wat zal ik doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geit

wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 01:16

ik zit in twijfel.
het zit zo:
ik woon samen met mijn vriend op een boven verdieping van een eensgezinswoning.
we hebben hier 2 katten. 1 van mij en 1 van hem. De katten zitten bijna altijd in de woonkamer omdat het stel wat op zolder woont ook via onze gang naar benede moet en we bang zijn dat de katten een keer ontsnappen.
als ik zelf in de keuken of de slaapkamer ofzo bezig ben dan lopen ze wel gewoon rond en staan alle deuren wel open.
nu belde de broer van mijn vriend van de week op. Hij had ruzie gehad met zijn vriendin over hun kat en ze wil dat hij hem weg doet. Ze hebben hem zelf uit het asiel gehaald maar willen never nooit meer dat dat beestje weer in het asiel komt.
dus nu was zijn vraag of wij hem erbij konden hebben.
opzich vind ik het geen probleem.we zouden aan de bovenburen kunnen vragen of ze op wouden letten dat de katten de benede deur niet uitgaan en zo een hekje wat ze ook gebruiken voor kleine kinderen boven aan de trap kunnen plaatsen. dan kunnen de deuren boven gewoon open staan en kunnen ze ook de slaapkamer in en de gang op zodat ze wat meer ruimte hebben.
de kat van zijn broer is zoiezo een binnenkat (gaat bij hun af en toe het balkon op maar rent snel weer naar binnen) en heeft vrij weinig ruimte nodig. hij word wakker,gaat eten,gaat op een stoel liggen waar hij savonds vanaf komt om naast je op de bank te gaan liggen en zo gaat het dag in dag uit.
ik zit heel hard na te denken.
wat zouden jullie doen?

nog wat vergeten erbij te melden:
over ander halve week hoor ik of mijn poes zwanger is (dan zou de dierenarst ze kunnen voelen zei hij vandaag).
dus dan zouden we wel met 2 katten(allebij gecastreerd Tong uitsteken) een poes en een nestje zitten.
maar goed als ze zwanger blijkt te zijn dan komt ze zoiezo met de kittens in de slaapkamer tijdenlijk
Laatst bijgewerkt door geit op 30-01-07 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt

maartje_h

Re: wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 01:20

als je de ruimte en tijd enzo ervoor hebt waarom niet?
je helpt hun ermee
en de kat ook

maar dan moet hij wel met jouw katten overweg kunnen
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 30-01-07 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 01:21

Zelf zou ik geen katten nemen, ben allergisch, maar goed dat is geen antwoord! Binnenkatten zijn vaak vrij lui en hebben daarom ook wat minder ruimte nodig. Alleen dat traphekje is niet zo'n goed idee, daar springen ze op of over!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 01:24

nou ik heb hier al 2 binnen katten en die zijn alles behalve lui Tong uitsteken
maar goed de kat van zijn broer dus wel en als die zijn eigen plekje heeft dan heb je er ook geen last van.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 01:38

Absoluut niet aan te raden. Zo te horen woon je vrij klein.
Wanneer katten vinden dat ze met te veel katten op een klein oppervlak wonen zullen ze last krijgen van stress en dat kan zich uiten doordat ze plotseling naast de bak gaan plassen.

Bovendien zullen jouw katten die ander niet zomaar in hun territorium accepteren wat hevige gevechten kan opleveren.

Traphekje zullen ze zo overheen springen dat helpt echt niet om katten tegen te houden.

Met een beetje pech heeft je poes binnenkort ook nog kittens en dan wordt de situatie helemaal ondhoudbaar.

Snap dat je wil zorgen dat de kat van je broer een goed tehuis krijgt maar ze kunnen beter op zoek gaan naar een ander adres.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 02:03

opzich is het hier als de deuren open staan en ze toegang hebben tot de hele boven verdieping niet echt heel erg klein.
dat in hun territorium laten zal wel meevallen. toen ik nog thuis woonde hadden we 5 katten die allemaal na elkaar gekomen zijn en na ongeveer 3 dagen enlkaar wel kunnen opeten maar toch uit de buurt van elkaar blijven werden het toch allemaal dikke maatjes.
Muis (mijn poes) is zoiezo niet moeilijk met andere beesten.ze vond skunk (de kat van mijn vriend) meteen lief en de hond van mijn schoonma komt hier ook regelmatig over de vloer en die vond ze ook vanaf het begin al lief.
de kat van de broer van me vriend heeft in het assiel met meerdere katten gezeten en dat ging ook vanaf dag 1 goed dus daar ben ik niet zo bang voor.

als mijn poes kittens krijgt (wat ook nog niet zeker is) krijgt ze een aparte ruimte zolang maar goed dat krijg ik dus over ander halve week te horen en ik neem zijn kat niet 1,2,3 in huis dus we hebben nog even tijd

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:55

Toen mijn tweede kat was overleden en ik dacht de overgeblevene een plezier te doen door er 1 bij te nemen, hebben ze 3 maanden gevochten. Nu accepteren ze elkaar maar vriendjes zullen het nooit worden dus zou er niet automatisch vanuit gaan dat het goed gaat als je een nieuwe kat introduceert.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:36

Waarom gaan ze eigenlijk niet naar buiten? Is het te druk met auto's e.d.?

1000ste bericht Go jij! Go jij!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 20:31

ja we wonen aan een hele drukke straat aan het centrum van veenendaal