Wat te doen met een plassende poes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aniekje

Wat te doen met een plassende poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 23:52

Wat moet ik nou...

We worden hier thuis een beetje gek van.

Het gaat om een poes die de hele boel onderpist.
We maken het altijd schoon. Maar de lucht blijft hangen.
(Ze is niet ziek of wat ze is meerdere malen door de DA gecontroleerd of ze iets had). Ze plast vaak op het kleed en in de gangen. De DA zegt dat het waarschijnlijk protest of stress is of een gedragstornis. Maar waarvan dan Verward.(hebben we ook al helemaal proberen uit te zoeken maar er is niks veranderd) Ze is nu 11 van de zomer wordt ze 12. En de eerste 6 jaar van haar leven was ze normaal. (wel een krengetje hoor maar niet van dat plassen). We hebben alles al geprobeert.Maar niks helpt het wordt ook volgens mij veel erger dan eerst :S IK heb al vele malen tips opgevolgd van bokkers. Maar het moet toch een keer ophouden. Want mijn ouders hebben er nu toch echt genoeg van. En het kan niet zo doorgaan. Het is eigenlijk genant om iemand te ontvangen in die lucht.

De dierenarts zei dat als het echt niet ophield dat je haar misschien beter kon inlaten slapen als het echt niet langer kon. Maarja om nou een 'gezond' beestje in te laten slapen is ook weer zo wat. Naar het asiel is ook geen optie want wie neemt nou een kat. Die niet met honden kan niet met kleine kinderen, niet met andere katten en de hele boel onderpist. Dan zit ze daar maandelang in een hokje en wordt ze daar misschien afgemaakt omdat ze nergens te plaatsen is. Naar een boerderij doen ofzo. Tja ze is een echte binnenkat ze zit het liefste alleen maar binnen. (ze kan naar buiten als ze dat wilt via een kattenluik.) Ze wil veel aandacht. En kan niet met andere katten.. die valt ze letterlijk aan. Ik denk dat ze daar doodongelukkig wordt.

Wie heeft hier ervaring mee dat het maar niet ophield. En wat is jullie beslissing geworden?

het is wel een hele lieve poes. Maar ze kan wel eens uithalen Clown

nightlover

Re: Wat te doen met een plassende poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:55

Moest even lachen om deze zin :
" Het gaat om een poes die de hele boel onderpist " *LOL*
Ik heb er 5 thuis lopen en ook hetzelfde probleem gehad...
Probeer "mispoes" eens , dat is een spray Pling

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 23:59

We hebben veel spraytjes enz. Al geprobeerd maar daar trekt ze zich niks van aan Schijnheilig

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:01

hoi
helaas hebben onze katten het ook:S
wat je allereerst kan proberen zijn van die dingen die je in het stopcontact moet stoppen met een bepaalde geur
wij ruiken die niet maar de kat wel
je geeft dan al de geur in huis die zij anders aanbrengt door overal te plassen..
meestal plassen ze op dezelfde plaatsen..
eigenlijk moet je niet schoonmaken maar ja dat stinkt als de...
helaas doordat wij een groter huis hebben met veel kamers kon de verstuiver in het stopcontact niet..
toen hebben we een busje meegekregen met een spray dit moesten we op de vaste plaatsen spuiten en dan gaf je de geur dus op de plek al af zodat de kat t niet meer daar doet(onze kat ging er gewoon naast pissen:s)
maar dat kan je dus als 2e optie doen..
wat wij nu doen zijn pilletjes
voor de exacte naam moet je maar ff mailen..
clomitcalm zoiets
heel weinig maar en ze zijn een stuk rustiger en hebben minder drang om te plassen..
voor ons werkt t perfect!
oh ja nog iets een sjaaltje om de nek doen met de geur van die spray die ik als optie 2 noemde omdoen..dan ruiken ze hun geur constant..
heel veel succes ermee t is niet makkelijk..
maar in laten slapen is bij ons ook geen optie..
en zo gaat t goed..

ze plassen trouwens om hun geur af te geven..territorium afbakenen..(zowel kat als poes)
we hebben nog wel meer geprobeerd haha
nog iets zoals meer kattenbakken plaatsen..
in iedere ruimte 1
ben je trouwens van kattenbakvulling veranderd?dat kan het ook zijn namelijk..
doet ze het ook wel op de bak soms?
ik hoor wel van je!!

groetjes

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:01

ik heb ook 2 van die katten gehad, (ze zijn nu bij mijn moeder)

ik werd er stapel gek van... ze pisten de bank onder, en het ging van kwaad naar erger.
sóchtends wakker worden en overal kattestront in huis en dat terwijl ze 4 jaar lang netjes op de kattebak hun ding deden.
zo van de een op de andere dag begonnen ze ermee en de HA kon niets vinden..

ik weet ook niet meer wat ik er mee aan moet

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:40

1 kat van ons plast vaak op de badkamer matje. nu zorgen we dat de deur altijd goed dicht zit

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:42

Wij hebben ook zo'n kat die overal plast, maar ik zou ook niet weten wat je eraan kan doen.
Zo'n spray helpt naar 't schijnt niet echt.
We hebben 7 katten, en ik denk dat moest je die ene alleen houden, ze niet meer zou plassen, want ze is niet echt sociaal met de anderen.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:50

Misschien is Feliway wat voor je.

Afbeelding
Citaat:
Feliway bevat stoffen die dezelfde werking hebben als de natuurlijke, geruststellende gezichtsferomonen van katten.

Het afgeven van deze feromonen is een gedrag dat door alle katteneigenaren herkend zal worden. Als een kat zich op z'n gemak voelt in een omgeving, wrijft hij met zijn kop, van kin tot oor, tegen het meubilair, de hoeken van de muren of de onderkant van de gordijnen ("kopjes geven"). Op dat moment geeft het dier feromonen af. De met deze feromonen gemarkeerde plekken en objecten zijn voor de kat nu bekende "eigen" plekken en stellen hem op z'n gemak.

Als er een verandering is in de omgeving van de kat (zoals een bezoek aan de dierenarts, thuiskomst na opname, verhuizing, nieuwe huisgenoot, verandering van het meubilair), of als de kat bang is, kan zich een gemoedstoestand van onrust of stress ontwikkelen. Dit kan leiden tot veranderingen in het gedrag, zoals urine sproeien, krabben, verminderde eetlust, neerslachtigheid, geen zin in spelen of in contact met personen of andere katten

In deze situaties kan Feliway® Spray of Feliway® Verdamper de natuurlijke balans herstellen. Feliway® is een veilige oplossing met gesynthetiseerde gezichtsferomonen, die voor de kat een gevoel van welzijn en veiligheid creëren.

Feromonen zijn lichaamseigen stoffen die heel veel voorkomen in het dierenrijk. Ze worden gebruikt als communicatiemiddel tussen soortgenoten.

De ontwikkeling door CEVA SANTE ANIMALE van een synthetische vorm van deze natuurlijke feromonen voor gebruik bij de kat (Feliway®) en de hond (D.A.P.®) heeft tot een nieuw werkgebied in de diergeneeskundige wetenschap geleid. Feromoontherapie is een innovatieve en natuurlijke oplossing voor stress problemen bij katten en honden.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:19

dat hielp bij ons niet
ging ie gewoon ernaast staan plassen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:26

he bah wat een nare situatie

ikn zou eens rondvragen of iemand met een stal of boerderij haar wil hebben om muizen te vangen...
zeker opmdat je zegt alles al geprobeert te hebben

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:36

Ten eerst heeft de DA ook haar urine gecontroleerd op urineweginfecties en blaasontsteking? Onze ene poes plaste daardoor in huis.

We hebben ook een kat gehad, waarbij het aan de omgeving lag. Erg veel katers in de buurt en hij begon dus ook te sproeien buiten en uiteindelijk in huis.

En pas geleden hebben onze poezen ook een tijdje in huis geplast. Dus gelijk naar de DA met de urine om een blaasontsteking uit te sluiten.
Daarna bekeken wat er veranderd is. Bij ons was het de baby die na 9 maanden begon te kruipen.
Vaak gaan katten uit ongenoegen plassen (bijvoorbeeld een andere kat of huisdier... en bij ons dus een baby die zich opeens ging verplaatsen).

We hebben heel veel dingen geprobeerd, maar volgende heeft uiteindelijk bij ons geholpen.

Ten eerste: als de kat plast niet reageren. Pas als de kat het niet meer kan zien, de urine opruimen. Het beste kan je iets nemen wat niet sterk ruikt. Wij hebben het schoongemaakt met water en daar een beetje Ossengal in (is een redelijk neutrale geur). Nooit maar dan ook nooit laten zien dat je het opruimt, de kat zal anders nog meer gaan plassen. Dus echt niet reageren.... ook niet door het huis gaan lopen snuffelen waar de kat bij is.
En toch echt Feliway sprayen en je goed aan de gebruiksaanwijzing houden. Dus sprayen waar de kat niet bij is. Echt elke dag sprayen en helaas als het een oudere kat betreft zal je het zijn hele leven lang moeten blijven doen, dan niet dagelijks maar 1 keer per .... week/maand.

Zodra een kat ergens kopjes tegenaan geeft, wil hij zeggen... dit is van mij/dit is goed... en daar zal hij niet meer tegenaan plassen.

Uiteindelijk was dit bij onze poezen dus de oplossing. Bij de kat was het iets extremer en is het pas over gegaan nadat wij waren verhuist naar een omgeving zonder katers.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 23:49

Bedankt voor jullie reactie's. Pilletjes is bij ons geen oplossing. Want als je het door haar eten doet eet ze het eten niet. En als je het in haar bek wil stoppen. Krabt ze je een oog uit Vork.

Spaytjes werkte bij ons averrechts. Maar misschien dat sjaatje?.. Nog nooit van gehoord. Ga er toch eens over informeren.

Doeg doeg

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 06:38

Ik heb ook veel katten in huis een ook vanalles geprobeerd. Het is waarschijnlijk het 'overbekende"territorium gedrag.
Ook werkelijk van alles geprobeerd.
Is maar een oplossing voor: Heeeel veeeeel soppen. Gewoon de emmer met sop in de buurt houden....

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:36

1 van mijn katten heeft dit ook gedaan. In tegenstelling tot jouw kat bleek ze wel een blaasprobleem erbij te hebben. Ze is daar aan geholpen, maar vertoonde dit gedrag nog steeds (voor de deur in de hal en in de hal zelf plassen).
Nu moet ik erbij zeggen dat de kat zelf een neurootje is en ik verdenk haar ervan dat ze ze niet allemaal op een rijtje heeft. Ze is echt de underdog in de groep bijv.
Nu zijn we ruim een jaar geleden verhuisd en sindsdien doet ze het niet meer!
Het huis waar we eerst woonden was absoluut een heel onprettig huis, ik voelde me daar absoluut niet op mn gemak en ik denk stiekem dat zij dat ook oppikte en misschien ook tendele heeft bijgedragen aan het probleem.

Maar ja om nou te gaan verhuizen omdat je kat in huis plast is natuurlijk wel een hele extreme oplossing Bloos