Ik heb een paar muizen hier... en nu heb ik sinds vrijdag een nieuwe muis van iemand waar plots muizen waren gestorven, die heeft de dode muizen laten onderzoeken en dat bleek vanwege de salmonella bacterie te zijn. Nu is mijn nieuwe muis totaal niet met die muizen in contact geweest want de gestorven muizen kwamen van een beurs af en daarom zaten ze al die tijd al in quarantaine. Nu is het enige punt, dat ze vermoed dat die muizen van een bepaald iemand afkomen waar ik dus ook nog een aantal weken geleden een muisje van heb. Nu ben ik dus bang dat mijn muizen (die inmiddels alle 5 met elkaar in contact zijn geweest) het misschien ook hebben en dat wil ik dus laten onderzoeken.
Nu heb ik een dierenarts hier gebeld en die had het over ontlastingsonderzoek alleen die stuurde me door naar utrecht. Nu wil ik dat opzich wel doen, maar die lijken me op de een of andere manier behoorlijk prijzig.
Heeft iemand een idee wat zoiets zou kunnen kosten?
En heeft iemand misschien een idee of er geen dierenartsen zijn die dat zelf kunnen? of zouden ze me allemaal naar utrecht doorsturen?