Poes heeft een tepel te veel !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Poes heeft een tepel te veel !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 17:05

Heey.
Mijn Britse Korthaar, Lilac kleurig Tong uitsteken, Lila heeft 2 tepeltjes vlak boven elkaar. Ik heb geprobeerd een foto te maken:
Afbeelding
Dat zijn de middelste tepels. Nou jaa 2 van de 2 middelste foto's. Maar de onderste 2 bij zn staart zijn opgezwollen om de tepel heen en rood achtig beetje paarsig (weet niet hoe ik dat uitmoet leggen) en hebben een beetje een wittig ietsje op de bovenkant zegmaar. Lila is van van zomer. Ongeveer juli. We hebben ook 2 jonge katertjes 1 is van 24 mei(volgens mij) en de ander ongeveer net zo oud als Lila. Zou ze Ouder zijn dan wij denken en misschien zwanger of schijnzwanger zijn ?
Dat op gezwollen ziou ook gewoon vet kunnen zijn hoor. Tis een klein papzakje:P
Deze 2 foto's zijn te groot omzo te laten zien.
Maar hier kun je zien hoe ze er uit ziet:p Hoe dik ze word:P
http://img296.imageshack.us/img296/6228 ... 268ru6.jpg

Poosje81

Re: Poes heeft een tepel te veel !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:08

Ook met 5 of 6 maanden worden sommige poezen al krols hoor en dat kan in complete stilte zijn. Zijn je katers nog niet gecastreerd, want die kunnen ook met die leeftijd zeker al vruchtbaar zijn.

Op deze foto kan ik niet zien of ze zwanger zou zijn en ook niet of ze een tepel te veel heeft.
Misschien even een check bij de DA voor die zwangerschap? Ik zou namelijk in jouw schoenen niet gelukkig zijn met een zwangere poes van die leeftijd
En die katers, laat je die open?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 17:13

Waarom niet gelukkig met een kat op die leeftijd? Nee, mijn katers zouden donderdag gecastreerd worden, maar de oudste kater heeft of blaasontsteking of een verstopte urineweg.(hij plast bloed, plast vaak en onzindelijkheids gedrag) Gaan vanavond naar de dierenarts ik weet dus niet of dat wel kan dat castreren als hij net blaasontsteking heeft gehad. of dat andere

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:17

x_Sannee schreef:
Waarom niet gelukkig met een kat op die leeftijd?

Omdat jij als meisje van 10 ook geen kind zou willen krijgen, daarom niet.Een merrie van 1,5 jaar laat je ook nog niet dekken.
Een poes van een maand of 6-7 is nog veel en veel te jong om kittens te krijgen.

Ik houd altijd minimaal 12 maanden en bijvoorkeur minimaal 14 maanden aan.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 17:51

Ja maar kan dr dan ook iets met de katjes gebeuren. Ik ben er ook een voorstander van om ze minimaal een jaar te laten zijn maar stel dat het toch perongeluk is Kan er dan ook iets met Lila of met de kittens gebeuren?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:54

x_Sannee schreef:
Ja maar kan dr dan ook iets met de katjes gebeuren. Ik ben er ook een voorstander van om ze minimaal een jaar te laten zijn maar stel dat het toch perongeluk is Kan er dan ook iets met Lila of met de kittens gebeuren?

Als je pech hebt blijven ze er allemaal in.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:06

Helemaal met Leonoor eens...Het kan heel gevaarlijk zijn voor je poes...Ze is zelf nog erg jong en niet volgroeid...Stel dat er 2 kittens in zouden zitten...Die zijn over het algemeen groter dan met een nest van 5...Dan krijgt ze ze er niet zelfstandig uit...(omdat ze zelf nog zo klein is...Dan kunnen en je kittens overlijden en als je het zelf te laat in de gaten hebt...je poes ook...Ook kan ze de kittens krijgen en geen melk hebben...of er gewoon niet naar omkijken (omdat ze zo jong is) Dat betekend dan elke 2 a 3 uur, dag en nacht met de fles voeden...buikjes wrijven om ze te ontlasten...Ervan uitgaande dat ze zwanger is dus...Wat heel goed mogelijk is als je een kater van 8 of 9 maand erbij hebt lopen...
Ik zou zeggen...ga naar de dierenarts en laat kijken of ze zwanger is en hoe lang...Zo ja kijk of het nog niet te laat is om haar te laten castreren...Dan halen ze de baarmoeder plus de vruchtjes weg...Dat is in dit geval echt veel beter voor de poes...
Een poes van 6 mnd is vergelijkbaar met een kind van 10...Ze kunnen al ongesteld zijn en theoretisch kinderen krijgen...maar zijn ze er ook echt klaar voor...