Adoptie hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Adoptie hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 09:07

Hallo

Al weer bijna ander half jaarheb ik mijn Shara geadpoteerd uit Bosnie. Het is een schat van een hond, die ik niet meer kwijt wil.

Wie heeft er ook een hond geadopteerd? Hoe was de eerste ontmoeting? En hoe zag je hem veranderen?

xxiezz

Arrabel

Re: Adoptie hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:20

Ik ben vorig jaar op vakantie geweest naar Samos (grieks eiland) daar had je een hondenopvangcentrum en daar kon je zo een hond uitkiezen, allemaal honden die het heel slecht hebben gehad.
Je kon daar dus zo een hond uitkiezen en voorderest hoefde je helemaal niks te doen, ze regelen daar de vlucht voor de hond, een kooi in het vliegtuig en hij word zo op Schiphol aan je mee gegeven.
Ik zou zo graag een hond mee nemen van dat eiland maar mijn vriend wou het niet...
Ik vraag me wel af, bijna al die honden komen daar van de straat, die zijn toch niet zindelijk dan?
Dit is het asiel op Samos: http://www.animalcaresamos.com/nl/shelter.htm

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:26

Ik heb in Spanje gewerkt en heb daar vandaan, 2 honden en 3 katten mee genomen.De eerste hond was vreselijk smerig, en had mega lange haren.Nadat een dierenarts hem had nagekeken en zijn vacht had gekortwiekt,kwam er een kruising terrier poedel onder vandaan.De tweede hond was een labrador met een grote krulstaart, en die was 8 maanden toen ik hem definitief in huis nam.Die hond acepteerde geen baas en ik heb er dan ook een flinke kluif aan gehad om hem een beetje normaal te laten worden.Het was een scheet en o zo dankbaar,ik zou het zo weer doen als ik de kans had.Ze waren gewoon zindelijk.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:39

Wij hebben onze Biska aangetroffen op een vuilstort in Kroatië, waar we een huis hebben. We fietsten daar langs en zagen haar zitten op een oud matras. Ze had ontzettende honger en was mager, dus gaven we haar maar wat van ons brood. We konden haar op de fiets natuurlijk niet meenemen, maar thuisgekomen zagen we de hele tijd dat hondje maar voor ons, dus zijn we in de auto gestapt en terug gegaan naar die vuilstort. We hadden de deur van de auto nog niet geopend, of ze zat al binnen. Haha!
Via via hebben we vernomen dat haar vorige eigenaar haar in het bos had achtergelaten omdat hij haar had aangeschaft voor het zoeken van truffels en dat deed ze dus niet. Nou is het ook een eigenwijs mormel ook hoor, maar ze is toch wel lief. Ze was ook prima zindelijk. We hebben haar nu bijna 2 jaar.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 17:13

Mijn hond was ook gewoon zindelijk. Veel mensen hebben hier problemen mee... Ik ging meteen om de 2 uur, om haar te laten wennen (kon niet aan de lijn lopen)

en nu doet ze t zelfs op commando Clown ( bij wizje van)