Ik ga ergens halverwege dit jaar samenwonen met mn vriend. Ik wil dolgraag een kat en dat mag gelukkig ook van hem

Nu thuis hebben we een poes die alweer 3,5 jaar lang alleen maar buiten loopt alleen snachts niet. Ik heb haar toendertijd met mn broer en vader opgehaald van een boerderij en het was allemaal helemaal leuk. Alleen mijn moeder heeft het niet zo op katten, of dieren in het algemeen eigenlijk. De laatste jaren is de gezondheid van mijn vader dusdanig achteruit gegaan dat hij de zorg voor Splinter niet echt meer op zich kan nemen zoals hij dat altijd deed.
Dus ik zeg net tegen mijn moeder hoe blij ik ben dat ik van mn vriend een kat mag als we gaan samenwonen. "Oh, dan neem je Splinter toch mee? Als jullie allebij de deur uit zijn wil ik haar toch niet meer hier". (Mn broer is het huis al uit)
Wat moet ik nou?! Ik verhuis naar een flatje en kan dat dier het toch niet dwingen om altijd binnen te blijven? Ze loopt haar hele leven buiten! Aan de andere kant, ik ken geen mensen die een kat (erbij) willen en Splin naar het asiel doen zou ik niet over mn hart krijgen.
Kan wel janken, een oplossing zie ik zo echt niet