wie combineert baan met hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine3

wie combineert baan met hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 17:32

Hoi,

Ik ben benieuwd of er ook bokkers zijn die naast het hebben van een hond ook een fulltime baan hebben (niet thuis) en hoe jullie dat dan combineren.

Groetjes van Nadine

Esther

Re: wie combineert baan met hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:30

Wij hebben een hond en werken allebei. Hij is overdag gewoon thuis en wordt tussen de middag opgehaald door een uitlaatdienst.
Imo is hij hier tevreden mee, als ik eens thuis ben ligt hij de hele dag te slapen. En dat deed hij ook toen ik een paar maanden thuis zat ivm burnout.

Als hij alleen is haalt hij geen rottigheid uit, behalve dan dat hij dan graag op bed wil gaan liggen als we de slaapkamerdeur vergeten dicht te doen. Ook jankt, blaft of piept hij niet.

Hij vindt het zelfs saai als wij hem nu uitlaten en er geen andere honden bij zijn...

In het weekend streven we er wel naar om hem zo min mogelijk alleen te laten, hij gaat dan bijna overal mee naar toe. Gelukkig mag hij mee naar stal en vind iedereen hem daar lief. Hij kan zich daar dan ook nog eens uitleven met de stalhond.

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:37

Wij hebben ook een hond en werken allebei fulltime. Het is alleen wel zo dat mijn vriend onregelmatige diensten draait en dus ook regelmatig pas 's middags begint, dan is de hond slechts een aantal uurtjes alleen. Maar het gebeurt ook dat we allebei overdag werken (ik werk altijd overdag) dan heb ik de mogelijkheid om hem in mijn pauze uit te laten. Verder nemen we hem in het weekend vaak mee, zodat ie dan ook niet teveel alleen is.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:47

Wij werken ook allebei full time en hebben 2 honden.

2 honden zodat ze niet helemaal alleen hoeven zijn. En mijn vriend werkt ook 5 ploegendiensten dus ook veel weekend en avond diensten waardoor ze bijna niet alleen hoeven zitten.

Tijdens zijn ochtenddiensten door de week haalt mijn moeder ze tussen de middag 1,5 uur op om lekker met ze in het bos te gaan wandelen OK dan!

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:59

Ik werk alleen in de nachtdienst. En dit zijn dan blokjes van 3 nachten achter elkaar. Paar dagen vrij en dan weer. Mijn vriendin heeft een boerderijtje en komt hem dan ophalen als ik lig te slapen. Dan ga ik gauw naar m'n (bijrijd)paardje en daarna haal ik hem weer op.
Super geregeld dus Haha!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:59

Ik woon nog wel thuis maar bij ons zijn de honden vaak toch nog een hele tijd alleen. wij hebben op bewust gekozen voor 2 of meer honden zodat ze toch niet de hele dag alleen zitten en nog wat te spelen hebben.
Als ik binnenkort op m'n eigen ga wonen dan verhuisd mijn hond ook mee. er komt dan wel een hond bij want ik vindt het niet eerlijk als hij de hele dag in z'n eentje in huis zit. maar ja, dat is persoonlijk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:20

Mijn ouders wilden absoluut geen hond in huis omdat bij ons niemand thuis was van 8 tot 3 elke maandag tm vrijdag.
Als hij er nu een in huis haalt worden het er zowiezo twee zodat hij niet alleen is.
Een hond is een groepsdier en ik vind het eerlij gezegd egoistisch om een hond alleen maar te nemen voor je eigen plezier na het werk. En die hond in de tussentijd dan?