Hond voelt zich eenzaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Hond voelt zich eenzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 12:49

Hallo,

Toen Rex bij ons kwam, hadden we al een oudere hond, Ivar (toen 5)
Rex is dus van pup af aan opgegroeit met Ivar ..
Afgelopen maandag hebben we Ivar op 13 jarige leeftijd in laten slapen, hij was gewoon op..

Onze Rex is altijd anders geweest dan Ivar ..
Ivar lag graag buiten, Rex is het liefst binnen ..
Ivar hield niet zo van knuffelen, Rex doet niets liever ..

Rex is nu 8 jaar, maar het lijkt echt nog steeds een pup ..
Zo speels als maar zijn kan, dol op aandacht ..
Maar sinds afgelopen maandag is hij verandert ..

Zodra hij even alleen is gaat hij kattenkwaad uit halen, deze week ben ik een aantal keren binnengekomen dat alle deuren open gemaakt waren, handdoeken uit kasten gegooit waren, kleren uit kasten gegooit waren ..
Hij ligt het liefst heel de dag bij mijn ouders in de slaapkamer, haalt daar alles overhoop ..
Hij eet niet meer, vroeger schrokte hij heel de bak in 1 keer naar binnen, nu laat hij hem wel eens een hele dag staan ..
En ligt soms als een zielig hoopje op de grond ..

Nu is hij nooit een grote eter geweest, als wij op vakantie waren wordt er altijd voor de honden gezorgt door mijn opa, maar dan wilde hij ook amper eten.
De laatste vakantie ging dit echter uitstekend en we dachten van 'hij is eroverheen gegroeid'.

Ivar en Rex zijn nooit erg close geweest, gewoon de rangorde bepaald en er werd met elkaar geleeft..
Zoals ik al zei; Ivar lag het liefst hele dagen buiten, Rex het liefst binnen..
Maar ik ga nu toch sterk twijfelen of het wel waar is dat ze geen close band hebben gehad ..

Wat nu te doen?
We twijfelen sterk om een nieuwe pup te nemen, maar we zijn bang dat Rex daar niet mee om kan gaan ..
Hij doet niets bij andere honden/pups ..
Maar zon pup krijgt natuurlijk veel aandacht, en Rex is erg jaloers aangelegd ..
Zodra je met Ivar ging knuffelen, stond hij er met zn neus bovenop om ook aandacht te krijgen ..
Ook zijn we bang dat Rex zijn slechte manieren doorgeeft, alles overhoop halen etc ..

Wat zouden jullie doen?

*sorry voor het lange verhaal, maar zo geeft het een beter beeld ..

kimmie261

Re: Hond voelt zich eenzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 12:57

ik heb er hier 6..en dat is ook met 1 begonnen..

ik zou er zeker,als een hond gewent is een speelmaatje te hebben,en je hebt de ruimte en tijd,er een pup bijnemen... Ja

en klikken,dat gaat zo vreselijk snel,er komen hier genoeg mensen die hun hond meenemen,deze gaan dan in de roedel,en na een paar uur,is zo'n vreemde hond gewoon erbij opgenomen...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 13:00

Ik zou er ook een andere hond bij halen, maar geen pup. Neem een wat oudere, onderdanige hond. Zo voorkom je het jaloers zijn op meer aandacht en ondervang je ook gelijk het probleem met rangorde en oudste rechten. Een hond in de leeftijd van Rex zou volgens mij ideaal zijn. Zo zit je over een aantal jaar ook niet zo snel weer met hetzelfde probleem omdat ze dan ongeveer even oud zijn.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:08

Honden hebben echt een maatje nodig in de zin van een andere hond vind ik. Ik zou ook geen pup erbij nemen maar een wat oudere hond uit het asiel oid, zo neem je direct de punten van fjordnina mee en je helpt weer een beest aan een lief baasje.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 00:48

De hond is nooit zo geweest en doet het nu wel(kattenkwaad)
Ik denk dat hij gewoon aandacht wil of je nou lief of boos doet, hij mist de aandacht.

Ik zal inderdaad geen pup nemen ivm jaloezie maar in asiels zitten genoeg honden die samen kunnen en willen zijn. Let op het ras wat je neemt en kies dan een leeftijd zodat de hondjes lichamelijk gezien even snel oud worden. Sommige rassen worden op 8 geschat andere 16 namelijk;)

en inderdaad is een hond een roedeldier!

kijk eens op www.baasjegezocht.nl
of www.dierenasiels.com

succes!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 00:57

Ik geloof best dat dit van een soort heimwee komt. Hebben wij ook gehad toen een van onze honden is ingeslapen. Uiteindelijk hebben we er nu 4lopen. En het gaat nu goed

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 01:09

Ja ik denk ook wel dat het een soort eenzaamheid is.
Onze Tosca is een minder sociale hond zoals ik dat altijd zeg.
We hadden Tosca en na een poos is daar een jack bijgekomen, ze leefden met elkaar, maar leken niet echt gehecht, speelden weinig met elkaar, totaal verschillende karakters, maar toen de jack erg ziek werd op 2 jarige leeftijd en helaas dood ging was ze ook heel anders..
Zoekend door het huis, slecht eten, lag maar een beetje te slapen de hele dag.
En zelfs toen we een nieuwe jack kregen moest ze er niks van weten...
Maar de speelse jack beleef gelukkig proberen en na een paar weken kon je zien dat ze meer naar elkaar trokken, maar pas na dik een half jaar werden ze echt close.
Het durde dus wel even, maar nu 2 jaar verder zijn ze echt maatjes ook al zijn ze zo verschillend!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 01:14

Ach wat sneu zeg! Ik denk dat hij je andere mist, echt wel! Het is natuurlijk aan jou maar ik zou het zeker overwegen om er weer een hond bij te nemen. Je kunt ook een hond uit het asiel halen. Dan kan je hem misschien samen met Rex "uitkiezen" en je slaat evt. de puppy-fase over. Veel succes en ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 01:16

nikkigioa schreef:
Ach wat sneu zeg! Ik denk dat hij je andere mist, echt wel! Het is natuurlijk aan jou maar ik zou het zeker overwegen om er weer een hond bij te nemen. Je kunt ook een hond uit het asiel halen. Dan kan je hem misschien samen met Rex "uitkiezen" en je slaat evt. de puppy-fase over. Veel succes en ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt!

Ja ik denk dat dat ook het beste is een hond uit het asiel.
Want dan kan ze inderdaad rex meenemen (aangezien TS zegt dat een pup misschien niet een goede combinatie is met rex) zou dat een mooie oplossing zijn!

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 17:46

Dank jullie voor jullie reacties Lachen

We hebben idd overwogen om een hond uit het asiel te nemen ..
Echter wil mijn moeder liever geen hond uit het asiel, omdat je nooit weet wat daarmee gebeurt is ..
En nog een andere reden:
Onze honden moeten ook functioneren als waakhonden ..
Ze worden dus ook opgevoed om het erf te bewaken (Bedrijf achter het huis)

Ik denk dat het moeilijk wordt om een oudere hond te leren het erf te bewaken (maar niet onmogelijk!)

Afgelopen zondag waren we echter wandelen met Rex en kwamen een pup van 2 maanden tegen (golden retriever, dus niet zon opdondertje Haha! )
En Rex grommen! Haren overeind, en die pup maar spelen Lovers
Dus een pup? Ik zet mn vraagtekens ..

Maar stel dat Rex over 2 jaar ook dood is ..
Dan hebben we niets meer, want snel een nieuwe hond zoeken is ook geen optie ..

Grrr, moeilijke hond die Rex Tong uitsteken

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:34

en een politie hond dan? Die zoeken ook een nieuw thuis als hun dienst erop zit

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:46

Mm , ik denk dat een hond jonger dan Rex toch beter is .
Rex is ouder dan 3,4 jaar (heb het gemist :p ) ?
dan kan dat normaal geen probleem zijn dat de andere hond dominant gaat doen ,en dus gaat Rex normaal gezien ook niet vals doen ofzo ..
Ik zou wel voor een puppy gaan ( die heb je ook in het asiel soms!) .
Een oudere , onderdanige hond kan natuurlijk ook , maarja ,als ze dan beide gestorven zijn heb je niets meer .

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:53

Ik zou iig een gesteriliseerde teef nemen. Rex ligt het liefst binnen dus doet hij ook niet veel aan erfbewaking. En er zijn ook herders in het asiel. Of andere "waak"honden. Een jack russell blaft ook de hele boel bij elkaar bij onraad dus het hoeft niet eens een grote hond te zijn. Rex mist zijn maatje gewoon en moet nu extra aandacht van jullie. Neem hem eens mee voor een grote wandeling, koop een lekkere grote buffelhuid en ga dus op zoek naar een leuk maatje.