Brutale kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Brutale kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 12:35

1,5 jaar geleden zijn wij verhuist. We hebben 2 katten. in het vorige huis was de witte kat erg bang en schuw. je zag hem bijna nooit. De andere kat was altijd de hort op. Maar sinds we in het nieuwe huis wonen is die witte kat totaal veranderd. Zo brutaal als wat. waar je hem in het oude huis te weinig zag zie je hem nou te veel.

voornamelijk als wij gaan eten. springt hij op tafel en probeert je eten van je bord te grijpen. We zetten hem van tafel en naar paar sec springt hij er weer op. Naar het eten springt hij op tafel of er restjes nog liggen en ook op de aanrecht.

Hij zou zo gewoon je eten uit je mond halen. Boven staat altijd eten voor hem. en hij ligt altijd voor het raam bij de verwarming. we zetten hem vaak genoeg buiten zodat hij ook frisse lucht krijgt.

jessica_

Re: Brutale kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:43

Je kunt het hem wel afleren, onze katten deden dat eerst ook.
Nu heb ik toch altijd nog liever een kat die je de hele dag ziet en duidelijk aanwezig is als een kat die alleen maar verstopt zit! Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 17:44

jaa dat is ook wel zo. maar hij pikt echt gewoon alles van het aanrecht. je kan niks laten liggen of madam heeft het al haha

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:49

Als die kat een poging doet/ op het aanrecht springt moet je die als de bliksmen buiten zetten. Ik zou ook stoppen, moest je dat natuurlijk doen, met restjes te geven van voedsel voor 'mensen'.

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:24

ik heb dat ook met mijn kat
toen ze jong was hebben we haar bij een fokekr gekocht
ze zat in een slaapkamer met een oude kat die niet wou spelen
ze was eerst heel schuw en afstandelijk, toen ze een paar maanden verder was begon ze heftig te spelen met me hond(jack russel) als het te hard ging kroop zei snel oner de bank maar nu is zei ook al de baas van me hond!! Clown
ik ging gisteren haar nagels knippen en ze haaft er altijd wat protest bij tegen stibbelen.
en op een begeven momment hap in me vinger Vingers aflikken
wel zacht hoor en niet hard maar toch vergeleken met dat bange katje dat ze vroeger was is ze echt verandert en nu springt ze ook voordurent op tafel als we eten Vork Koe
en ze komt nu ook bij je om een knuffel te halen vroeger ontweek ze ons juist
ik vind dat ze super is verandert en super leuk hoe ze nu is Haha! Bloos

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 18:59

ze mauwt ook constant om eten. terwijl de brokken genoeg krijgt. het was eerst een mager scharmienkel maar nou al weer aardig dik. misschien denk ook door stress. in het vorige huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:02

haha, dat komt me bekend voor. Mijn kater Loekie, als kitten uit het asiel gehaald met 12 weken oud, doet hetzelfde. Jat alles wat los en vast zit, trekt de hele tijd aandacht, praat de hele dag, en heeft altijd een gebrek aan aandacht. Hij heeft een vriendinnetje Uzi, en die is heel beschaafd en jat niks.
Loekie heeft al een paar keer vliegles gehad, maar komt gewoon weer terug. Buiten zetten doe ik niet, het zijn binnenkatten. Ze komen alleen in de ren buiten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:03

het zou kunnen dat de schildklier te langzaam werkt,worden ze dik en hongerig van.
als je twijfeld kun je bij de dierenarts bloed laten nakijken hierop.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 13:22

we hebben toen bloed laten prikken bij de witte kat die ineens zo mager was. en wat bleek hij mankeerde helemaal niks. blijkbaar stress. terwijl zijn zusje een voorbeeldige kat is haha.