[foto]MIjn gekke hamster...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

winnythepooh

[foto]MIjn gekke hamster...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 20:57

Hahaha Ik heb pas een hamster gekocht en volgens mij spoort hij niet helemaal hahaahha.... Hij snapt namelijk niet dat hij de trappetjes in zijn kooi kan gebruiken dus wat doet die dombo dan hij gaat srpingen hahaha ik heb het nu opgenomen dus klik maar op onderstaande link dan kan je het zien....

http://winnythepooh.hyves.nl/fotos/43853552/0/fz0j/

En op deze link kan je zien hoe dom hij is dat hij niet snap hoe hij moet drinken... Gelukkig weet hij nu eindelijk hoe het moet en drinkt hij normaal maar het ziet er niet uit hahaha....

http://winnythepooh.hyves.nl/fotos/43853554/0/BMrO/

En wat vinden jullie er van ??? Haha!
Laatst bijgewerkt door Chica op 22-01-07 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd

Sanniej_

Re: MIjn gekke hamster...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:00

Heej,

Mijn hamster heeft dat ook gedaan toen ik der net had zich der af laten vallen nu gebruikt ze wel het trappetje komt vanzelf wel Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:02

aaah gos wat zielig dat ie dat niet snapt Nagelbijten / Gniffelen arme hamster, nu denkt ie dat ie elke dag van zijn leven zo moet drinken Nagelbijten / Gniffelen

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:02

hahaha die drinkt gewoon ondersteboven!!!
Het andere filmpje kan ik niet zien.

Mijn zus heeft ook een hamster die niet helemaal stoort!! Als die wakker is loopt ie de hele tijd rondjes. Heen-terug, heen-terug enz..
Echt om helemaal knetter van te worden!! Clown

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:05

Oei dat is neurotisch, niet echt goed.
Misschien meer aandacht of in de eerste plaats een grotere kooi aanschaffen Anika_Tess?

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 21:10

Hannanas schreef:
Misschien meer aandacht of in de eerste plaats een grotere kooi aanschaffen Anika_Tess?

Meer aandacht?? hij gat elke dag zijn kooi uit en dan kan die gewoon in de kamer rond lopen en zo en we hebben een bal voor hem gekocht, nee aandacht te kort komt hij niet hoor.... En een grotere kooi het is een kooi met drie verdiepingen en buizen waar hij door heen kan lopen Dus daar ligt het ook niet aan hoor .... hij spoort gewoon niet hahaha

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:37

Ik had het tegen Annika_tess!

Nee je hamster ziet er toppie uit! Een lekkere stevige hamster, die nog niet alles begrijpt. Je hamster heeft zo'n heerlijke luxe en niet al te kleine hamsterduna met buizen.... ja je ziet het wel eens slechter!
Veel plezier met deze knuffel hammie!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:10

Verplaatst naar BB

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:14

Hamster kan zich volgens mij wel eens verwonden met zo te vallen.
Dus vind het niet erg grappig zoals ik in het filmpje hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:23

winnythepooh schreef:
En een grotere kooi het is een kooi met drie verdiepingen en buizen waar hij door heen kan lopen Dus daar ligt het ook niet aan hoor .... hij spoort gewoon niet hahaha

Een duna fun is veel en veel te klein voor een syr.

En heb je wel een radje van minimaal 18 cm doorsnee? Aangezien er in zon 'fun' (snap trouwens niet wat er zo fun aan is) kooi een rad voor dwerghamsters zit.

Als ik jou was zal ik een groter hok nemen (het gaat om het grondoppervlak, niet om de hoogte) en wat meer natuurlijek materialen in het hok doen, daar beleven ze meer plezier aan dan aan al die plastic rommel die ze tegenwoordig verkopen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-07 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 22:24

Zilie schreef:
Hamster kan zich volgens mij wel eens verwonden met zo te vallen.
Dus vind het niet erg grappig zoals ik in het filmpje hoor.

Hij doet dit niet dagelijks hoor... Dat beestje deed het in het begin nu snapt hij wel dat hij het trappetje moet gebruiken en het is gewoon grappig hoor als je dit voor de eerste keer ziet althans dat had ik.... Sorry Haha!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:46

Volgens mij heb jij een zwaar depressieve hamster met een alcohol-probleem Tong uitsteken
Wat heb jij in dat flesje zitten, jenever of zo?
Grappig hoor.
Waarschijnlijk hangt het flesje iets te laag en kan hij er niet goed bij.

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 23:50

Hahah nee er zit echt zuiver drink water in hahaha.... Heb het drink bakje ook iets hoger neer gehangen en nu gaat het goed... Moest alleen zo hard lachen toen ik het zach... Al mijn dieren hebben wel wat geks hahahah miss komt het wel door het baasje hahahaha Knipoog

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:33

Wiinythepooh: ik ben bang dat het toch aan het baasje ligt dat je beestjes rare trekjes hebben. Ze zeggen toch niet voor niks dat de dieren op hun baas gaan lijken. Knipoog

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 15:48

sheela schreef:
Wiinythepooh: ik ben bang dat het toch aan het baasje ligt dat je beestjes rare trekjes hebben. Ze zeggen toch niet voor niks dat de dieren op hun baas gaan lijken. Knipoog

hahaah En bedankt Knipoog ... Gelukkig doet hij het nu niet meer dus misschien ben ik wel veranderd hahahahahaha.....

En wuis.... mijn hamster vind het geweldig om door die buizen te rennen althans hij doet het dagelijks soms slaapt hij er wel eens in.... en het is een groot hok geloof me daar heb ik echt op gelet toen ik het kocht..... En hij krijgt heel veel aandacht want hij mag elke avond lekker op de bank rond rennen en lekker knuffel hij ligt vaak genoeg bij mij lekker op schoot... en ik spreek hem honderd keer op een dag aan dus hij krijgt echt genoeg aandacht... Tja en die hamster van ons vind het geweldig om in zo'n plastic bal rond de kamer te rennen want als hij op de bank zit en hij ziet de bal dan gaat hij er automatische zelf in zitten..... Dat hok heeft me 50 euro gekost en er zitten genoeg dingetjes in waar hij zich mee kan vermaken.... Maar zoals ik al eerder had vermeld dit gedrag deed hij toen we hem net hadden en nu weet hij wel hoe het moet.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:25

Het is geen groot hok, het is een duna fun, ik ken ze uit de winkels. Voor een syr zéker te klein.

En ja in dierenwinkels is dat hok zeker duur... Ik had persoonlijk liever een mooie ferplast hamster duna (71.5x46) of een ferplast mary (80x50) o.i.d. van marktplaats, voor de helft goedkoper....

En zo'n bal, laat ik me daar dan helemaal maar over stil houden...

Nogmaals, wat voor doorsnee heeft je wiel? Als je het standaard wiel hebt uit die kooi is die 15 cm en dat is te klein, een syr komt daarin met z'n rug dubbel en dat doet zeer en verorzaakt vergroeiingen (als ze er al in gaan, vaak gaan ze al helemaal niet in zon klein wiel omdat het te zeer doet).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:46

Joh zo op het filmpje dacht ik dat t een ferplast duna was.
Duna Fun is idd te klein.

En even een groter wieltje kopen, die je zo aan de tralies kan bevestigen ( die plasticen, niet de ijzer )

Waarom informeren dw's nou nooit is goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:57

Hannanas schreef:

Waarom informeren dw's nou nooit is goed.

Omdat ze zoveel mogelijk winst willen maken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:04

Ik weet het wel hoor Wuis.

Was gewoon even een klaaguitspraak.

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:37

Wuis schreef:
Het is geen groot hok, het is een duna fun, ik ken ze uit de winkels. Voor een syr zéker te klein.

En ja in dierenwinkels is dat hok zeker duur... Ik had persoonlijk liever een mooie ferplast hamster duna (71.5x46) of een ferplast mary (80x50) o.i.d. van marktplaats, voor de helft goedkoper....

Nogmaals, wat voor doorsnee heeft je wiel? Als je het standaard wiel hebt uit die kooi is die 15 cm en dat is te klein, een syr komt daarin met z'n rug dubbel en dat doet zeer en verorzaakt vergroeiingen (als ze er al in gaan, vaak gaan ze al helemaal niet in zon klein wiel omdat het te zeer doet).

Ik heb geen idee wat de doorsnede is van dat wieltje.... Maar dat hok is echt niet te klein hij heeft heel veel ruimte om daar rond te rennen het is geen rat hoor Knipoog .... Maar ik zal er binnenkort even naar kijken en een grotere kopen....

en wat wil je zeggen over die plastic bal dan... vertel maar ben wel benieuwd wat je daar over heb te zeggen.... ik kan er ook niets aan doen dat hij er zelf in gaat zitten... ik weet niet of het in je op is gekomen dat niet alle hamsters het zelfde zijn en dat sommige hamsters het misschien wel leuk vinden om met zulke dingen te spelen.... Hij speelt zelfs met het tril muisje van onze katten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:41

winnythepooh schreef:
Wuis schreef:

Ik heb geen idee wat de doorsnede is van dat wieltje.... Maar dat hok is echt niet te klein hij heeft heel veel ruimte om daar rond te rennen het is geen rat hoor Knipoog .... Maar ik zal er binnenkort even naar kijken en een grotere kopen....

en wat wil je zeggen over die plastic bal dan... vertel maar ben wel benieuwd wat je daar over heb te zeggen.... ik kan er ook niets aan doen dat hij er zelf in gaat zitten... ik weet niet of het in je op is gekomen dat niet alle hamsters het zelfde zijn en dat sommige hamsters het misschien wel leuk vinden om met zulke dingen te spelen.... Hij speelt zelfs met het tril muisje van onze katten....

Ik heb meer dan 14 jaar ervaring met syrische hamsters en weet dus dat ze allemaal verschillend zijn.

En waarom zou een rat wel veel ruimte nodig hebben, maar een hamster niet? Slapen Mijn hamster zitten standaard in minimaal 80 x 40.. En zelf dat vind ik nog klein.

Info over de hamsterballen kun je vinden op het hamsterforum (te vinden op www.dehamster.nl). Ik heb hier op bokt ook al wel 50 keer uitgelegd wat er verkeerd aan is, heb geen zin om het nu nóg weer eens te gaan typen.
Als ik straks tijd heb zal ik mijn mening even voor je opzoeken op het H-forum.

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:51

Ach ja Wuis ik ga hem dus niet NIET meer in die bal zetten omdat jij vind dat het om wat voor reden dan ook niet goed is, als hij er zelf in gaat zitten en een beetje rond rent wat maakt dat dan uit.... :S ...... En dat hok is echt geen hokje van 1 bij 1 hoor Boos! En ik zeg niet dat een rat meer ruimte nodig heeft dan een hamster maar die hamster heeft gewoon een groot hok... Ik heb ook al jaren knaagdieren gehad dus je hoeft mij niet te vertellen wat wel en niet kan hoor mijn diertjes zijn altijd met zorg en liefde behandeld en dat doen we nog steeds..... Dus laat mij me lekker mijn ding doen met die hamsters en ga jij je lekker druk maken om iets anders....

Ik wilde alleen maar laten zien dat die hamster van me een beetje gek is met dat springen enzo... Maar dat jij je zo druk maakte had ik niet verwacht maar goed..... Ik doe niets verkeerds Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:09

Iedr zn eigen mening he, jij vindt misschien dat je niets verkeerd doet, ik vind zon hok ronduit zielig.
Maar ik houd me al stil want blijkbaar kan jij geen kritiek verdragen, dat blijkt wel uit hoe je reageert.

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:20

Hahaha Wuis ik kan wel tegen kritiek maar je gaat zo off topic.... Ik doe dit al jaren en mij diertjes hebben een echt luizen leventje hierzo... dus tja dan zal ik het toch niet zo fout doen als jij denkt.... maar ik kan wel tegen kritiek hoor geen probleem Haha! gooi het eruit ..... Haha!

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:26

Wat even eenpaar dagen niet op bokt he!! Ik loop achter vandaar Haha!

Hannanas schreef:

nee hoor. Hij is niet helemaal goed. We hadden er 3. Die andere waren wel normaal. Alleen deze spoort gewoon echt niet!!
( hoezo de sterke overleven Nors opkijken )