Wat moeten we hier nou mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Wat moeten we hier nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:20

Hallo bokkers,

Ik vraag me toch eens af, of we hier wat mee kunnen.

Onze buren hebben een kruising Labrador-Border Collie. Een ontzettend lieve hond naar mensen toe. Naar andere honden is hij helaas wat dominant.
Maar daar gaat het niet om.
Waar het wel om gaat is het volgende:

Onze buren zijn vaak weg, vooral in het weekend maar ook iedere door de weekse dag wel een aantal keren.
De hond word dan `s ochtends rond een uur of 8-9 alleen gelaten in de keuken (en die zijn niet groot in onze huizen). Hij kan verder nergens heen.
Op zich geen probleem, maar regelmatig komen de buren dus pas weer `s avonds rond een uur of elf thuis (23.00). Het record om het zo maar even te noemen, staat van 8.30 in de ochtend tot 1.00 in de nacht (16,5 uur!!) zonder dat ze thuis geweest zijn. Tussendoor komt er niemand naar de hond kijken en word hij ook niet uitgelaten. Wij hebben voorgesteld om dat te doen en dat mocht 1x maar nu willen ze dat absoluut niet meer hebben. Als ze dan zo laat thuiskomen, mag de hond 5 tellen in de tuin om daar even te plassen en dan staan ze alweer te gillen dat hij naar binnen moet.

En min of meer worden we een beetje gek van het beestje. We nemen hem echt niks kwalijk want hij kan er niks aan doen dat hij zo veel alleen moet blijven, maar hij doet niks anders dan blaffen en janken. De hele dag lang. En niet zomaar janken, maar echt van dat gehuil dat je recht in je hart raakt als je om dieren geeft. Onze honden worden er ook nogal opgefokt door.

We hebben de buren er weleens op aangesproken, maar ze beweren dat hun hond dat niet doet.
Ook de buurvrouw die aan de andere kant woont (rijtjeshuis) heeft het gezegd, maar ook van haar nemen ze niks aan.

Als ze dan al een hele dag thuis zijn (wat maar zeer zelden voor komt) doen ze ook niks met de hond en mag hij eigenlijk zelden mee uit. Enkel een paar seconden in de tuin.

De dierenbescherming bellen heeft volgens mijn ouders geen zin, omdat hij eten en drinken heeft en verder niet verwaarloosd word in de verzorging.
Tevens kun je geen anonieme melding meer maken, dus dat zou alleen maar zorgen voor gedoe onderling.

Wat ik moet doen weet ik niet, maar ik weet wel dat ik ontzettend te doen heb met de hond.
Laatst bijgewerkt door Silence op 18-01-07 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Re: Wat moeten we hier nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:22

politie bellen wegens herhaaldelijk geluidsoverlast.
en toch zou ik ook de dierenbescherming een belletje geven ,.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:23

Politie inschakelen, zij kunnen langs je buren rijden om aan te geven dat hun hond overlast veroorzaakt...... Is niet echt gunstig voor de relatie met je buren, maar wel een manier om te laten blijken dat dit echt niet kan!

Suc6, en dit zijn altijd vervelende problemen!!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:24

Ik zou ook de politie bellen wegens geluidsoverlast en daarna ind. de dierenbescherming bellen. Dit kan echt niet! Als je dan zo lang van huis bent zorg dan in ieder geval dat er iemand af en toe langs komt om hem uit te laten en even wat aandacht te geven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:24

Ik zou ook verdere instanties inschakelen.
En nodig ze een keertje uit om bij jou in huis te gaan zitten, kunnen ze horen of hondlief echt zo stil is als ze beweren.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:26

Het probleem is, dat we dan weer zoveel problemen onderling gaan krijgen naar alle waarschijnlijkheid.

En het zijn al van die aparte mensen. Continu kabaal met alles. En altijd maar gegil en geruzie. Zo hard, dat wij het letterlijk kunnen volgen.

Er komt dus helemaal niemand naar de hond kijken en wij (of iemand anders) mogen heb ook niet meer uitlaten.

Om ze bij ons binnen te vragen hebben we al geprobeerd, maar dit weigeren ze omdat ze zeggen dat hun hond zoiest niet doet.

Ik dacht eraan om het misschien eens op te nemen en het bandje bij hun in de bus te gooien. Dan kunnen ze er niet omheen, want onze andere buren hebben geen hond.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:27

dan nog kunnen ze zeggen dat het maar een momentopname is geweest. Beste is om met een videocamera, waar datum en tijd op staan, de geluidopnames te maken, verdeeld over de hele dag.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:27

Of neem het geluid eens op met je telefoon ofzo.
Sommige mensen....... Boos!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:28

Dit is ook een vorm van verwaarlozing.

Wij hebben het een x gehad met een paardje op stal. Kwam weken zijn box niet uit.
Maar, hij werd gewoon netjes uitgemest en kreeg eten.

Dus eerst deden ze heel moeilijk, maar uiteindelijk is er toch iemand komen kijken en zijn de eigenaren gewaarschuwd.

Niet (goed) uitlaten is een vorm van verwaarlozing, dus je kan ze gewoon bellen.

En zelfs al gebeurd het niet anoniem? Ze weten hoe je erover denkt, dus mogen ze het weten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:28

Ja dat zou inderdaad kunnen. We hebben helaas geen videocamera, maar misschien lukt het met de webcam of digitale camera ook wel.

Ze weten wel hoe wij erover denken, maar omdat ze dus beweren dat het niet zo is, zullen ze er alleen maar een groter probleem van maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:34

Politie bellen, als je het vaak genoeg meld komen ze gerust kijken.
Gaat het niet goedschiks, dan toch kwaadschiks?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:35

Ja oke misschien heb je ook wel gelijk.
Ze staan hier toch al wel bekend als wat apart volk.

Maar wie zegt dat wij er dan geen problemen mee krijgen.
Mijn ouders zien het in ieder geval niet zitten en zeggen dat het toch geen nut heeft.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:36

Je kunt ook de politie en DB bellen om advies te vragen wat de mogelijkheden zijn. En vervolgens nogmaals met de buren praten. Je kunt ze dan ook vertellen dat als zij geen actie nemen dat je dan de DB of Politie zal inschakelen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:37

Je moet je ouders wel achter je hebben staan als je stappen gaat ondernemen. Burenruzie kan verstrekkende gevolgen hebben...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:37

Ik denk dat dat inderdaad een goede oplossing zal zijn voor nu.

Ja dat bedoel ik Cassidy. Burenruzie hoeft nou ook weer niet. Het zijn al niet de makkelijkste.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:42

Je ouders moeten dan stappen ondernemen, niet jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:44

Dierenbescherming zou wel wat moeten doen, omdat het dier zo lang alleen thuis is zonder uitgelaten te worden. Dat is ook verwaarlozing in de verzorging nl.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:46

Ja het is en blijft een lastige situatie.