Met deze hond zit ik nu op een basiscursus oimdat deze mij aangeraden werdt door de hondenschool.
Het gaat erg goed, hij luisterd supper en heeft na het ene acefietje niets meer uitgevreten nu hij op cursus zit

Maar nu even een vraag, ik ben in prensiepe tegen slipkertingen en alles wat dr maar enigzins op lijkt. Ik vind dat een hond je moet zien als ranghogere door dat hij jou vertrouwd en dat jij leiding geeft. En niet omdat jij hem pijn doet als hij iets verkeerd doet.
Nu gaf de instructriese aan dat het mischien wel verstandig zou zijn om rowdy met een haffchek (ik weet niet hoe je dat schrijft hoor, dat is zo'n halfe halsband halve slipkerting) te trainen, de reden hiervoor; dan komen de corecties duidelijker door.
Nou volgt hij uitstekend, loopt echt aan je voet. alleen bij brommers en scotters wil hij nog wel eens een vervolgpoging in zetten. En daarom rade zij dus mij (of eigenlijk ons) aan om zo'n ding te gebruiken.
Dus nou ja ik was enigzins overbluft en we hebben hem die training een haffchek omgedaan (die had ze daar liggen)
rowdy liep braaf naast, en toen hij 1 cm van haar kuit af week kreeg hij een ruk aan zijn riem... rowdy heeft nog nooit zo'n ding omgehad en kroop lettelijk inelkaar.
Even later kreeg hij het comando zit en ging hij braaf zitten, toen wachte ze een tijdje... rowdy had in mijn ogen geen iedee wat hij fout deed en ging liggen. En ze trok m weer overend met de riem....
Ik was op de trug weg van de cursus en toen ben ik na gaan denken.... zij advieseerd het mij en wie ben ik om tegen te stribbelen. Maar aan de andere kant.... ik vind het geen fijn iedee om met een materiaal te gaan werken hoewel ik er niet achter sta en het gevoel heb dat ik het verkeerd doe.
Uiteraart luitert hij flijnloos naar het ding... zou ik ook doen als ik in mijn nek geknepen werd...

Wat is jullie beleving hierop?
wat zouden jullie doen?
het is trouwens wel een hond die een strenge aanpak nodig heeft, deze wil ik hem ook best geven, maar ben eigenlijk gewoon tegen dit middel....
sorrie voor het verhaal