat moet maken)en nu gelukkig niet veel last meer. Soms eet hij stiekem de vleesbrokken van de kat en dan kan je maar beter zorgen dat je niet thuis bent. Ook zou je eens moeten kijken of je hond tijdens het uitlaten kattenpoep eet daar gaan ze ook behoorlijk van ruften, dat heeft die van mij ook een tijd gedaan maar dan hebben ze te kort aan bepaalde voedingsstoffen.
Veel succes bij het vinden van een oplossing.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:04

Wat hier al genoemd wordt, schakel over op een A merk brok. Eukanuba, Royal Canin, etc. Ik had een tijdje mijn pup Carocroc gevoerd, nou en die ging toch scheten laten, en STINKEN!

Een hele tijd daarvoor Royal Canin gevoerd en niks aan de hand, ik ben weer overgeschakeld op Royal Canin. Kwalitatief de beste brok en scheten laten is nu verleden tijd!

@WendyAshley, mijn pup schrokt alles ook naar binnen, dus ik ben juist gaat beginnen met zijn brokken nat maken, ivm verteren. Hierdoor laat hij gelukkig ook geen scheten. Bij ons ging het echt om de minder kwaliteit voer..

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:08

Knijpers en luchtverfrissers kopen. Ik heb het zelfde probleem maar dan met een kat. Ineens komt er zo'n lucht voorbij en dan zit ze me toch een partij onschuldig aan te kijken, dan weet ik weer genoeg! Tong uitsteken

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:41

Agja , misschien zoals hierboven al gezegd is : ander voer ?