Cavia piept/ maakt raar geluid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zns

Cavia piept/ maakt raar geluid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 18:58

Ik zit te werken achter mijn computer en heb de tv aan staan en ik hoor de hele tijd mijn cavia een piepend, lijkt wel zeurend geluid maken. Heb hem dit nooit eerder horen maken. Het is niet heel hard maar het klinkt heel zielig. Net toen de tv uit stons deed hij het niet.

Als ik naar hem toe loop houdt hij z'n mond. En als hij me ziet van een afstand ook.

Weten jullie wat dat betekend?

LaraCroft

Re: Cavia piept/ maakt raar geluid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:03

Is het een soort knorrend drrrrr geluid? Dan zou het kunnen dat je cavia een geluid hoorde dat ie eng vind, iets van de tv misschien?

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:07

is dat niet dat ze gewoon honger hebben ? Of dorst ?

Iig, die van mijn vriendin begon te piepen als de koelkast open werd gedaan.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:44

Sisco4life schreef:
is dat niet dat ze gewoon honger hebben ? Of dorst ?

Iig, die van mijn vriendin begon te piepen als de koelkast open werd gedaan.

Haha, dat doen de mijne ook, maar dat klinkt toch meer als fluiten!? soort fieeewwwt fieewt fieeeeuwwt geluid?
Ik kan het niet goed nadoen, ben ten slotte geen cavia Clown

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:46

Ik heb wel iets opgenomen van het drrr geluid Tong uitsteken en mijn cavia piept als ik langs loop, laat het net de weg naar de computer zijn Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:47

cavia's maken dat geluid als ze opgewonden zijn, dan gaan ze inderdaad piepen en fluiten, net als wanneer je met een plastikzakje gaat kraken (tenminste die van mij) gaan ze fluiten en prrrrrrrrrrrrrrrr'en Knipoog
blijkbaar vond die van jou het geluid van de tv wel heel leuk Knipoog

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:52

Klinkt alsof ze pijn heeft. Vaak maken ze dit soort geluidjes als het plassen pijnlijk is bij een blaasontsteking door bijvoorbeeld een blaassteen. Ze blijven dan kleine beetjes plassen waarbij ze pijn hebben. Zou toch even maandag naar de d.a. gaan als dit echt anders klinikt dan anders.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:55

contessa schreef:
Klinkt alsof ze pijn heeft. Vaak maken ze dit soort geluidjes als het plassen pijnlijk is bij een blaasontsteking door bijvoorbeeld een blaassteen. Ze blijven dan kleine beetjes plassen waarbij ze pijn hebben. Zou toch even maandag naar de d.a. gaan als dit echt anders klinikt dan anders.

Inderdaad, goed punt! Mijn oude cavia had ook blaasontsteking, die ging dan in zn 'plashoek' zitten, daar zat ie heel stil en dan naar een paar seconden begon ie heel hoog te piepen en deed ie zn kontje omhoog. Zag er raar uit, maar hij had dus blaasontsteking...

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:58

als cavia`s piepen zoals hier verder al boven geschreven dat beetje fluitend piepen is dat de normaalste zaak van de wereld. Vaak als Cavia`s denken dat ze eten krijgen gaan ze idd ook piepen....

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:47

Toen wij nog cavia's hadden, piepte ze ook.
Maar dat was als ze eten wilden Vingers aflikken
Vooral als we met een zak aan het rammelen waren Knipoog

Toch denk ik dat het hier om iets anders gaat, vooral omdat je het nog niet eerder hebt gehoord.
Toch maar even naar de dierenarts misschien?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:59

mijn cavia maakt ook zachte piepgeluidjes als hij loopt. bij elke stap een piep zeg maar Clown
misschien doet jouw cavia dit ook en was hij gewoon wat aan het rondlopen en aan het onderzoeken? Lachen

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:27

Dat cavia's piepen is de normaalste zaak van de wereld! Helemaal niks om je zorgen over te maken.
Vaak willen ze inderdaad gewoon eten of aandacht.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:31

Zoals een hond blaft, piept/fluit een cavia.

Helemaal niks raars aan hoor.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:35

marrke schreef:
Dat cavia's piepen is de normaalste zaak van de wereld! Helemaal niks om je zorgen over te maken.

Nou, dat gepiep wat ik eerder beschreef over mijn cavia met blaasonsteking, dat is niet normaal Lachen

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:53

LaraCroft schreef:
marrke schreef:

Nou, dat gepiep wat ik eerder beschreef over mijn cavia met blaasonsteking, dat is niet normaal Lachen

Tja ik kan niet horen hoe dat gepiep klinkt wat de TS bedoelt. Normaal piepen cavia's ook veel en dat is gewoon de normaalste zaak van de wereld Knipoog
Maar ik denk dat ze als ze het echt zekerheid wil hebben dat ze het best naar de dierenarts kan gaan.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:55

Het kan ook gewoon zijn dat hij aandacht wil. Wij hebben hier nu twee beebjes zitten, en als je er eentje uitpakt, begint de andere heel hard te piepen. Dus ja, misschien een manier om het p[ te nemen ofzo?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:47

zoek anders even via google op caviageluiden, er zijn namelijk een aantal site met caviageluiden op de site. Dan kun je zo ongeveer wel weten wat er is.

Zit ie trouwens alleen???? Dan zou het ook kunnen dat je caaf zich alleen voelt en roept om aandacht. Zet er dan een 2e bij, want dat is altijd veel leuker.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:06

Dat deed mijn cavia ook altijd, geen idee wat het is eigenlijk..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:28

Haha cavia's piepen meestal zo (euhhm Clown ) *fwiiieeet* *fwiiieeet* al ze eten willen, of aandacht zoeken.
Zo'n knor geluidje doen ze als ze tevreden zijn, bijv. als je ze aait. (Of als ze oversekst achter een andere cavia aanlopen.)

Maar mijn cavia's hebben de vage eigenschap om als ik bijv. de deur te hard dichtsla ook te knorren. Scheve mond Dus misschien doen ze het ook wel als ze schrikken? Verward Ach, het zijn gewoon maffe onverklaarbare beestjes. Tong uitsteken

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:24

Wij hadden een cavia die ook heel zielig piepte, terwijl hij altijd vrolijk was. At ook minder, mee naar de DA en bleek een schimmel in het hele lijfje te hebben. Niets meer aan te doen.....
Ik zou wel even langs de DA gaan, misschien is het niets, ben jij gerust gesteld, als het wel iets is is het dier geholpen.....