Hoi! Sinds vanochtend heeft onze hond Cartouche last van spierpijn, niet iets bijzonders, heeft hij meer gehad , omdat ik ook afentoe hem laat springen. Nu heb ik dus besloten om er maar mee te stoppen. Enfin, Cartouche heeft dus last van spierpijn door het springen, en nu mijn vraag wat je ertegen kan doen? Want ik vind het echt niet leuk voor hem! Bedankt!
Groetjes [***]
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
ik heb wel eens geprobeerd de hond te masseren. Wij waren in het voorjaar aan zee (jaren geleden) en de hond ging steeds het (koude )zeewater in om stokken op te halen. En dan 's avonds kon ze niet meer lopen van de spierpijn. Dan ging ik haar achterpoten lekker masseren en daar knapte ze toch wel van op. Dat hielp wel. Heb je wel gedacht aan een goede warming-up voor je hem laat springen?
als je de training goed opgebouwd hebt, is het vreemd dat hij telkens spierpijn krijgt. Misschien is een osteopaat bezoeken of een manueel therapeut aan te raden. Ik laat mijn reddingshonden jaarlijkse een sportcheck geven door Dr Aharon, orthomanueel therapeut voor honden/dierenarts. Daarmee voorkom ik een hoop problemen www.kreupeldier.nl
het is al ver over, maar ik bouw het wel goed op Ik heb hem 1 jaar ofzo kunstjes geleerd enzo, om conditie te krijgen en spiertjes En daarna half jaar ofzo begonnen met springen.
mischien als je hoog gesprongen hebt en je gaat bijna stoppen iets doen om het rustig af te bouwen, een soort van cooling-down:P misschien helpt dat ook.
Hoe weet je dat het spierpijn is... Het kan ook wel iets ergers ,medisch, zijn. Wat doet de hond. Loopt hij kreupen, loopt hij stijf. Als dat aanhoud zou ik toch maar even een bezoekje aan de DA brengen als ik jou was