Last van hond van de benedenburen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Last van hond van de benedenburen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 12:52

Ik wist niet of ik het hier of bij BB moest neerzetten..

Ik woon nu twee maandjes in het flatje waar ik nu zit.
De eerste keer dat ik kwam kijken naar het huis verbaasde ik me al over de hond van de benedenburen. Een grote hollandse herder die de hele dag uit het raam kijkt en loopt te blaffen.
Nu zit ik hier dus al een tijdje en ben er langzaamaan achter gekomen dat dat beneden mij dus mams (& paps?), (ik geloof) 3 koters van allemaal beneden de tien, een kat en een hond wonen. Dit appartement is niet superklein maar groot is het ook niet te noemen. Nou zit die hond dus de hele dag te blaffen in de tussenruimte tussen het raam en de slaapkamer (zo'n 2m bij 1m?) en dat vind ik niet normaal.
Ook zie ik de hond bijna nooit uitgelaten worden en ik word er compleet horendol van! Ik heb tentamenweek maar tentamens leren word wel erg moeilijk met zo'n blafbeest onder je slaapkamer Verdrietig

Okee, de huizen zijn behoorlijk gehorig en tussen 7 en 8 kan ik al niet slapen omdat de kids dan wakker worden en naar school moeten, maar Fikkie houd zn smoeltje maar niet dicht Nagelbijten / Gniffelen

Ik vraag me al af waarom mensen zo'n grote hond nemen op een flatje en hem zo weinig uitlaten..

Ik zou het vervelend vinden om het meteen bij de woningbouw aan te kaarten, ze heeft blijkbaar ook al ooit tegen mn huisgenoot gezegd dat ze zich er voor schaamt dat hij de hele dag blaft. Maar er word niets met het beessie gedaan dus ik geef hem groot gelijk.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Het zijn wel hele aardige mensen, maar volgens mij kan mams het gewoon allemaal niet aan Nagelbijten / Gniffelen

Poosje81

Re: Last van hond van de benedenburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:54

Gaan praten? Uitleggen dat de hond echt overlast veroorzaakt? En dan eventueel samen googlen naar oplossingen.

woningbouw zou ik ook niet 1,2,3 doen, daar maak je geen vrienden mee Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:06

Ja, ik zal eerst proberen te praten en als dat niet werkt zou ik zelf verder kijken hoe je dit kan oplossen.

Wel erg vervelend voor je en ik vind het ook zielig voor die hond! Zo'n grote hond hoort toch echt wel een aardige wandeling te maken!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:10

Misschien kun jij de hond wel uitlaten, 1 keer per dag. Clown
[Sorry die kon ik niet laten.]

Praten zou inderdaad mijn 1ste ingeving zijn. Misschien dat ze er wel wat aan WILLEN doen maar er niks aan KUNNEN doen, ik bedoel, 3 kids is behoorlijk wat werk. [Ja, dan moet je geen hond nemen, maar die is er nu eenmaal al. Knipoog ]

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 13:17

Nou Faelivrin, of je het gelooft of niet ik heb er over nagedacht! Haha!

Ik vind het ook zo zielig voor het beestje, en het is gewoon een vicieuze cirkel; beestje word niet uitgelaten en wanneer hij wel word uit gelaten is dat kort en trekt hij zoveel hij kan omdat ie blij is dat ie weg is, baasje vind vervelend en laat de hond niet meer uit waardoor het probleem steeds erger word.
Ik vind ook dat zo'n beest minstens 3 uur per dag moet lopen, zeker als hij op zo'n kleine oppervlakte zit Ach gut

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:30

BrittKitt schreef:
Nou Faelivrin, of je het gelooft of niet ik heb er over nagedacht! Haha!

Ik vind het ook zo zielig voor het beestje, en het is gewoon een vicieuze cirkel; beestje word niet uitgelaten en wanneer hij wel word uit gelaten is dat kort en trekt hij zoveel hij kan omdat ie blij is dat ie weg is, baasje vind vervelend en laat de hond niet meer uit waardoor het probleem steeds erger word.
Ik vind ook dat zo'n beest minstens 3 uur per dag moet lopen, zeker als hij op zo'n kleine oppervlakte zit Ach gut

een hond moet na elke 3 uurtjes eigenlijk uitgelaten worden.
wij hebben een witte herder, me vader loopt er tegen het einde van de middag altijd ruim een uur mee.
misschien dat zij ook vaker moeten wandelen en beter moeten verdelen.
zobijzo elke 3uur die herdershond uitlaten.
een kleintje zou nog kunnen, een grote hond vraagt gewoon om meer aandacht door te wandelen.
dat hadden die mensen ook kunnen bedenken.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:33

Ga naar die mensen toe en leg ze netjes uit dat de hond constant blaft en
dat je er last van hebt.
Ik heb zelf een jack-russel gehad die de hele dag blafte. Mijn buurvrouw is niet
naar mij toe gekomen en heeft de buurtwacht ingeschakeld!!!
Je snapt dat het bij mij niet goed gevallen is. Als ze gewoon netjes had aangebeld had ik
haar namelijk kunnnen vertellen dat ik het wist en bezig was om een goed tehuis voor
haar aan het zoeken was. Dus ik zou het eerst bespreekbaar maken met je buren.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:52

Wij hebben zo'n beetje hetzelfde probleem met de buurvouw. Hond gaat in een hondenhokje in de tuin als ze naar het werk gaat en zit daar dan te blaffen en janken. Er zit ook nog een hek omheen maar geloof niet dat hij eruit kan komen want ik of mijn vriend roepen wel eens naar de hond zodat hij zich stil houd, maar je ziet hem niet tevoorschijn komen. Lijkt me wel hondeigen om als hij kan, dat hij dan gaat kijken wie er wat roept.

Je kan in principe de politie gewoon bellen, is overlast.
Maar zelf doe ik het niet, ga eerst eens met buuf praten en kijken of er zo iets opgelost kan worden, zoniet dan zal het toch anders moeten...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:28

--> BB