Drinkflesjes probleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Drinkflesjes probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:23

Elke maand moet ik zowat een nieuw flesje aanschaffen voor mn konijn, voorheen gingen ze jaren mee, tot ze kapot waren.
Ik merk het dat mn konijn dan geen water meer gebruikt, en dan twijfel ik en koop een ander, gaat even goed dan weer het probleem.
Er lijkt wel geen water uit te komen (Ietsje) Herkennen jullie dit probleem?
En hoe kan ik het tuitje reinigen zodat het bolletje weer zn werk doet?

901823

Re: Drinkflesjes probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:25

Ja, dat probleem herken ik zeker. Bij mijn hamsters, nu heb ik een ander flesje aangeschaft, zal zo even een plaatje zoeken, blijkt deze te lekken, ik weet het nu ook niet meer. Of hun kooi is zeiknat (nu een bakje ondergezet) of ze kunnen niet drinken.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:26

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:27

Ik heb wel eens gehoord dat er dan een vuiltje in het tuutje zit.
Ik druk dan even een paar keer goed met mijn vinger er tegen aan. Dan stroomt hij even wat beter door. Sinds die tijd heb ik er geen last meer van.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:28

Zelf nooit dat probleem gehad, misschien kan je dat tuitje schoonspoelen of laten weken in wat water met soda. Je kan ook met zo'n spuitje wat de dokter ok altijd gebruikt het tuitje van binnen schoonmaken. Als je aan de dokter wat spuitjes vraagt zal hij echt niet moeilijk doen. Misschien kan je ze bij de apotheek ook wel halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:29

Ik weet wel zeker dat het vuil is, alleen wel link, want ze krijgen zo geen water.
Lekken doet hij niet!!
Bedankt voor jullie antwoorden, denk dat ik hem maar schoon ga maken (Weer)?
Ik vidn het waardeloos en nog gevaarlijk ook.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:30

Bij mijn konijn gingen ze ook altijd kapot, ze heb nu gewoon een bakje (zo'n stenen waar ook voer inkan) met water.
Je hebt bij de dierenwinkel geloof ik ook speciale borsteltjes om het flesje schoon te maken.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:20

o ik heb dat dus... ook gehad maar ik heb nu een andere fles geprobeert en dat werkt dan moet je even voor een foto er van naar www.google.nl gaan en dan konijnen fles intypen en dan de 2e foto en de 2e fles (aan de linker kant)
oh jaa wat misschien ook helpt de fles (met de tuutje) in kookend water leggen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:21

waarschijnlijk zit er wat kalk in en loopt daarom het water niet door het tuitje. Even schoonmaken en in wat azijn leggen. daarna goed uitspoelen. Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:54

De sippy flesjes hoor ik erg veel slechte ervaringen over, voor mij werken de plastic flesjes met balletje met de rode plastic onderkant het beste.
Als echt niks werkt kan je ook een waterbakje neerzetten maar dat moet je dan wel elke dag verschonen ivm alle troep

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:57

Ik had het bij mijn konijnen en hamsters ook vaak,,
Vaak schoongemaakt, maar het bleef terug komen,
Ben ook overgestapt op een gewoon bakje met water,
want vind het wel een beetje eng, de gedachte dat ze misschien niet kunnen drinken Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:58

Kunnen ze wel hoor, in het bos hangen ook geen drinkflesjes klaar Knipoog

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:59

nee oke maar dan kunnen ze wel opzoek naar water ofzo, dat kan in een kooi niet he Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 02:40

BrittKitt schreef:
Kunnen ze wel hoor, in het bos hangen ook geen drinkflesjes klaar

Niet??? Haha!
Zal hem morgen een smet azijn schoonmaken, kwam wel weer wat water uit, alleen drinkt hij te weinig...Hij dronk altijd veel meer.
Een bakje water, ik zie dat niet zitten, mijn konijn spoort niet. Die maakt zijn stro tot lucifergrootte,
en smijt het door de hele tent heen, zn voerbak zit ook altijd vol met stukjes stro.
Beest spoort niet Haha!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 03:14

Ik vind de goedkopere varianten vaak het fijnst.
Wat je kunt doen wat vaak scheelt is zorgen dat het vacuum trekt. Na het vullen even leegknijpen en je vinger erna erop. Lachen

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:18

Ik heb er zelf nooit problemen mee, mijn konijn doet heel lang met de flesjes. Als er groene aanslag in zit doe ik er wat vogelzand in, even hard schudden, GOED spoelen, zodat al het zand er uit is en dan is hij weer als nieuw.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:01

Heeey!
Ik heb vroeger ook flessen gehad, maar is echt een en al ellende. Konijnen hebben door zo'n fles geen natuurlijke drinkhouding, er komt vaak maar heel weinig uit het flesje waardoor ze helemaal gek worden en je kan ze maar heel slecht schoonmaken, zit altijd wel aanslag in. Dus mijn konijnen krijgen ook geen flessen, maar soort waterautomaten, hebben ze voor honden en katten: http://www.zooplus.de/bilder/1/300/7194_1.jpg

Goed schoon te maken, konijnen hebben een natuurlijkere houding bij het drinken en ze kunnen meer water in een keer drinken, ideaal dus! Wel vervelend als je konijnen in een klein hokje zitten, maar ja daar horen ze eigenlijk dus niet in Knipoog ...
Gr.
Naatje

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:24

Chiqa schreef:
Ik weet wel zeker dat het vuil is, alleen wel link, want ze krijgen zo geen water.
Lekken doet hij niet!!
Bedankt voor jullie antwoorden, denk dat ik hem maar schoon ga maken (Weer)?
Ik vidn het waardeloos en nog gevaarlijk ook.

In dat geval kwestie van in flink heet water leggen en het balletje wat heen en weer bewegen. Ik had dat met mijn flesje ook wel eens. Lachen

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:34

Kouwt je konijn er niet op? dan komt het balletje klem te zitten en komt er ook geen water meer uit.

en anders idd gewoon een bakje water neer zetten. liever water met een beetje stro erin dan geen water...