[Foto] Tina

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

[Foto] Tina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 13:16

Haha! Even Tina ITP. Foto's zijn een beetje slechte kwaliteit, met m'n mobiel genomen.

Op zaterdagochtend 9 december kwam ik de schuur in, en zag dat een van onze zeugjes was bevallen. Het was een nest van 5 jongen. Ze zagen er allemaal gezond uit, behalve Tina. Ze was de kleinste van de 5, werd steeds ondersteboven gelopen door haar broertjes en zusje. Ze kon moeilijk ademhalen en was helemaal koud. Ik heb haar opgepakt en mee naar binnengenomen, en met een handdoek warm gewreven. Dit hielp niet, haar bekkie bleef blauw dus m'n moeder vond het een goed idee om haar even in een bakje lauw warm water te laten hangen. En dat hielp Haha! Ze stopte gelijk met spartelen en bleef rustig in het water liggen. Ze was nu wat warmer, maar ademhalen ging moeilijk. Steeds happen naar lucht, niet zo'n fijn gezicht. We hebben haar een druppel van iets gegeven (m'n moeder weet hoe het heet, ben de naam even kwijt.. dit helpt slijm in de keel op te lossen bij pasgeboren kittens en om ze even 'wakker te schudden' - wij gebruiken het ook voor de caafs). We hebben d'r in een handdoek warm gehouden en na een half uurtje was d'r bekkie niet meer blauw, en kon ze gewoon ademen. Lachen

We zijn verder gegaan met volle melk, protifar en vitamine C. Dit kreeg ze netjes om de 2 uur. Daarna begon ze zelfstandig te eten gelukkig. Naja zoals je kunt begrijpen hou je daar een super tamme cavia aan over Haha! Het is niet moeders mooiste, maar zeker wel de liefste. Lovers

Afbeelding
Paar dagen oud

Afbeelding
Vandaag, relaxen op de bank *LOL*

Afbeelding
Lovers

pubelia

Re: [Foto] Tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:19

Ik vind niet dat je er bij mag zetten dat het niet de mooiste is, ik vind hem echt heel mooi, mooie kleuren enzo!! Super dat je hem hebt gered. ik heb nu een nestje van hamsters, en er was er pas 1 van die kleintjes die ook niet goed was, die leeft nu ook gelukkig weer vollop! Knipoog

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:33

Ach wat een schatje. En ik vind hem ook mooi hoor Men! Ja
Mooi dat ie zo goed is opgeknapt!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 21:22

Thanks Mariek. Kusje

@ pubelia: Dankje haha. Maar ze heeft nogal een spits koppie, en dat vinden wij niet zó. Haha! Maargoed de kleuren zijn indd leuk, en ze is vooral superlief!