Konijn samen met rat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Konijn samen met rat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 18:40

Mijn vriend heeft eergister een (dwerg)konijn gekocht, jong beestje van 8 weken, Hij heeft er maar 1 gekocht ivm dat zijn moeder er nog eentje heeft.

Konijn is erg tam en lief tegen andere dieren maar heeft moeite met andere konijnen.
Zo heb ik een rat die niet voor zichzelf opkomt (heb hem gekregen uit een nestje van de DA en hij vertelde me dat al). ik heb hem meerdere malen geprobeert bij andere ratten te zetten maar op de een of andere manier ging hij altijd in een hoekje zitten piepen tot ik hem weer weghaalde.

Gister liep mijn rat los te scharrelen en het konijn zat op mijn schoot, en ik zag iets waarvan ik dacht huh ??? :|

Wat bleek konijn en rat vonden elkaar interresant, ik goed oplettend kijken en konijn en rat hun gang laten gaan, later even in het konijn en rat in kooitje gezet samen, ratje tolereerde het konijn zelfs naast hem terwijl hij aan het eten was (zelfs ik kan dan niet echt in zijn buurt komen). Later zijn ze samen in slaap gevallen heb er foto's van gemaakt.

Ze eten samen, ze slapen samen, ze spelen samen enz

Mij is altijd verteld dat ratten absoluut niet samen kunnen met konijnen en cavia's enzo. Mijn rat als hij in zijn kooi zit zit zelfs de hele tijd te kijken waar het konijn is, terwijl hij normaal altijd slaapt.
Konijn doet precies hetzelfde.

De rat en konijn zitten trouwens alleen bij elkaar als ik erbij ben, je weet maar nooit.

Faniek

Re: Konijn samen met rat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:47

Heeft het konijntje van 8 week problemen met andere konijnen? Wat voor geslacht is het en de andere konijnen?

Ik denk dat met rat wel prima zal gaan als je erbij bent, maar samen in een kooi dat raad ik heel erg af, maar dat zeg je zelf ook al Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 18:51

Faniek schreef:
Heeft het konijntje van 8 week problemen met andere konijnen? Wat voor geslacht is het en de andere konijnen?

Ik denk dat met rat wel prima zal gaan als je erbij bent, maar samen in een kooi dat raad ik heel erg af, maar dat zeg je zelf ook al Lachen

Het is een mannetje, zat in de Dierenwinkel apart omdat bij blijkbaar de andere jonge konijntjes aanviel. Waarom me vriend juist dit konijn heeft genomen? geen idee, tegen mensen is het trouwens een enorm knuffeldiertje.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:53

zou ik niet doen ivm eventuele ziektes

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:23

Goed punt Kimberley.

Het lijkt me vreemd dat een konijntje van 8 weken al aan het vechten is? Is die dan niet ouder dan 8 weken? En tjah konijntje uit de dierenwinkel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:28

Een rat is een roofdiern en een konijn een prooidier, dus ik zou ze absoluut niet samen zetten. Het zal maar net even een paar seconde mis gaan, als jij even niet oplet..

En net als Faniek ben ik ook een grote tegenstander van het kopen van dieren in een dierenwinkel..

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:29

Ik zou het niet doen..

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:33

Het is bijna onmogelijk dat zo'n jong konijntje al niet met andere konijnen overweg kan, het is of een verkoop trucje (mensen vinden het vaak zielig en kopen het dan) of het beestje is ziek of al ouder. Ik ben ook geen voorstander van dieren uit een dierenzaak. Geen ervaring met rat en konijn, maar zou ze niet samen huisvesten. Ik zou je ram bij 6 maanden laten castreren en dan een leuk vrouwtje erbij (uit de opvang of bij een goede fokker vandaan).