Ik heb ze nu net 1 dag en ze hebben 2 rennen. hierbij wat foto`s.
Het voer:
de loop ren:
op bed:
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shelltje schreef:Ze komen er net uit. de cavia is ook best wel schrikachtig want die werd nooit eruit gehaald en het konijntje is heel rustig en geniet van de aandacht
Mlies schreef:shelltje schreef:Ze komen er net uit. de cavia is ook best wel schrikachtig want die werd nooit eruit gehaald en het konijntje is heel rustig en geniet van de aandacht
Ik wil écht niet vervelend doen, en geloof absoluut dat jij het beste met ze voor hebt, maar 1 maand is echt te jong..
Lekkere winkel, bah!
Maar goed, evengoed veel plezier met ze!
Soprano schreef:Ik ben het eigenlijk niet met je eens.
Als je een dier neemt informeer je eerst over (internet,boeken,films,mensen met ervaring,...) en dan kom je al snel te weten dat je NOOIT dieren van een DW moet nemen en dat hamsters niet per 2 kunnen zitten. Natuurlijk zijn veel DW's in fout maar veel mensen ook hoor, ze denken iets goed te doen door een beestje te redden van een DW, helaas wordt het hierdoor erger want zo blijft de broodfok in stand en blijven de problemen. Het beste is gewoon om niet naar de dieren van de DW te gaan kijken tenzij je er tegen kan natuurlijk.
nickyu schreef:Soprano schreef:Ik ben het eigenlijk niet met je eens.
Als je een dier neemt informeer je eerst over (internet,boeken,films,mensen met ervaring,...) en dan kom je al snel te weten dat je NOOIT dieren van een DW moet nemen en dat hamsters niet per 2 kunnen zitten. Natuurlijk zijn veel DW's in fout maar veel mensen ook hoor, ze denken iets goed te doen door een beestje te redden van een DW, helaas wordt het hierdoor erger want zo blijft de broodfok in stand en blijven de problemen. Het beste is gewoon om niet naar de dieren van de DW te gaan kijken tenzij je er tegen kan natuurlijk.
ow ... echt joh ???? nou hummm ..uhhh tjaa ... jeetje ... wat nu ...
mijn voormalige buren houden al 6 jaar hamsters met 2 in 1 hok ..groot hok maar toch ..gaat nog goed ook ..humm zal ik ze toch maar bellen om er 1tje weg te halen ..??(maw ..soms gaat het wel goed en helaas soms niet ..al snap ik megod niet wat dat nu met deze aanwinst te mken heeft ..)
zelf hebben we slechts nog 2 cavia's .. ook samen in een hokje
eerst hebben ze hokje gedeeld met heel veel konijntjes
allerlei leeftijden door elkaar en nieuwe lingen konden er zonder problemen bij (allemaal opvang exemplaren omdat mensen zonodig thuis een nestje moesten fokken)
nu hebben de nijnies allemaal een nieuw onder komen na maaaaaaaaaanden zoeken
(mensen aub ga NIET thuis een nestje fokken omdat het zo leuk is neem dan van jongs afaan 2 mannetjes of 2 vrouwtjes of caavje + konijn liefst uit een winkel vandaan waar het een en ander gecontrleerd gebeurten het liefst dan al een koppeltje wat al saampjes zit en bij voorkeur niet de jongste exemplaren , en de meeste dieren winkels in nederland zijn zo slecht nog niet , hier zl je wel konijntjes vinden van 4 weken maar die mogen echt nog niet weg ,,, en misschien zijn deze ook al ouder maar word er gezegd een maand ipv 6 a 7 weken omdat dat al zoveel ouder klinkt
zo werken de meeste mensen nu eenmaal .. )
en nu zit het hier lekker saampjes in een kleiner hokje
heb hier namelijk een buitenren van 4m2 en een nacht / voer verblijf daar aanvast en daar zitten al meer dan een jaar 2 van die dingen ..
(echie/shelltje volgend jaar zomer lekker buiten zetten , mooi hokje maken , ruim nachtverblijf en lekkere ren , liefst op stenen ..makkelijk schonmaken en kunnen ze spelen (met een balletje ofzo of iets met een belletje er in , vinden ze leukdan kunnen ze daarna ook buiten blijven , niet nu buiten zetten ..nu is te koud
om te wennen ..)
als laatste ..als je in een winkel advies vraagt dan verwacht je naar eer en geweten antwoord te krijgenen daar ga je dan vanuit