Dierenbeul in m'n straat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Dierenbeul in m'n straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 21:32

Geweldig om erachter te komen dat je buurvrouw en goede vriendin een dierenbeul is.
Het verhaal:
Vorig jaar toen ze hier kwam wonen had ze twee katten en een aquarium met guppies. Ineens geen guppies meer, waren er te veel en ze heeft ze aan een vriend gegeven die ze in z'n vijver heeft gezet. Alles goed en wel, alles leeft nog. Vervolgens kwam er een grote hamster, beestje is onlangs overleden. Ze nam een groot konijn(Hollander geloof ik), konijn moest weg want hij viel d'r ene kat aan.
Vervolgens kwam er een ander konijn...een vlaamse reus van 4 jaar oud. Die wilde ze niet meer toen ze erachter kwam dat hij niet zindelijk was en dat moeilijk aan te leren zou zijn met een ouder konijn.
Konijn is weer weggedaan.
Een ratje gekocht, maar die werd geterroriseert door de katten, dus ik kreeg een rat van haar.
Vervolgens nam ze een kitten uit het asiel maar het gozertje was nogal fel. Te fel voor haar, kitten weggedaan(letterlijk, hij is uit een auto gezet bij een parkeerplaats).
Het volgende dier, een shih-zu puppy gekocht bij een fokker. Zeer dominant gozertje waar ze niet mee om kon gaan. Puppy op internet gezet en daarna kocht ze via internet weer een shih-zu.
Een oudere dekreu, die ze liet castreren want hij had gehoorzaamheids problemen. Blijkt dus, hij heeft nooit hoeven luisteren. Hij zat hiervoor een grote kennel waar hij dus nooit iets anders hoefde te doen dan babys maken en mooi zijn.
Hondje laten castreren, wat denk je...hondje toch maar weggegeven naar iemand want ze kon er niks mee.
Van de zomer wilde ze zo graag een witte rat hebben. Ze kwam bij mij aankloppen voor een witte rat. Ik een rat gegeven, een lieve knuffelige grote mannen rat. Erbij gezegt "als hij weg moet zeg je het waar dan neem ik hem weer terug". Hij was feller dan d'r eerste rat dus dat moest goed gaan met de katten.
Vervolgens nam ze nog een ratje erbij(een kleine vrouw). Maar als ratten spelen gaat dat samen met veel gekrijs en gegil. Best toch? nee toch niet. Het vrouwtje moest eruit en die nam ik in huis.
Voor de laatste hond weg was liep hij op straat rond. Dus m'n moeder de hond terug in huis gezet en die zag de rattenkooi niet meer staan. Dus later vroeg ze aan de buuf "joh waar is de rat heen" antwoord"oh die is dood".
De volgende dag komt een oudere buurvrouw(tevens goede vriendin van mams) of m'n moeder ergens naar kon kijken. Bleek dus...liep er een witte rat door d'r tuin. Gisteren ochtend heeft m'n moeder hem samen met een vriendin gevangen, en wat blijkt? juist mijn witte ratje.
100% zeker mijn gozertje. Zwaar vermagert angstig vermoeid en gestresst.

Als dat mens ooit nog een nieuw dier neemt en er weer op deze manier mee omgaat, geef ik haar op bij de dierenbescherming. Waar ze het gore lef vandaan haalt zo met dieren om te gaan.
Ratten kunnen niet alleen leven buiten, vooral niet als ze vanuit een huis, waar het altijd 23 graden is, in de buitenlucht worden gegooid waar het nog geen 8 graden is.

Gelukkig doet witje hard z'n best er bovenop te komen. Hij heeft ruim 200 gram granen gegeten de afgelopen twee dagen en lijkt al wat levendiger.

esther_sonja

Re: Dierenbeul in m'n straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:35

wat afschuwelijk!!!
idd aangeven! als je een dier neemt lijkt het me toch dat je er eerst goed over na denkt? rare vrouw !

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 21:58

dat dat dacht ik ook. oh ja intussen heft ze nog maar 1 kat en wat visjes van een of ander soort.
dat mens neemt dieren voor de heb

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:40

Sja.. helaas bestaaan dat soort mensen.. Ach gut
En die arme dieren, zo weerloos

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 09:00

precies, een dier kan zichzelf niet verzorgen en helpen als hij ergens mee zit.
gelukkig wordt witje nu al een stuk levendiger en doet hij het weer aardig goed

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:16

Arme weerloze diertjes altijd.. worden altijd de dupe Verdrietig

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:17

Vreemd verhaal, waarom heb je dan je rat aan haar gegeven.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:15

Gezellig zo'n mens...
Maar heb je haar al op haar gedrag aangesproken??

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:17

Altijd fijn dat mensen noooooit de fout bij zichzelf zoeken en het altijd op de dieren afschuiven Rolleyes

Misschien eens vriendelijk opschrijven wat je ervan vind en hoe je het misschien anders zou aanpakken en die brief bij haar in de bus doen en daar ook inschrijven dat je er wel eens met haar over zou willen praten?
Wat voor mensen zijn het? Vriendelijke of juist stugge?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 21:02

ze is zo gek als een deur. en ik schuif niks op haar of wat ook af.
reden dat ik haar een ratje gaf was dus omdat ik een heel ander idee van haar had wat dieren betrof.
maar ja mensen zien altijd amar wat ze willen zien.
overigens maakt witje het heel best nou en is behoorlijk aangedikt al, zit samen met een maatje en heeft het best naar z'n zin

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:07

Wat vresselijk, kan je geen foto's van het ratje maken voor naar de dierenbescherming te sturen ofzo?