Spaanse Galgo's (Grey Hounds Rescue)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Spaanse Galgo's (Grey Hounds Rescue)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 02:18

Hoi,

Heeft iemand ervaring met de stichting Grey Hounds Rescue die Spaanse Galgo honden redt uit Spanje, zodat ze door Nederlanders (of mensen uit andere landen) kunnen worden geadopteerd?
www.greyhoundsrescue.nl

Wij (mijn moeder en ik) zijn benieuwt naar hoe deze honden zijn. En hoe de honden bevallen, en hoe het proces verliep enzovoort.

tessie1985

Re: Spaanse Galgo's (Grey Hounds Rescue)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 02:28

ik heb hele goede evaring met zowel greyhoundsrescue als de greyhoundsinnood
ik heb een galgo het is echt een super hond, was gelijk zindelijk, hij is altijd lief
en is liever lui dan moe (binnen dan)
maar je moet wel heel veel info lezen over de spaanse ziekte, want mijn vorige hond was negatief getest, ik had hem maar 10 maanden en toen ging hij in 1 weekend tijd dood aan leishmaniosa
dus als je hond niet lekker in zijn vel zit (ziekjes) moet je wel een bloedonderzoekje doen Knipoog

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:16

En waarom geen hondje van Nederland? Hier zitten ze al met een hondenoverschot...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:24

Idd beetje van daar is het zieliger. Hoeveel dieren zitten er hier niet in een asiel? Hoeveel greyhounds worden er niet afgemaakt? Hier in de buurt loopt een houndje rond met een flink litteken in zn nek omdat ze dr keel hadden doorgesneden Nagelbijten / Gniffelen
Zoek eerst eens hier voordat je die honden door zoveel stress haalt om ze hier te krijgen

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:36

Weetje wat ze standaard daar met die Grey Hounds doen als ze naar een paar jachtseizoenen niks meer waard zijn?!

Overgieten met bezine en in brand steken,
Aan een boom ophangen,
Achter een auto slepen net zolang tot ze dood zijn,
Met chemicaliën overgieten.

En daar doet de dierenbescherming niets hoor
En de spaanse bevolking vind het ook 'zigeunerhonden'-'ordinaire honden', dus zij willen ze ook niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:47

Maar heb je die hier niet ook genoeg? Honden die niemand wil?
Je gaat toch ook geen stieren adopteren omdat het stierenvechten zo zielig is (ja vaag voorbeeld Clown )

Ik vind het goed wat je doet hoor, echt, maar ik wilde het wel even zeggen

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:53

Op de Belgische tv was er vorige zaterdag en de week ervoor in Dieren in nesten een reportage over deze honden en over de belgische stichting die hen redt.
Ik moet zeggen dat ik in principe ook zoiets heb van, " er zijn genoeg honden in de asielen hier dat je er geen in een ander land moet gaan halen". Toch vond ik de reportages bijzonder interessant en ben ik blij dat ik die honden beter heb leren kennen.
Het zouden bijzonder rustige en zachtaardige honden zijn en in de reportage zag je dat ook. Ze kwamen van de luchthaven naar het opvangadres in een grote bench en sommige kropen van schrik er helemaal achteraan in. Toch konden die vrijwilligers hen eruit halen zonder gebeten te worden. De dame van de stichting zei dat wat ze ook meegemaakt hadden, ze nooit agressief waren en daardoor ook bijzonder goed met kinderen konden.

Het zijn geen waakhonden en ze zullen zelden blaffen.

Ik moet zeggen ik blij ben dat ik die reportages gezien heb, ik hou nl van zeer rustige en eerder verlegen, zachtaardige honden.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:04

Ik heb ook hele goede ervaringen met greyhoundsinnood!! En wat een geweldig ras is het. Iedereen vraagt altijd of de honden niet heel druk zijn in huis, maar de honden die ik gezien hebben sliepen alleen maar de hele dag. Onze hond was door het straatleven erg getraumatiseerd. Als er eten was moest het opgegeten worden, de vuilnisbak, pakken ongekookte rijst, braadpannen vol vet, wascokrijtjes (geeft een leuk effect tijdens het uitlaten) Hij maakt alleen lawaai als je hem uitlaat en hij een haas ziet (wat een jachtinstinct) en als hij droomt over op hazen jagen. Hij durft nog geen knuffelbeer te bijten (sleept hij heel voorzichtig tussen zijn hoektanden mee) Op het moment dat ik zelf een hond neem zal het absoluut een grey zijn!