Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BrittKitt schreef:Bij vogels lijkt het me ook zo dat het 'beste' voer niet altijd het ideaalst is voor elk dier Anne? (denk oa hondenvoer)
Onyx88 schreef:Ik vraag mij ook inderdaad af wat er dan mankeerd aan haar voeding aangezien ik niet eens producten weet die ik haar extra zou kunnen geven, haha. Ze ziet er ook absoluut niet ongelukkig uit
Onyx88 schreef:Mijn valkparkietje Lady is een echte klimmer. Normaal gesproken valt dat ook wel mee bij valkparkieten. Mijn vorige valkje, Schurfie, vond er ook helemaal niks aan. Nu hang zij heel vaak ondersteboven aan haar stokje met haar vleugels wijd. Weet iemand misschien waarom ze dat doet? Ze lijkt niet ongelukkig ofzo maar gezien mijn ervaringen met mijn vorige valkje is dit vreemd gedrag. Wat ze ook soms doet is zichzelf ergens aan vast grijpen en dan heel hard met haar vleugels wapperen (dus zonder weg te vliegen). Verveelt ze zich misschien? Of heeft ze energie teveel? Heeft nog iemand een valkje die dit vaak doet?
GamblersCup schreef:Een vogel hoort te vliegen, niet in een suf hokje te zitten waar ie net van stokje naar stokje kan hupsen. Ik denk dat het een kwestie is van vleugels strekken, natuurlijk drang om te vliegen. Ik vind het hetzelfde als een paard in een stal zetten. Die moeten lopen, niet opgesloten worden. Die willen, als ze er eindelijk uit mogen, ook even lekker de benen strekken.
Ik denk niet dat het iets is om je zorgen over te maken, maar ik zou wel (als je dat nog niet hebt natuurlijk) ervoor zorgen dat ze er veel uit komen om te vliegen.
Ik had 10 van die schooiers losvliegen in een enorme woonkamer, kooien altijd open zodat ze zelf in en uit konden, en nog deden ze dat.