Ik wil mijn katten sowieso niet buiten hebben, en ja ze komen vanaf kitten bij ons dus daar zullen ze wel aan gewend zijn

Dat er een hoog prijskaartje aan hing wist ik, moet wel even slikken want het is dezelfde prijs als dat we voor onze pup hadden betaald, ach je moet wat voor dieren over hebben

Het is wel de reden waarom we het het liefst bij één raskat gaan houden (in het begin) We willen namelijk in ieder geval 2 katten, en om nou bijna 2000,- uit te geven aan twee kittens..
jeps, ze zijn duur, ik weet het.... Ik las op een site van een fokker dat een bengaal veel speelruimte nodig had, bijv. in de zin van een trap. Maar volgens jou, leonoor, is dat te doen in een flat?
Als jij er geen bezwaar tegen hebt om 's avonds met een stel ADHD katten te zitten tijdens hun speeluurtje, nee hoor!
Ik ben natuurlijk iets ruimer behuisd, maar heb er dan ook 5 lopen momenteel. Een hond nemen we niet, mijn lab blijft dan ook bij mijn ouders wonen.
Dit omdat we een 8 tot 5 baan hebben en zeker de eerste tijd fulltime moeten werken willen we in de toekomst toch echt een huis gaan kopen, en sowieso de huishouding draaiende te kunnen houden.
Fokverbod, dat houdt in als je een poes koopt, je er in de toekomst geen nestje mee mag fokken? Waarom is dat? Uit pure nieuwschierigheid.
Om te voorkomen dat bengalen die niet van show/fokkwaliteit zijn toch ingezet worden voor de fok, wat niet ten goede zal zijn voor het ras. Ook denken veel mensen "dat doen we even en we verdienen er eens flink geld mee". Fokpoesjes/katertjes worden alleen verkocht wanneer het gevoel erbij ook goed is. Roest, goede tip, ga ik in de toekomst zeker doen, bij een trimsalon kijken!
Ik ben nu gewoon vooral informatie aan het zoeken, ik weet niet of de plannen eind dit jaar worden uitgevoerd, misschien zelfs de zomer al, of pas in 2008, maar een goede voorbereiding is nooit weg lijkt mij. Apporterende bengalen, lijkt me trouwens geniaal

Maar wat ik net zei over 1 raskat en 1 htk-kat, is de laatste 'bezwaarlijk', loop je grote kans om een ongezonde kat aan te schaffen?
En is het handig om kittens gelijktijdig aan te schaffen of moet/kan er een tijdje tussen zitten?
Als je een niet te jong kitten (liefst minstens 10 weken) weg kan halen en je hebt bewijs van entingen etc, zal dat geen drama zijn hoor. Je hebt vaak net zoveel kans op problemen als bij raskatten. Dingen die simpelweg niet te voorkomen zijn,
Persoonlijk zou ik proberen de 2 kittens tegelijkertijd in huis te halen. Ze zijn allebei nieuw, grote kans dat ze naar elkaar toetrekken.