[Foto] Breezer en Ice

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva92

[Foto] Breezer en Ice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 21:26

Dit zijn mijn konijn en Cavia mijn konijn heet Breezer en is nu een maand oud en de Cavia heet Ice en is ook 1 maand oud.

Ik heb ze nu net 1 dag en ze hebben 2 rennen. hierbij wat foto`s.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het voer:
Afbeelding

de loop ren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

op bed:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sarabande

Re: [Foto] Breezer en Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:40

Ha ha ha je hebt de hamsters om laten bouwen Haha! Haha!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:42

Je hebt ze toch niet zo jong uit een winkel gehaald he? Scheve mond

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 21:43

Ze komen er net uit. de cavia is ook best wel schrikachtig want die werd nooit eruit gehaald en het konijntje is heel rustig en geniet van de aandacht

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:44

dus het is gelukt de hamsters te ruilen?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:51

shelltje schreef:
Ze komen er net uit. de cavia is ook best wel schrikachtig want die werd nooit eruit gehaald en het konijntje is heel rustig en geniet van de aandacht

Ik wil écht niet vervelend doen, en geloof absoluut dat jij het beste met ze voor hebt, maar 1 maand is echt te jong..
Lekkere winkel, bah!

Maar goed, evengoed veel plezier met ze! Lachen

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 21:53

Mlies schreef:
shelltje schreef:

Ik wil écht niet vervelend doen, en geloof absoluut dat jij het beste met ze voor hebt, maar 1 maand is echt te jong..
Lekkere winkel, bah!

Maar goed, evengoed veel plezier met ze! Lachen

sorry maar ik denk dat ze dan beter hier kunen zitten als dan in een dierenkliniek

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:54

Ja zeker hoor, maar ik raak er altijd nogal gefrustreerd van als winkels alleen maar winkels zijn, en geen donder om de dieren geven... Lachen

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:56

zelfde verhaal als met de hamsters...*Zucht* jammer...(die winkels)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:42

Oke ze zaten er, anders hadden ze miss daar nog weken gezeten, nu zitten ze heerlijk
warm in een fijne kooi met lekker eten drinken, en alles wat ze nodig hebben..

Ze liggen heerlijk te snurken, en zien er tevreden uit..

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:38

Helaas blijft de broodfok hierdoor wel in stand..

Maargoed ik wil niet offtopic gaan Lachen
Superleuke beestjes hoor vooral je cavia en leuke namen ook Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:04

Mag ik nog even off topic antwoorden..
Wij zijn leken op het gebied van knaagdieren.
Honden katten paarden weten we wel vanaf.
Je gaat naar een winkel en laat je (denk je) heel goed informeren,
Koopt niet de goedkoopste, maar 1 van de duurste kooien, omdat die mooi groot zijn, met in je achterhoofd zoiets van ik zou ook niet zo krap willen zitten.

Vervolgens eerst met die hamsters, denk je zou alleen niet zielig zijn , waarop men je verzekerd dat het kan. dus uit oogpunt van gezellig neem je er twee.

Dan krijg je opeens overal vandaan adviezen, en die volg je acuut op.

Ga je terug, maar de lol is er eigenlijk vanaf, dus wat dan, dan wordt je verteld dat 2 mannetjes cavia's niet bij elkaar kunnen, maat konijn en caaf wel aan elkkaar kunnen wennen..

Vervolgens zie je zo een enorm klein behaard humpie zitten, helemaal alleen, en gaat je hart smelten.
Nou bij ons hebben ze het beter dan in die vitrine dus inladen, inmiddels weer grotere kooi gekocht, en naar huis.

Als je als leek een klein dier wil aanschaffen is je normale gang, dus die naar de dierenwinkel.
Miss heel vervelend voor iedereen die er dieper inzit, maar soms moet je mensen die echt niet beter weten het niet kwalijk nemen.

Dan zou je moeten beginnen de dierenwinkels aan te pakken, en niet hier mensen die het beste voor hebben..
Het is gelukt een aantal jaren geleden dat er geen hondjes en katjes meer verkocht mogen worden via dierenwinkel, echter de fokkerij is daardoor niet gestopt.

Miss, zouden jullie het een landelijke campagne moeten maken, maar laat ons nu genieten van deze humpies, en laat ze mooi groot worden..

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:22

ik ben het volkomen met je eens hoor! wil jullie er ook niet op aanvallen! vind het gewoon jammer dat het tegenwoordig zo gaat in de dierenwinkels.maar ze zullen het vast erg naar hun zin hebben bij jullie! ze hebben inderdaad een mooie kooi en lekker eten Lachen veel succes ermee!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:52

Ik ben het eigenlijk niet met je eens.

Als je een dier neemt informeer je eerst over (internet,boeken,films,mensen met ervaring,...) en dan kom je al snel te weten dat je NOOIT dieren van een DW moet nemen en dat hamsters niet per 2 kunnen zitten. Natuurlijk zijn veel DW's in fout maar veel mensen ook hoor, ze denken iets goed te doen door een beestje te redden van een DW, helaas wordt het hierdoor erger want zo blijft de broodfok in stand en blijven de problemen. Het beste is gewoon om niet naar de dieren van de DW te gaan kijken tenzij je er tegen kan natuurlijk. Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:29

Even voor alle duidelijkheid,
Het was geen diertje redden.
Het was een eigen dier voor mijn dochter.

Ben al een maand of langer bij de dierenwinkel wezen vragen.
En wees eerlijk als ik een Wasmachine koop laat ik mij ook uitvoerig door de winkel voorlichten.
Je kunt nu wel heel hoog van de toren gaan blazen, maar als het niet goed is moet je de dierenwinkels aanpakken.
En niet de mensen die toch de moeite nemen zich te laten voorlichten.

Dat een dierenwinkel het niet weet kom ik sinds eergister ook achter, maar het is wel de normale stap die mensen doen voor het aanschaffen van een dier.

En zoals ik zei ook met honden ondanks dat ze niet in dierenwinkels meer verkocht mogen worden zijn de broodfokkers ook nog steeds aktief..

Ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan en heb naar eer en geweten bij de juiste winkel waar ik een product(ja klinkt onaardig) wilde kopen informatie gevraagd.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:54

Voor iemand die dagelijks op internet zit vind ik het toch behoorlijk stom. Als je die wasmachine koopt ga je toch ook de vergelijkingssites af? Dus als je een hamster, konijn, cavia koopt en je Bokt al gevonden hebt...... Dan vraag je het of dáár of je gaat op zoek naar het cavia-, konijn- of hamsterforum..... Lijkt me zeer voor de hand liggend.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:52

En bedankt he!!

Nee ik kijk nooit op vergelijkingssites.
Dus daarop iemand veroordelen is vrij laf.
Ben ook niet van de generatie die alles opzoekt

Dus niet oordelen op feiten die je alleen maar leest..

En stom is het als ik nergens advies vraag, en dan toch tegen het advies ing...
Nog stommer is het als mensen hier mij snel waarschuwen en ik die waarschuwingen in de wind sla.

Dat heb ik niet gedaan, dus volgende keer wens ik niet stom genoemd te worden..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:51

Soprano schreef:

Als je een dier neemt informeer je eerst over (internet,boeken,films,mensen met ervaring,...) en dan kom je al snel te weten dat je NOOIT dieren van een DW moet nemen en dat hamsters niet per 2 kunnen zitten. Natuurlijk zijn veel DW's in fout maar veel mensen ook hoor, ze denken iets goed te doen door een beestje te redden van een DW, helaas wordt het hierdoor erger want zo blijft de broodfok in stand en blijven de problemen. Het beste is gewoon om niet naar de dieren van de DW te gaan kijken tenzij je er tegen kan natuurlijk. Knipoog

ow ... echt joh ???? nou hummm ..uhhh tjaa ... jeetje ... wat nu ...
mijn voormalige buren houden al 6 jaar hamsters met 2 in 1 hok ..groot hok maar toch ..gaat nog goed ook ..humm zal ik ze toch maar bellen om er 1tje weg te halen ..??(maw ..soms gaat het wel goed en helaas soms niet ..al snap ik megod niet wat dat nu met deze aanwinst te mken heeft ..)

zelf hebben we slechts nog 2 cavia's .. ook samen in een hokje
eerst hebben ze hokje gedeeld met heel veel konijntjes
allerlei leeftijden door elkaar en nieuwe lingen konden er zonder problemen bij (allemaal opvang exemplaren omdat mensen zonodig thuis een nestje moesten fokken Boos! )
nu hebben de nijnies allemaal een nieuw onder komen na maaaaaaaaaanden zoeken

(mensen aub ga NIET thuis een nestje fokken omdat het zo leuk is neem dan van jongs afaan 2 mannetjes of 2 vrouwtjes of caavje + konijn liefst uit een winkel vandaan waar het een en ander gecontrleerd gebeurt Knipoog en het liefst dan al een koppeltje wat al saampjes zit en bij voorkeur niet de jongste exemplaren , en de meeste dieren winkels in nederland zijn zo slecht nog niet , hier zl je wel konijntjes vinden van 4 weken maar die mogen echt nog niet weg ,,, en misschien zijn deze ook al ouder maar word er gezegd een maand ipv 6 a 7 weken omdat dat al zoveel ouder klinkt Knipoog zo werken de meeste mensen nu eenmaal .. )

en nu zit het hier lekker saampjes in een kleiner hokje
heb hier namelijk een buitenren van 4m2 en een nacht / voer verblijf daar aanvast en daar zitten al meer dan een jaar 2 van die dingen ..

(echie/shelltje volgend jaar zomer lekker buiten zetten , mooi hokje maken , ruim nachtverblijf en lekkere ren , liefst op stenen ..makkelijk schonmaken en kunnen ze spelen (met een balletje ofzo of iets met een belletje er in , vinden ze leuk Knipoog dan kunnen ze daarna ook buiten blijven , niet nu buiten zetten ..nu is te koud Bloos om te wennen ..)

als laatste ..als je in een winkel advies vraagt dan verwacht je naar eer en geweten antwoord te krijgen Knipoog en daar ga je dan vanuit

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:01

nickyu schreef:
Soprano schreef:

ow ... echt joh ???? nou hummm ..uhhh tjaa ... jeetje ... wat nu ...
mijn voormalige buren houden al 6 jaar hamsters met 2 in 1 hok ..groot hok maar toch ..gaat nog goed ook ..humm zal ik ze toch maar bellen om er 1tje weg te halen ..??(maw ..soms gaat het wel goed en helaas soms niet ..al snap ik megod niet wat dat nu met deze aanwinst te mken heeft ..)

zelf hebben we slechts nog 2 cavia's .. ook samen in een hokje
eerst hebben ze hokje gedeeld met heel veel konijntjes
allerlei leeftijden door elkaar en nieuwe lingen konden er zonder problemen bij (allemaal opvang exemplaren omdat mensen zonodig thuis een nestje moesten fokken Boos! )
nu hebben de nijnies allemaal een nieuw onder komen na maaaaaaaaaanden zoeken

(mensen aub ga NIET thuis een nestje fokken omdat het zo leuk is neem dan van jongs afaan 2 mannetjes of 2 vrouwtjes of caavje + konijn liefst uit een winkel vandaan waar het een en ander gecontrleerd gebeurt Knipoog en het liefst dan al een koppeltje wat al saampjes zit en bij voorkeur niet de jongste exemplaren , en de meeste dieren winkels in nederland zijn zo slecht nog niet , hier zl je wel konijntjes vinden van 4 weken maar die mogen echt nog niet weg ,,, en misschien zijn deze ook al ouder maar word er gezegd een maand ipv 6 a 7 weken omdat dat al zoveel ouder klinkt Knipoog zo werken de meeste mensen nu eenmaal .. )

en nu zit het hier lekker saampjes in een kleiner hokje
heb hier namelijk een buitenren van 4m2 en een nacht / voer verblijf daar aanvast en daar zitten al meer dan een jaar 2 van die dingen ..

(echie/shelltje volgend jaar zomer lekker buiten zetten , mooi hokje maken , ruim nachtverblijf en lekkere ren , liefst op stenen ..makkelijk schonmaken en kunnen ze spelen (met een balletje ofzo of iets met een belletje er in , vinden ze leuk Knipoog dan kunnen ze daarna ook buiten blijven , niet nu buiten zetten ..nu is te koud Bloos om te wennen ..)

als laatste ..als je in een winkel advies vraagt dan verwacht je naar eer en geweten antwoord te krijgen Knipoog en daar ga je dan vanuit

dank je voor het antwoord de buitenren staat nu in mijn kamer zodat ze daar een beetje kunnen rennen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:10

gave caaf trouwes ! en konijntje is een klein blijverd ..ook wel slim gezien de toekomstig benodigde ruimte , al zal je merken dat de klein blijvers in de regel niet de grote knufferds zijn (voelen zich eerder bedreigd ..)

caafjes zijn leuke dingen , die zeggen je ook gedag en roepen je rond etenstijd Knipoog