Vraagje zwanger konijn ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Vraagje zwanger konijn ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:38

Ik zit me nou al een week af tevragen of mijn konijn nou zwanger is of niet. Ik heb echt hele stukken zitten lezen, maar daaruit kan ik alleen maar concluderen dat het afwachten is

Ze zit bij een mannetje in, en het is dus ook de bedoeling dat ze zwanger is

Ze lijkt dik, maar ze heeft ook een ontzettende dikke wintervacht

Nu is mijn vraag : wat is behalve het nestje maken nog meer een kenmerk ? Aan welke dingen kun je het allemaal zien ?

Alvast bedankt !!

Dakie

Re: Vraagje zwanger konijn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:17

gewicht.... elke week op de weegschaal zetten.. als het gewicht per week omhoog gaat zit de kans er in dat ze zwanger is.. ook nestgedrag hoort erbij...

dat is iets wat wij ook op school doen met de konijnen... zo hou je het mooi in de gaten...

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:19

Een tijdje van te vorgen gaat ze haar vacht eraf halen en in een veilig plekje stoppen, haal dit er niet uit want daar worden de jonkies in geboren!
De rest is al vertelt Lachen

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:09

Nou, ze trekt zo nu en dan wel wat haartjes uit. Maar weinig tot niets... Het is misschien ook wel handig om te zeggen dat het konijn nog nooit jongen heeft gehad. Dus misschien snapt zij het ook nie ? Ik weet het echt niet, ze lijkt wel dikker..Kun je het niet voelen aan de buik ?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:17

Je kan wel gaan voelen, maar als ondeskundige is dat misschien niet zo handig, aangezien je de kleintjes dan kan pletten ...
Ik zou zeggen, haal haar uit het hok, en afwachten dan ... Wel is het best wel gevaarlijk om je konijn jonkies te laten krijgen, al helemaal als ze al ouder is dan 1 jaar ... Hoe oud is ze nu dan? En wat is het doel van deze zwangerschap?

En om je vraag nog eens te beantwoorden: Zelf kan je niks doen, je kan wel een echo laten doen bij de dierenarts, maar dat betekent ook weer stress voor het konijn. Dus ik zou zeggen, in een apart hok zetten (het is heel erg veel stress voor je konijn om haar de hele tijd bij een ongecastreerde ram te laten, aangezien hij altijd wel zin heeft en zij niet Knipoog) en dan is het afwachten.
Gr.
Naatje