Beide katten zijn door de dierenarts nagekeken en waar nodig een beetje opgelapt en ze deden het vanaf het begin ontzettend goed op de flat (inmiddels in een gewoon huis). Pimmetje is een ongelooflijke kroelkont die het liefst de hele dag op je schoot of in de buurt ligt

Kitty vonden we al heel lang heel erg stinken, maar de toen nieuwe pensioneigenaars waren niet zulke kattenliefhebbers, dus de dierenarts was voor hen geen optie. We hielden de katten zelf zoveel mogelijk bij.
Toen ik haar mee naar huis nam bleek helaas dat ze nooit behandelde oormijt had gehad, waardoor de oren waren gaan ontsteken en er poliepen en vergroeiingen in gekomen waren

Dat betekende dat ik drie opties had:
1. Zo laten
2. In laten slapen
3. Opereren
Het eerste was voor mij geen optie

Dat zou een zeer kostbare aangelegenheid worden, en tevens erg gecompliceerd vanwege zenuwbanen die er vlak langs lopen en het gepriegel in een nauw gangetje, maar gisteren (dinsdag 23-1) is het dan toch gebeurd. Aan beide zijden is de gehele gehoorgang weggesneden met kraakbeen en al tot aan het trommelvlies. Dat laatste is helemaal schoongekrabt, want er mag geen oorsmeer meer uitkomen. Dan zou het weer gaan onsteken namelijk. Beide gangen zijn helemaal dichtgenaaid tot de ingang op haar koppie. De oorschelpen zitten er nog wel, maar poes is nu stokdoof.
Toen ik haar gistermiddag ging ophalen stonden de tranen in mijn ogen. Het beestje leed duidelijk zo'n pijn en het ziet er allemaal niet zo lekker uit. Ze heeft zo'n kap op haar kop, één oor trekt scheef naar achteren door de hechtingen, ze heeft draintjes, ze heeft een soort hanenkam van het scheren en er zitten hier en daar nog een klein beetje bloedrestjes.
Mogelijkerwijs is er rechts een zenuw geraakt, want het zg. 'derde' ooglid zit voor bijna het hele oog geschoven. Met het linkeroog kan ze gelukkig wel goed zien.
Ze dook bij thuiskomst meteen achter de PC, maar later ging ze op een wat handiger plekje zitten. Ze heeft 's avonds zelfs al een klein beetje gegeten, maar ze moet nog oefenen met die kap

De kap mag er over twee weken af, de drains als alles goed gaat na een week en ze krijgt druppels voor dat oog.
Ik schrok me wel lens van de rekening, die viel nog € 200,- hoger uit dan ze hadden geschat, maar gelukkig haalden ze er €150,- af

Nu heb ik dus een gouden kat met zónder oren