Hallo bokkers,
Ik vraag me toch eens af, of we hier wat mee kunnen.
Onze buren hebben een kruising Labrador-Border Collie. Een ontzettend lieve hond naar mensen toe. Naar andere honden is hij helaas wat dominant.
Maar daar gaat het niet om.
Waar het wel om gaat is het volgende:
Onze buren zijn vaak weg, vooral in het weekend maar ook iedere door de weekse dag wel een aantal keren.
De hond word dan `s ochtends rond een uur of 8-9 alleen gelaten in de keuken (en die zijn niet groot in onze huizen). Hij kan verder nergens heen.
Op zich geen probleem, maar regelmatig komen de buren dus pas weer `s avonds rond een uur of elf thuis (23.00). Het record om het zo maar even te noemen, staat van 8.30 in de ochtend tot 1.00 in de nacht (16,5 uur!!) zonder dat ze thuis geweest zijn. Tussendoor komt er niemand naar de hond kijken en word hij ook niet uitgelaten. Wij hebben voorgesteld om dat te doen en dat mocht 1x maar nu willen ze dat absoluut niet meer hebben. Als ze dan zo laat thuiskomen, mag de hond 5 tellen in de tuin om daar even te plassen en dan staan ze alweer te gillen dat hij naar binnen moet.
En min of meer worden we een beetje gek van het beestje. We nemen hem echt niks kwalijk want hij kan er niks aan doen dat hij zo veel alleen moet blijven, maar hij doet niks anders dan blaffen en janken. De hele dag lang. En niet zomaar janken, maar echt van dat gehuil dat je recht in je hart raakt als je om dieren geeft. Onze honden worden er ook nogal opgefokt door.
We hebben de buren er weleens op aangesproken, maar ze beweren dat hun hond dat niet doet.
Ook de buurvrouw die aan de andere kant woont (rijtjeshuis) heeft het gezegd, maar ook van haar nemen ze niks aan.
Als ze dan al een hele dag thuis zijn (wat maar zeer zelden voor komt) doen ze ook niks met de hond en mag hij eigenlijk zelden mee uit. Enkel een paar seconden in de tuin.
De dierenbescherming bellen heeft volgens mijn ouders geen zin, omdat hij eten en drinken heeft en verder niet verwaarloosd word in de verzorging.
Tevens kun je geen anonieme melding meer maken, dus dat zou alleen maar zorgen voor gedoe onderling.
Wat ik moet doen weet ik niet, maar ik weet wel dat ik ontzettend te doen heb met de hond.
Laatst bijgewerkt door Silence op 18-01-07 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt