Rare vraag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Rare vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 15:16

Haay,
Ik was net me hond druk aan het borstelen en toen zag ik iets vies.
Mijn hond is een manneke en een echte heeft alles nog Knipoog
Maar nu zag zijn bal zak er een beetje rimpelig en verveld uit.
Het leek er op net zoals een hengst die zijn penis is soms ook zo bladerig.
Nou zo ziet mijn hond zijn zak er uit..
Ik heb het met warm water wat schoon gemaakt en ingesmeerd met special vet.
Hebben jullie mannekes het ook wel eens is het normaal?
Moet je dit wekelijks schoon houden?
Of is dit raar en moet ik naar de DA?
Groetjes

Arrabel

Re: Rare vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:28

Goed is het in ieder geval niet, de testikels van hond horen glad te zijn en daar mogen geen vellen op zitten.
Misschien heeft je hond irritatie rond die plek?
Schuurt hij wel is met zijn billen/testikels over de grond?

Ik zou het maar even goed schoon houden, dat kan je het beste doen met een watje en gekookt (afgekoeld) water, en natuurlijk zachtjes want het is een gevoelige plek.
Als het niet over gaat toch even naar de dierenarts.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:34

Je kan het beste het schoon maken met Kamille thee,dat werkt wat ontsmettend.Daarna kan je een beetje verzachtende zalf zoals Calendulan van VSM er op smeren.Grote kans dat het met een paar daagjes over is.Zou het erger worden,dan moet je even kontakt met je dierenarts opnemen.Maar het zal wel mee vallen,dit komt wel vaker voor.Let ook een beetje op dat hij er niet steeds aan gaat likken,want dan maakt hij het zelf erger.Succes ermee. Ach gut

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:36

Ik ben alleen bang dat als je Calendulan erop gaat smeren dat hij dat er onmiddelijk aflikt, dat is hondeneigen, als er iets aan/op ze lichaam zit wat daar niet hoort likken ze het er meteen af.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:07

Hij heeft dit nog nooit eerder gehad en is nu 4..
Hij bijt wel eens aan zijn testiekels.
Ik hou het de komende dagen goed schoon en anders bezoekje aan de dierenarst (net vorige week nog geweest voor zijnoren die ontstoken zijn :p en moet binnen kort opereren aan zijn tanden gaat lekker)

empyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:03

Arrabel schreef:
Goed is het in ieder geval niet, de testikels van hond horen glad te zijn en daar mogen geen vellen op zitten.
Misschien heeft je hond irritatie rond die plek?
Schuurt hij wel is met zijn billen/testikels over de grond?

Ik zou het maar even goed schoon houden, dat kan je het beste doen met een watje en gekookt (afgekoeld) water, en natuurlijk zachtjes want het is een gevoelige plek.
Als het niet over gaat toch even naar de dierenarts.

Niet helemaal waar hoor sommige honden hebben gewoon een 'slappe zak'....

Heb je toevallig een langharige hond ?
Bij mijn eigen honden (newfoundlanders) komt het namelijk nog wel eens voor dat ze doordat ze aan hun ballen hebben liggen liggen hun haren aan de zak blijven plakken. Als ze dan gaan bewegen gebeurt het wel eens dat die haren dan de huid 'kapottrekt' en zodoende krijgen ze dan een rauwe en wat ongezellig aandoende huid.

Het beste werkt het om er eigenlijk niet aan te komen, zeker geen krostje weghalen, en de natuur zijn werk te laten doen. Eventueel de haren wat wegknippen en zorgen dat de balzak droog blijft maar likken is normaal want dat is gewoon verzorging van het lichaam. Sommige reuen gaan meer likken als er een loopse teef in de buurt is dus als dat weer over is gaat het likken ook weer minder worden.

Succes,
Sandra

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 17:19

Ik heb idd een langharige hond (drie collor cavelier king carels spaniel)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:38

ik bedacht me net dat ik dat nooit controleer bij onze langharige colliereu.
Dat kan ook niet, want meneer is gecastreerd en heeft geen ballen meer. Haha!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 14:37

Ik heb vandaag weer even gekeken en het ziet er al netter uit.

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:44

Bandos schreef:
Je kan het beste het schoon maken met Kamille thee,dat werkt wat ontsmettend.Daarna kan je een beetje verzachtende zalf zoals Calendulan van VSM er op smeren.Grote kans dat het met een paar daagjes over is.Zou het erger worden,dan moet je even kontakt met je dierenarts opnemen.Maar het zal wel mee vallen,dit komt wel vaker voor.Let ook een beetje op dat hij er niet steeds aan gaat likken,want dan maakt hij het zelf erger.Succes ermee. Ach gut

let a.u.b. op wat je op de ballen van een hond smeert, de huid is daar heel erg gevoelig en voor je het weet zwelt de bal enorm op door de irritatie van de zalf, en zalf is voor uitwendig gebruik dus niet voor inwendig gebruik, hij mag het dus niet gaan oplikken! Calendulan zalf bij honden geeft nog wel een vervelende irritaties en dan lijkt het me helemaal erg als je het op de ballen gaat smeren, niks aan doen evt schoon houden met wat water en goed in de gaten houden, bij verergering een Da raadplegen zou ik zeggen.