Gruwelijke vossenmoord!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cleyto

Gruwelijke vossenmoord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 11:49

Hebben jullie ook vernomen dat er afgelopen week 6! vossen en een steenmarter dood zijn teruggevonden in een beek langs de kant van de weg midden tussen de velden?Hoe ze zijn gestorven moet men nog achterhalen maar men denkt dat ze zijn doodgeknuppeld!! Verdrietig
Dit was gisteren op het nationale nieuws in Belgie en is gebeurd in de West-Vlaamse stad Ieper die zichzelf vredesstad noemt!Het is niet de eerste maal dat West-Vlaanderen in het nieuws komt met deze feiten want over enkele weken was er uitgekomen dat een jachtopziener 'snachts ging stropen op reetjes!Hij werd betrapt door de boswachter,gelukkig een allerte man.
In Belgie is het algemeen gekend dat de west-vlaming een taai volkje is en wel dat is nogmaals gebleken.
Daarom beste bokkers, gun deze mensen geen euro,ga er niet heen op vakantie of naar hun pretparken want zulke praktijken dat kan gewoon niet meer in deze tijd.
Is er in Nederland over gesproken in het nieuws trouwens?

jokari

Re: Gruwelijke vossenmoord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 13:07

laat ik nu net familie hebben in West-Vlaanderen... Lief van jou dat je gelijk iedereen over dezelfde kam scheert. Boos!

Dat het absoluut grof is wat er met die diertjes is gebeurd, dat ben ik met je eens, wij hebben ook steenmarters naast ons wonen die mijn kat bijna de dood hebben ingeholpen maar ik dénk er nog niet aan die dieren te doden.

Ze zijn heus niet allemaal even erg hoor, die West-Vlamingen. Lachen

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:21

Ben ook een Belg, maar om nu te zeggen dat West-Vlamingen een taai volkje is, en dergelijke vind ik wel overdreven. Ze zijn heus niet allemaal zo!
En zo zit er overal wel wat..

Maar had er nog niets van gehoord, en vind het wel schandalig ja.
Laatst bijgewerkt door Zilie op 03-02-07 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:24

cleyto schreef:
Hebben jullie ook vernomen dat er afgelopen week 6! vossen en een steenmarter dood zijn teruggevonden in een beek langs de kant van de weg midden tussen de velden?Hoe ze zijn gestorven moet men nog achterhalen maar men denkt dat ze zijn doodgeknuppeld!! Verdrietig
Dit was gisteren op het nationale nieuws in Belgie en is gebeurd in de West-Vlaamse stad Ieper die zichzelf vredesstad noemt!Het is niet de eerste maal dat West-Vlaanderen in het nieuws komt met deze feiten want over enkele weken was er uitgekomen dat een jachtopziener 'snachts ging stropen op reetjes!Hij werd betrapt door de boswachter,gelukkig een allerte man.
In Belgie is het algemeen gekend dat de west-vlaming een taai volkje is en wel dat is nogmaals gebleken.
Daarom beste bokkers, gun deze mensen geen euro,ga er niet heen op vakantie of naar hun pretparken want zulke praktijken dat kan gewoon niet meer in deze tijd.

Is er in Nederland over gesproken in het nieuws trouwens?

Ik vind dit wel een héél rare uitspraak! Een beetje iedereen over een kam scheren (waar slaat dát nou weer op dan??),
en nog voordat de echte doodsoorzaak bekend is ook!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:24

Het is inderdaad schandalig, maar wat een overdreven reactie zeg! Sorry, vind het een beetje belachelijk 'gun hen geen euro'. Dit is echt wel geen 'kenmerk' voor een bepaalde streek hoor! Zoiets kan evengoed in Nederland ofzo gebeuren, echt héél kort door de bocht!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:52

Zo, lang geleden dat ik nog zo'n kortzichtigheid ben tegengekomen Haha! .
Ben dan wel van de andere kant van het land maar ik ga nog even graag een dagje naar zee hoor.
Leuk om te weten trouwens dat de acties van een handvol mensen representatief staat voor een hele bevolkingsgroep. Hier komt van tijd tot tijd wel eens in het nieuws dat iemand weer eens een roofvogel vergiftigd heeft, misschien ook allemaal niet meer hier op bezoek komen? Haha!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:56

Vind het ook een beetje rare uitspraak, een paar dode vosjes en van jou mag niemand meer iets kopen daar of op vakantie gaan? terwijl nog niet eens bekend is wie het heeft gedaan en óf iemand het wel heeft gedaan. Beetje voor oordelen?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:58

Hoe knuppel je een gezonde vos dood? Hoe kom je alleen al in de buurt van zo'n schuw dier?
Raar verhaal, en dan 6 tegelijk????????

Bovendien, stropers, dierenbeulen e.d. vind je in elk land, in elke kleur en taal....................

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:31

linky schreef:
Hoe knuppel je een gezonde vos dood? Hoe kom je alleen al in de buurt van zo'n schuw dier?

Bovendien, stropers, dierenbeulen e.d. vind je in elk land, in elke kleur en taal....................

Amen Pling

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:34

Vriendjes zijn? peace

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:52

whoow sielig
waarom zou je dat doen
naja okeey kan wel een paar redenen verzinnen
maar om dan gelijk alle belgen hier voor te beschuldigen vind ik ook erg over dreven Clown Boos!

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:56

ja idd, dus als er in jou dorp wel vaker iets gebeurd, ben jij en iedereen uit je dorp slecht?
lekker kortzichtig is dat!

maar het is wel kl*te dat die beestjes dood zijn Boos!

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:04

Jaimyliefje schreef:
linky schreef:

Amen Pling

Hier ga ik in mee, een gezonde vos is bijna niet te schieten, laat staan vangen.
Bij ons in de buurt zijn ze al 3 jaar op vossen aan het jagen, omdat ze kippen en konijnen bij particulieren opeten. Ze lopen met minimaal 10 man het land over vanaf twee kanten, met jachtgeweren, honden, heel de mikmak en ze hebben er nog steeds geen kunnen schieten. Terwijl ze er in België 6!! doodknuppelen??? Dat zijn dan zeker speciale Begische tamme vossen Clown

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:17

Ik vraag me dus ook af of ze hun jas dan nog aanhadden die vossen?
Met andere woorden dus vanwege het bont gestroopt?
Paar vossen minder vind ik eerlijk gezegd niet zo erg... stikt het de moord van en ze moorden zelf veel te veel af....
In 1 nachtje 100 eendjes bij ons bijvoorbeeld...

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 12:07

Sorry mensen allemaal maar ik dacht echt dat er hier op bokt veel meer mensen met een hart voor dieren waren, heb ik me even vergist.

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 13:27

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:29

Tuurlijk hebben wij een hart voor dieren. Maar om iedereen nou zo te generaliseren vind ik echt heel erg overdreven en kortzichtig. Als je nou zegt dat die mensen een harde gevangenisstraf moeten hebben ben ik het met je eens, maar je kunt niet iedereen laten boeten voor wat een iemand (of twee) gedaan heeft, dat zou jij zlef toch ook niet willen neem ik aan?

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 14:32

doossie schreef:
whoow sielig
waarom zou je dat doen
maar om dan gelijk alle belgen hier voor te beschuldigen vind ik ook erg over dreven Clown Boos!

Ik ben zelf een rasechte belg en geloof me maar er is wel degelijk en mentaliteitsverschil per provincie en het is nou eenmaal zo dat west-vlamingen bekend staan als een hard volkje!Hoe kan je anders een hele troep vossen doden in één dorp zonder dat er ook maar iemand iets merkt en doorgeeft aan de instanties?Dat bedoel ik met mentaliteitsverschil.Velen weten het maar steken hun kop in het zand!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:43

cleyto schreef:
doossie schreef:
whoow sielig
waarom zou je dat doen

Ik ben zelf een rasechte belg en geloof me maar er is wel degelijk en mentaliteitsverschil per provincie en het is nou eenmaal zo dat west-vlamingen bekend staan als een hard volkje!Hoe kan je anders een hele troep vossen doden in één dorp zonder dat er ook maar iemand iets merkt en doorgeeft aan de instanties?Dat bedoel ik met mentaliteitsverschil.Velen weten het maar steken hun kop in het zand!

Ik heb toch nog nooit gehoord dat West-Vlamingen hard volkje zijn..
Vind het echt overdreven.
En dan nog, dit kan in elke gemeente/stad/provincie/land gebeuren, maar is daarom iedereen die in dat stadje/land.... woont ook zo?
Ik denk het niet!
Ben jij van die kanten?
Jij weet het nu toch, kan je het zelf aangeven of iets mee doen..

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 14:51

Wat een belachelijke reactie doossie!
Kijk jij wel eens naar het nieuws?Dan zou je wel weten dat dit ALTIJD daar gebeurt!Jij bent waarschijnlijk ook van de westhoek maar durft er niet voor uit te komen .

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:55

Hmm bedoel je niet mij in plaats van Doossie?

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 14:58

Zilie schreef:
Hmm bedoel je niet mij in plaats van Doossie?

Idd. Als je zelf een baan hebt zul je snel de naam van de west-vlaming kennen!
Op school leer je zoiets niet!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:01

cleyto schreef:
Wat een belachelijke reactie doossie!
Kijk jij wel eens naar het nieuws?Dan zou je wel weten dat dit ALTIJD daar gebeurt!Jij bent waarschijnlijk ook van de westhoek maar durft er niet voor uit te komen .

Ten eerste ben ik niet van West-Vlaanderen, verre van!
Jij wel dan?
En jou reactie vind ik trouwens ook wel belachelijk. Maar kom.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:01

Huilen van het lachen Here we go... Wát een discussie mensen.
Oké, tuurlijk het is zielig voor die beestjes. Maar om het zó te overdrijven, dat over die West-Vlamingen? Dieren doden komt overal voor, niet alleen daar hoor. En ik heb geen idee of de West-Vlaming zo taai is, maar ik heb wél het idee dat jij ze enorm verdedigt, dat je wil dat ze erom bekendstaan taai te zijn. Zo lijkt het een beetje.

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 15:04

linky schreef:

Trouwens aan alle ongelovige thomassen onder jullie :: zoek de foto's maar op, je vindt er overal op sites van echte dierenvrienden!