Wat te doen met kat die zomaar inneens op stal zit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blend

Wat te doen met kat die zomaar inneens op stal zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 04:40

Ja onduidelijk titel, maar ik zal proberen het goed uit te leggen.

Een maand of 5 geleden is er een zwarte kater bij ons op stal aan komen lopen, heel schuw en zat alleen maar te mouwen in de struiken. Hij kwam niet dichterbij en als we in de buurt kwamen rende hij snel weg. Maar reageerde wel op je stem dus als je riep kwam er gelijk een brul van zijn kant Tong uitsteken
We staan met een hoop van mijn familie op die stal en allemaal zijn we katten liefhebbers en hebben dus geprobeerd om zijn vertrouwen te winnen, nou om een lang verhaal kort te maken meneer is dus de grootste kroelkont geworden die je je maar kan voorstellen.
Zijn wantrouwen is helemaal weg en probeer hem nou geen aandacht te geven want dat pikt hij niet (op een leuke manier dan)
Maar we hadden al een stal kat en de eigenaresse van de stal zegt dus dat ze eigenlijk van die "zwarte" afwil omdat hij het voer van onze eigen kat opeet en hem weg jaagt, zodat hij niet kan eten.
Nou geeft zij ze in de ochtend eten en jaagt dus de zwarte weg en in de avond krijgt de zwarte van ons eten, en onze eigen stal kat eet dan ook gerust mee zonder problemen....
Maar ok een kat die zijn plekkie heeft gevonden gaat niet zomaar weg.. gek he, hij krijgt van ons eten en heeft mijn fleece zweetdeken als mandje Bloos die leg ik elke avond netjes klaar voor hem... hihihi.
Maar wat moet ik hiermee, hij gaat niet uit zichzelf weg, wil hem ook niet kwijt, hij is ook niet helemaal gezond denk ik, euhm weet wel zeker eigenlijk. Zijn ogen zijn ontstoken wat ik al elke dag schoonmaak met gekookt water, en hij niest zich rot en knort bij het ademhalen (wsl niesziekte?)
Mijn vriend is heel duidelijk we nemen hem mee naar huis....... Hij is ook gek op deze zeeeer lieve kater en wil alles doen om hem een beter leven te bieden, maar we weten niks van hem.
Van wie is hij? wat heeft hij onder de leden?
En heel belangrijk heeft hij ooit een thuis gekent want wij wonen 12 hoog en kan zo'n buitenkat wel wennen aan een kattenbak??
En mag je wel zomaar een kat meenemen die niet van jou is, ook al is hij al zolang bij ons op stal?
Sinds hij gewent is op stal is hij bijna nooit meer buiten en leeft van het eten wat wij geven, en plast op het zelfde plekje achter mijn kast helaas Clown
Wat als de eigenaresse echt zegt we verjagen hem, is er enige hoop dat ik hem thuis zou kunnen houden?? Wil hem zowiezo mee nemen naar de dierenarts voor dat oog......... maar voor de rest hoop dat iemand me een beetje kan helpen in deze situatie.
De één zegt als hij went kan hij makkelijk in een huis wonen ( het is ook echt een schootkat, niet van je af te slaan zowat), maar de ander zegt dat kan nooit hij piest je hele huis onder..
Pfffffff te moeilijk dit!
Sorry van het warrige verhaal, maar hoop dat iemand mischien weet hoe of wat...

verwijderd09

Re: Wat te doen met kat die zomaar inneens op stal zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 04:47

gewoon in huis nemen, als het niet werkt breng je hem weer terug(zou ik doen tenminste) het is niet de perfecte oplossing maar wel de beste mogelijk die er op het moment is aangezien de kat weg moet van de manege eigenaar.

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 05:03

euh ja maar mág dit wel??? Die kat is niet van mij! De stal ligt tussen de boerderijen, en heb ook niet het idee dat iemand hem mist, maar toch... En zomaar met een dier gaan slepen is ook niet je van het. als ik iets doe wil ik het wel goed doen. En de eigenaresse heeft gezegt dat ze er liever vanaf wil omdat hij en de oorspronkelijke stalkat niet samen voer kunnen delen, wat bij mij zonder problemen gaat, en dat heb ik haar ook vertelt. En dat gelooft ze ook, gelukkig. Dus het is niet zo dat dat de kat meteen weg moet van stal, maar helaas weet ik ook dat hij behoorlijk weg gejaagd word overdag door merdere stalgenoten (waar het goed voor is weet ik niet Boos! )en pas in de avond komt als ik of mijn tante of nichtje komt, daar wij er alleen in de avond komen.

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:17

heb je al briefjes bij de andere boederijen in de bus gegooit... of ze misschien een kat missen?

ik zou hem eerst naar een dierenarts meenemen...(ik weet namelijk niet of je meer katten hebt, daarom deze antwoord) en zeker te weten dat hij geen niesziekte of iets anders onder de leden heeft.. en bel anders de dierenambulance even op en vraag of er misschien in de buurt ook een zwarte kat vermist is...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:16

Bel met de dierenkwijtlijn als je zeker wilt weten of hij als vermist is opgegeven. Zo nee, meenemen naar de dierenarts en als die het medisch verantwoord vindt gewoon mee naar huis nemen en het een paar weken aankijken hoe het gaat. Ik ben op deze manier ook aan een aantal van mijn katten gekomen en heb altijd weinig problemen gehad. Het is eigenlijk heel braaf dat hij altijd op dezelfde plaats plast ookal is het niet de plek die jij in gedachte had, maak daar thuis handig gebruik van met kattenbaktraining. Mocht het echt niet lukken hun je atijd nog een goed tehuis zoeken in de buurt, dierenartsen hebebn vaak nog wel wat mensen in de klantenkring die wellicht de kat kunnen opnemen.
Geef je vriend maar een dikke knuffel, dat heeft ie wel verdiend met zijn duidelijke standpunt Haha! .

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:22

Ik zou hem opgeven bij amivedi, als daar geen reactie op komt eerst langs de dierenarts en daarna mee naar huis nemen. Als hij niet kan wennen een plekje voor hem zoeken op een boerderij of hem bij het asiel brengen die dan voor hem een plekje zoeken op een boerderij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:54

Ik weet wel dat als de eigenaar zich niet binnen 2 weken meld dat de kat zeg maar eigendom wordt van bijvoorbeeld een asiel (als hij daar heen gebracht is).

... En als hij er al een half jaar loopt dan lijkt het me niet dat iemand hem mist...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:00

ik was anders heel erg blij
toen mijn ooit binnenkat die tijdens mijn vakantie was kwijtgeraakt ..
bij zijn opvang adres vandaan
na 6 maand weer bij een naburige boerderij boven water kwam

zou m oppakken en naar de DA brengen ,
zo te horen heeft die idd niesziekte oid
dus eerst "gezond"en dan mee naar huis

zou zeker uit beleefdheid wel melden dat het een vondeling is
en alle vermist organisaties even inlichten van je vondst

je weet maar nooit , misschien zit er idd nog ergens een verdrietig baasje