Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
annepanne schreef:Ongecastreerde vrouwtjes hebben een veel grotere kans op mammatumoren, dus ook daarvoor is het beter! (en ja vrouwen castreer je ook, omdat je de hele handel eruit haalt bij konijnen)
Citaat:Ongecastreerde vrouwtjes hebben een veel grotere kans op mammatumoren, dus ook daarvoor is het beter! (en ja vrouwen castreer je ook, omdat je de hele handel eruit haalt bij konijnen)
Dit is nooit echt bewezen. Heb al jaren ongecastereerde voedsters en stuk voor stuk worden ze oud zonder baarmoederkanker oid.
Boris94 schreef:Citaat:Ongecastreerde vrouwtjes hebben een veel grotere kans op mammatumoren, dus ook daarvoor is het beter! (en ja vrouwen castreer je ook, omdat je de hele handel eruit haalt bij konijnen)
Dit is nooit echt bewezen. Heb al jaren ongecastereerde voedsters en stuk voor stuk worden ze oud zonder baarmoederkanker oid.
Ik laat mijn voedster wel castreren, ik zie het te veel in mijn buurt dat voedsters er aan dood gaan (baarmoederkanker/onsteking). De kans is namelijk vrij hoog vanaf 4 jaar.
Het is niet zielig om een ram te castreren, hij kan dan lekker een vriendinnetje en is gewoon veel gelukkiger dan alleen.