Kan niet kiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Kan niet kiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:21

Ik mag binnenkort een neiuw huisdier uitkiezen.! Pling
Maar ik kan niet kiezen.
Een parkiet lijkt me echt super leuk .
Een hamster ook.
Watzijn jullie ervaringen met deze dieren en wie kan me helpen met kiezen Vingers aflikken

Bedankt voor het helpne!
Groetjes Pasca & Jazz

bloempje1

Re: Kan niet kiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:22

Knijn?
Zijn de meest genomen huisdier.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:25

Cavia Haha!
Zijn super leuk en lief !!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:25

tja, wat voor eisen stel je aan een huisdier? Wil je er veel, minder of weinig werk aan hebben? Moet het een dier zijn wat je aan kunt halen of waar je niet zoveel mee hoeft te doen?

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:26

een dier wara je het meest verstand van heb, waar je het beste voor kan zorgen. ik zou niet een vogel doen, die houd het niet in zo'n kooitje.. en als hij dan de mogelijkheid heeft er af en toe uit te gaan is het ook lang niet altijd zo dat dat voor lange tijd is, vaak wordt zo'n beestje vergeten. ik zou iets als een hamster doen, maar dan niet eentje, maar twee, zodat als je niet zoveel tijd heb om aandacht te geven, ze elkaar nog hebben.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:30

Konijntje heb ik al en ja die zijn ook heel leuk..!! Pling
Maar ik meot kiezen tussen parkiet en hamster.. Vingers aflikken
Voor allebei heb ik een hok.
Ik ehb ook wel tijd genoeg.
Een hamster vind ik ook wel leuk want die kan je lekker knuffelen enzo.
Maar een vogel lijkt me weer vet want die kan je laten vliegen enzo.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:32

Ik heb veel ervaring.. Maar ik hou niet zo van die kleine diertjes Bloos Ze gaan mij snel vervelen en vervolgens komen ze maar 1x in de week eruit Clown . Geef mij maar een kat of een hond ect.

Maar ik denk dat jij meer kleine kieren wil?

Dan zou ik kiezen voor een hamster. Dat vind ik tot nu tot nog de leukste beesten Ja Je kunt ze wel lang in de kooi laten en ze vermaken zich prima! Ook zijn ze heel leuk als ze in je trui kruipen enz. Clown
+ ze stinken niet erg en hun kooi word niet erg vies Haha!

Een parkiet heb ik geen ervaring mee, maar mijn vriendin heeft er 1 en die drinkt zelfs thee met haar mee Tong uitsteken , dat is een heeel leuk beestje..

Een cavia en een konijn vind ik zelf niet zo veel aan. Maar ik ken een vrouw die een cavia heeft die zich net als een hond gedraagd Clown . Hij gaat bij het aanrecht staan smeken om wat groente zoals tomaat! Hij loopt dan wel heel veel los in het huis.. Je kunt ze zélfs leren in een speciale bak te poepen..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:34

Ja dat vind ik nou zo vet aan een vogel die gaan lekker met je thee drinken enzo. Clown
Muahaha maar een hamster is ook leuk haahh

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:05

Een parkiet kan je het beste met z'n tweeen houden.
Een hamster kan alleen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:10

Verkijk je niet op hamsters, vaak zijn ze echt niet zo knuffelig. En ze kunnen niet alleen alleen zitten, ze moeten alleen zitten Haha!

Maar als je tussen die 2 zou moeten kiezen, dan ja de hamster mits je die goed de ruimte geeft.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:42

Als je hebt beslist welk beestje je gaat kopen, informeer je dan ZEER goed en koop best nooit je dier in een dierenwinkel !!

Verder hangt het er vanaf of je één of meerdere dieren wilt en of je veel de ruimte hebt of niet. Zo denk ik bv. aan konijnen zij moeten in een koppeltje gehouden worden maar dan moet je wel zeker je ram laten castreren en konijnen hebben veel plaats bodig (dus niet in van die standaardkooien die je in de DW kan kopen..). Cavia's moeten ook per 2, ratten ook, muizen, gerbils, fretten, chinchilla's,.. Hamsters moeten dan weer alleen (bepaalde soorten toch). Ik heb zelf 2 tamme ratjes, fantastische, intelligente huisdieren vind ik ze. Maar ze worden wel snel ziek en leven niet zo lang, toch ben ik helemaal verslingerd geraakt aan ze. Lachen

In ieder geval veel plezier met je toekomstige huisdier! Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 01:17

hamsters zijn leuk maar je moet wel weten waar je je hamster haalt, in de winkel zijn ze vaak niet handtam, en je weet niks van de achter grond, vaak zijn ze ook gekruisd met cambellies en dan zijn het echte terror hamsters, dus niet leuk. ik zou als ik jou was en je een hamster mag bij een fokker halen, daar zijn ze ook nog vaak goed koper als in de winkel

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 01:24

Geen hamster als je er mee wil knuffelen enzo! kan wel, maar dan over het algemeen 's avonds. Het zijn nachtdieren, en als mensen ze dan overdag wakker maken vinden ze het nog raar dat ze bijten en zijn ze vals....Niet slim! Om hamsters samen te zetten lijkt me ook niet zo slim. Heb in een dierenwinkel gewerkt. En als ze jong zijn gaat t nog, maar als ze ouder werden vond je nog al eens een aangevreten dode hamster in de kooi. Hamsters leven nl alleen en komen alleen samen om te paren. Ik fokte ze ook zelf voor m'n werk, maar als ik t mannetje niet op tijd weg haalde, lag ie er nog maar voor de helft bij. Dit is ook zo als je twee vrouwtjes bij elkaar zet of welke combi ook.

Een konijn is leuk maar moet je ook geluk mee hebben. Veel konijnen zijn zeer zelfstandig en willen niet zo graag knuffelen. En ze bijten gigantisch snoeren kapot!

Cavia's zijn ontzettend leuk, maar in het begin erg schrikkerig. Vind ik persoonlijk de leukste diertjes omdat die van alles het meest aanhankelijk kunnen worden.

Ratten zijn ook leuk, maar moeten wel samen. Omdat ze super sociaal zijn en alleen in een kooitje echt vereenzamen. En veel mensen houden niet van die staarten.

Parkiet, of vogels in het algemeen zijn erg leuk, maar goed uitkijken dat je ze jong koopt, en ongelooflijk veel tijd aan ze besteed. En dan nog heb je de kans dat ze niet tam worden.

Voor alles geld natuurlijk uitzonderingen daar gelaten. Niet elk dier is hetzelfde, maar in mijn ervaring is het in de regelmaat wel het meeste zo gebeurd.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:15

Boertjes schreef:
Een konijn is leuk maar moet je ook geluk mee hebben. Veel konijnen zijn zeer zelfstandig en willen niet zo graag knuffelen. En ze bijten gigantisch snoeren kapot!

Cavia's zijn ontzettend leuk, maar in het begin erg schrikkerig. Vind ik persoonlijk de leukste diertjes omdat die van alles het meest aanhankelijk kunnen worden.

Ratten zijn ook leuk, maar moeten wel samen. Omdat ze super sociaal zijn en alleen in een kooitje echt vereenzamen. En veel mensen houden niet van die staarten.

Cavia's en konijnen moeten ook samen. Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 10:31

Citaat:
Ik heb zelf 2 tamme ratjes, fantastische, intelligente huisdieren vind ik ze. Maar ze worden wel snel ziek en leven niet zo lang, toch ben ik helemaal verslingerd geraakt aan ze.

Ik heb nu ook een ratje het is tof he ..!!
Die van mij moet alleen die kan niet met z'n tweeen
Maar het klopt wel dat het echt een van de leukste huisdieren zijn die je kan hebben.
En ik weet wel dat je ze niet in de dierenwinkel moet kopen heb ik ervaring mee..maar toch bedankt. Pling
En ik denk dat ik dan tot nu toe wel voor de parkiet ga want als ik dei onfo. lees(van die hamsters) dat se niet knuffelig sijnen veel bijten enzo. ..,,Nee dankje dan. Vingers aflikken

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:47

heb een parkiet geweldig dier. lekker eigenwijs blijft leuk op je schouder zitten of waar hij terecht kan haha gaat zo midden op je gezicht zitten.

cavia's heb ik ook gehad. leuke dieren, zou wel een korthaar nemen. met langhaar heb je al gauw huidproblemen. en je kan ze het beste bij een particulier halen. ik heb er een paar uit de winkel gehad maar die mankeerden wel wat of waren al gauw dood. heb cavia's gehad die ouder dan 9 werden dus, en het gemiddelde is 6 tot 8 jaar. het zijn leuke diertjes maar per cavia verschillend of ze knuffelig zijn. heb er een gehad die altijd maar geknuffeld wou worden en een die liever onder het hooi zat.

hamster heb ik een keer moeten verzorgen toen mensen op vakantie waren. deze dieren trokken mij niet zo. ze zijn erg opzichzelf en zoeken niet echt aandacht. en ik hou wel van nieuwschierigheid Lachen

en bij ratjes moet je rekening houden dat de gemiddelde leeftijd 3 is dacht ik.

als je een dier neemt, neem dan een zo groot mogelijk hok en laat ze er regelmatig uit.

ik wil nu zelf graag chinchilla's er bij maar kan het thuis nog niet voor elkaar krijgen.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:51

Buffy schreef:
Boertjes schreef:

Cavia's en konijnen moeten ook samen. Knipoog

Dit was toch een geintje hoop ik.
Konijnen maken zelf vitamine C aan en krijgen dit dus niet in de voeding.
Cavia's daarentegen maken zelf Geen vitamine C aan en moeten dit in de voeding hebben anders krijgen ze verlammingsverschijnselen op de lange duur.
Wat voor een voeding ga je dan geven. Zonder vit. C gaat niet, dan overleeft de cavia het niet lang. En als je een konijn lang voeding gaat geven met vit. C zal hij het in het begin nog heel veel uitplassen, maar op de lange duur krijgt hij last van z'n nieren.
De dieren samen gaat wel, maar je zit met het probleem voeding.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 10:55

Ik denk nu dat een parkiet de beste keuze is.. Pling
Zijn er nog mensen met ervaringen met fretten ?
En ik ga nu niet echt meer voor de knaagdieren.. Tong uitsteken
Hebben we al genoeg gehad. Vingers aflikken

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:58

Ik heb een grasparkiet. Heel grappig en gezellig beestje *LOL* Alleen niet zo knuffelbaar als bijvoorbeeld een konijn.. En vind niet dat je zon beestje in een klein hokje moet houden.. (die van mij heeft een kamervoilere die de hele dag open is en alleen 's nachts dicht gaat en als ik m'n raam even openzet..

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:59

mijn idee is dat je aan een hamster of parkiet niet zoveel hebt.. dan zou ik nog liever een schildpad nemen Nagelbijten / Gniffelen maar ik zou een konijntje nemen als ik jou was Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:00

Parkiet is leuk hoor! Die van mij komt altijd op mn hoofd of hand zitten en dan wil ie kusjes geven *LOL* Of als ik tv zit te kijken gaat ie met de afstandsbediening spelen Clown Het zijn hele leuke beestjes om naar te kijken en mee te spelen, maar minder 'aaibaar' dan bijvoorbeeld een konijn..

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:01

Ik heb 3fretten. Heeft wel lang geduurd om ze tam te maken. Heb heel wat gaten in m'n handen er aan over gehouden.
Ze MOETEN er echt iedere dag minimaal 1uur uit. Als je slim bent laat je ze ook helpen, anders stinken ze gigantisch.
Ze mogen pas bij de moeder weg als ze 12 weken zijn.
Ze moeten echt frettenvoer, dus geen kattenvoer (teveel zouten)
Ze moeten op doeken, als je stro oid gaat doen, krijgen ze luchtwegproblemen.
Ze gebruiken stofvrij kattengrind.
Ik ben zelf helemaal weg van m'n kleine vriendjes, maar ik maak ze wel 2 a 3 keer in de week schoon, anders ga je ze echt enorm ruiken. Dus de doeken goed wassen, maar uitkijken welk wasmiddel. Goed stofvrij kattengrind. En die moeten wel samen. Net als ratten zijn dat enorm sociale dieren.
Ik had er eerst 2, maar toen ik ze een week bij mn vriendin dr fretten had gebracht (wegens vakantie) at er bij mij een fret niet meer en bij haar niet. ZE wouden de kooi niet meer uit, lagen de hele tijd te piepen.
totdat ze weer samen kwamen. Een lol dat ze opeens hadden.
Omdat zij er 3 had, en die er bij haar een beetje buiten viel, heb ik die gekregen. En het gaat super. Maar weet wel waar je aan begint. Het is echt een hele hoop werk. Heel anders dan een knaagdier of vogel.
Kijk voor meer info evt. op www.fretten.nl / www.frettiggestoord.nl
Als ik jou was zou ik dan met een volwassen fret uit de opvang beginnen, want bij het tam maken haken veel mensen af.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 11:04

Oke bedankt..!! Pling
Ik denk dat ik toch maar voor de parkiet moet gaan.
Maar een fret lijkt me ook heel leuk.
Maar ik heb in iig genoeg info over hamsters dat ik dara niet ana hoef te beginnen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:11

Je kan ook eens naar de dierenwinkel gaan en advies vragen en die beestjes even vasthouden enzo..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 11:20

Jah heb ik al gedaan kom elke week 3x in de dieren winkel.. Pling
Maar wel een goede tip..!!!