Hoe kan je dit loslaten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Hoe kan je dit loslaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:08

Mijn dikke kater (dikkie dik) is al meer dan anderhalve maand vermist. Ik heb niet de hoop meer dat hij terug komt.

Zie hier meer info: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=694538&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Verdrietig Nu is het probleem.. Je denkt er echt élke avond aan. Dan komt er weer zo'n naar 'gemis' gevoel. Ik wou dat ik wist dat hij er niet meer was.. Ik wou dat we hem vonden bijv. aan de kant van de weg. Dan heb je zekerheid en kan je het loslaten, hoe hard het ook klinkt! Ik baal hier zo ontzettend van.. Als hij nog leefde zou hij wel gezien of gevonden zijn door iemand maar nee..

Heeft iemand dit ook? En hoe heb jij 'afscheid' kunnen nemen?

Verdrietig Groetjes,,

nienke_92

Re: Hoe kan je dit loslaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:11

Goh, wat naar allemaal! Ik zelf heb dit nog nooit meegemaakt. En zou ook echt niet weten hoe je dit los kan laten. Misschien als je een andere nieuwe poes of kat zou nemen dat je er dan niet meer zoveel aan denkt. Dan heb je gewoon weer een beestje in huis zodat je niet meer het gevoel dat je 'iets' mist. Heel veel sterkte en hopenlijk vind je je kat ooit nog eens!

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:13

Het is moeilijk. Ik heb het ook mee gemaakt. Ik had een witte kater, stokdoof. Redde zich prima, totdat hij opeens verdwenen was. Ik woonde ver van de bewoonde wereld, van verkeer had hij gewoon geen last. Tja ik weet ook niet wat er met hem gebeurd is. Ik heb mij maar voor genomen om aan te nemen dat hij gestorven is. Veel succes met je verlies!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 20:30

Bedankt allebei Lachen

Een nieuwe kat nemen heeft geen nut, we hebben er nu al 9 Bloos

Ik probeer me ook in te denken dat hij er niet meer is, en dat ik hem maar moet laten gaan Verdrietig .. Het lukt alleen niet...

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:33

Wat vervelend zeg, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Onze poes is een paar jaar geleden 8 weken weggeweest. Ik had de hoop al opgegeven en ineens liep ze in onze straat... Wat wijsheid is weet ik niet maar ik denk dat er zeker nog een kans is dat je jouw kat weer terugvindt. Heel veel sterkte in ieder geval.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:36

Wat vervelend!

Onze kat is zelfs een keer een half jaar weg geweest. Ik was heb eigelijk al bijna vergeten toen hij weer voor de deur zat!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:40

Oke, sorry ik wist niet dat je al zoveel katten had!! Verder heb ik geen advies! Hopelijk staat hij gewoon op een dag weer voor de deur!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:42

Geeft niet hoor Nienke Lachen

Ik hoop stiekem ook hij op een dag weer voor m'n deur staat.. Elke avond hoop ik dat ik z'n kopje zie door de klep.. Elke miauw die ik hoor blijf ik hopen op Dikkie Verdrietig Ik zag zelfs laatst een rode kat en dacht even dat het Dikkie was!

Wildner en allergro, wat moeten jullie blij zijn geweest zeg!!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:56

Ow wat erg..!!
Wij hebben het oo gehad..bij de kat van de buren
zo moeilijk want je kon geen afscheid nemen
Maar blijf hoop houden heb je amivedi enso al gebeld en dierenbescherming..?
Had hij een bandje om?
Ik heb afscheid kunnen nemen met het zinnetje,Het is zo.
Misschien is het ook wel beter zo. dacht ik toen want voor die katis het ook niet leuk om rond te zwerven in de kou zonder eten
Heel veel scc6 Pasca

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:01

ja helaas wel ....was net te laat met castereren en meneer is dus aan de wandl gegaan , helaas ook doodgereden op de terug weg

dus de tip , mocht meneer terug komen
even laten castereren ..

er loopt hier ook regelmatig een kater
komt al ruim 1,5 jaar regelmatig op bezoek
kreng heeft me al een godsvermogen gekost
(zeikt hier de boel onder..en nee we hebben geen kattenluikje)
als ik m ooit te pakken krijg breng ik m zelf naar de DA ! Bloos

hoop dat je kater een dezer dagen gewoon weer terug komt wandelen

heb je al asiels, dierenambulance en amivedi ed gebeld ?
soms weten hu of er ergens een kat aangereden is geweest

iig sterkte

edejonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:10

Ik weet wel een beetje hoe jij je voelt want zo voel ik mij op dit moment ook. Onze poes (een lapjeskat van 2 jaar) is weg sinds afgelopen november,heb nog weinig hoop dat ze terug komt.

Wij zitten er nu wel aan te denken om een andere kat erbij te nemen,we hebben namelijk nog een heilige birmaan en die kan eigenlijk niet alleen zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:15

wellicht kun je een van de readers van bokt raadplegen, zij weten wel of hij nog leefd of niet...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:20

sterkte Ach gut

ik heb het ook gehad...
wij hadden een 10 jarige poes Fleur Pling
toen wij op vakantie gingen heeft mijn buurvrouw voor haar gezorgt
toen ik thuis kwam dagt ik NAAR FLEUR!!!
maar fleur was nergens te bekennen.... Verdrietig

de volgende dag was ze er nog niet de dag daarna ook niet....ik was ontroostbaar Huilen ( was toen 10 jaar)
en ging snachts uit me bed om haar te zoeken met een schaaltje vlees.
alles is afgebelt dierenambu dierenasiels enz.

maar fleur is nooit meer truggekomen...
ik heb naar een maand of 5 een andere kat gekregen van me ouders,en op het laatst werd het gemis wel minder. Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:52

Bedankt allemaal Lachen

Alles is afgebeld (asiels/amevidi/da enz.) en we zoeken af en toe op het internet bij asiels enz.

Hij is gecastereerd, zoals al onze katten Knipoog

Soms hoor je van die verhalen dat ze naar een jaar weer terug komen maar dat is zo'n kleine kans, jammer genoeg Verdrietig

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:56

mijn kat is in augustus na verhuiszing teruggelopen ( vermoed ik) heeft altijd in stal bij mn paarde gewoond, heb ik haar ook als kitten gevonden. Ze was gesterriliseerd door dierenbescherming.
Nu kreeg ik laatst van vroegere bijrijder van Nikita en mn buurvrouw te horen dat zij haar hebben zien rondlopen vlakbij oude wei, maar de eigenaren van weiland hebben weer niks gezien. is ook vervelend, krijg je weer hoop maar bent geen stap verder.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:58

ja, dat is heel naar Verdrietig

Heb ik ook als er bijv. iemand belt en mijn moeder gaat kijken of het hem echt is.. Wat dan nooit zo is Verdrietig

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:54

Mijn vorige kat is weg gelopen toen we op reis waren... we hadden haar naar mijn grootmoeder gebracht, omdat zij er voor zou zorgen. Ze kende het huis en de omgeving goed genoeg, was er al vaker geweest enzo... maar toen we thuis kwamen, wisten ze ons te vertellen dat ze was weg gelopen, en kreeg ik prompt een kitten in mijn handen geduwd als goedmakertje (werkt niet, geloof me... ik heb een maand lang niet van dat kleine grut willen weten)

We zijn nu 7.5 jaar verder en ik mis die kat nog steeds... niet dagelijks natuurlijk, maar ik mis haar nog wel.
en dat kleine grut? die zit hier nu op een meter afstand lekker snoezig te slapen en heeft ondertussen ook al mijn hart gestolen... maar de leegte die mijn vorige kat heeft achter gelaten zal hij nooit kunnen opvullen.

Ik hoop dat je je kat terug vind! of dat je in ieder geval weet te achterhalen waar hij is gebleven. Het is altijd het 'niets weten' dat het meeste pijn doet...

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:04

Ik heb dat ook, dat gemis.. Mijn pony is 10 november doodgegaan, maar ik denk er nog elke dag aan, vooral als ik alleen ben. Het was ook zo raar, omdat het zomaar ineens was. 's morgens ziek, en 's middags overleden. Net als met een kat van ons; ik en m'n zus waren met alle katten en de hond in het land aan het wandelen, niks an de hand. 20 minuten later was 1 van de katten dood. Dat was zo apart! Dat kun je gewoon bijna niet plaatsen, zo plotseling. Onze vorige hond was 14 jaar, toen hij ziek werd. Hij heeft 2/3 dagen pijn geleden, en als het niet zou ophouden zouden we hem laten inslapen. Die morgen lag hij dood in zn mand. Ik heb er veel verdriet van gehad, maar wist dat het zo beter was.
We hadden ook een kat die een paar keer per jaar thuiskwam, en dan op de hond ging liggen alsof hij niet was weggeweest. Toen we dus een nieuwe hond kregen, vond hij de kat een indringer, en ging achter de kat aan. Die kat is nooit meer teruggekomen (+/- 4 jaar geleden). Ik vind het wel jammer, maar ik weet dat hij het goed heeft.
Ik wens je veel succes, en hoop voor je dat hij terug komt. Want het ergste is dat je niet weet hoe het met je kat is. Of hij nog leeft, of niet.. Huilen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 21:00

Bedankt allemaal Knipoog

Ja.. dat is het ergste, als je niet weet óf hij nog leeft enz.

Verdrietig