salmonella bacterie vaststellen bij dieren (muizen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

salmonella bacterie vaststellen bij dieren (muizen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 14:26

Ik heb een paar muizen hier... en nu heb ik sinds vrijdag een nieuwe muis van iemand waar plots muizen waren gestorven, die heeft de dode muizen laten onderzoeken en dat bleek vanwege de salmonella bacterie te zijn. Nu is mijn nieuwe muis totaal niet met die muizen in contact geweest want de gestorven muizen kwamen van een beurs af en daarom zaten ze al die tijd al in quarantaine. Nu is het enige punt, dat ze vermoed dat die muizen van een bepaald iemand afkomen waar ik dus ook nog een aantal weken geleden een muisje van heb. Nu ben ik dus bang dat mijn muizen (die inmiddels alle 5 met elkaar in contact zijn geweest) het misschien ook hebben en dat wil ik dus laten onderzoeken.

Nu heb ik een dierenarts hier gebeld en die had het over ontlastingsonderzoek alleen die stuurde me door naar utrecht. Nu wil ik dat opzich wel doen, maar die lijken me op de een of andere manier behoorlijk prijzig.

Heeft iemand een idee wat zoiets zou kunnen kosten?
En heeft iemand misschien een idee of er geen dierenartsen zijn die dat zelf kunnen? of zouden ze me allemaal naar utrecht doorsturen?

Ellebel

Re: salmonella bacterie vaststellen bij dieren (muizen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:35

Je kunt zelf eerst bellen naar Utrecht. Is elke dag telefonisch spreekuur van half 2 tot half 3, tel 030 253 1799 (je betaalt gewone telefoonkosten, consult is gratis) Je kunt dan vragen wat de beste manier is om dit aan te tonen, hoe duur het in Utrecht is en of een DA dit ook zelf kan doen. Je DA kan ook naar dit nummer bellen als ie advies nodig heeft over hoe het onderzoek precies gedaan moet worden. succes!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 14:45

jah, dat nummer had ik dus ook van de dierenarts gehad die ik gebeld had. hbe iemand aan de telefoong ehad en die had mij weer doorverbonden om een afspraak te maken. Uiteindelijk ben ik nog 2 keer doorverbonden en heb ik een nummer gehad die ik moet bellen voor een afspraak oid omdat het nu te druk was.
toen heeft degene die ik in eerste instantie aan de telefoon had me terug gebeld, met dat het ongeveer 60 euro zou kosten, maar dat mijn eigen dierenarts dat ook best zou kunnen opsturen... dus jah, die ga ik dan nog maar een keertje bellen.

tis wel een duur grapje btw... maar jah.. heb ook geen zin in dode muizen Verward

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:46

Kan ik me voorstellen. Maar is het opsturen ook zo duur of is dat inclusief consult in Utrecht? want als het opsturen een stuk goedkoper is kun je misschien ook wel zelf mestmonsters nemen. Kunnen ze je misschien wel gewoon uitleggen. Netjes verpakken zoals ze dat willen, opsturen en klaar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 20:22

mjah, is inclusief consult... het onderzoek alleen was iets van 25 euro of zo... dat vind ik nog wel te doen... weet nog niet eens of ik die 60 euro twee keer zou moeten betalen omdat ik 2 muizen wil laten testen.

Weet ff niet wat nu het beste te doen... ik denk dat ik ook nog even een andere dierenarts hier in de buurt bel maandag, kijken of die iets voor mij kunnen betekenen. Ik moest zowiezo uitwerpselen verzamelen over 5 dagen tijd, dus dat zal ik dan maar vast mee beginnen.