Ons eerste zwijntje was (heel toepasselijk!) Knorrie.
Knorrie is geboren bij onze buren. Onze buren hadden een volwassen hangbuikzwijn (Ali) gekregen, en ze wisten niet dat ze zwanger was. Op een ochtend kwamen ze bij haar hok en daar lag een nestje vol (december 2004)!
Na lang dubben (wij wisten niks van deze dieren) hebben we toch besloten er eentje te nemen.

Na twee maanden werd hij samen met zijn broertje gecastreerd bij onze dierenarts. Helaas kreeg hij een infectie. Een week later is hij overleden. Hij mocht maar 2 maanden oud worden.
Inmiddels waren wij erg gecharmeerd van deze dieren en kregen wij de kans om zijn broertje te nemen (diezelfde als waar Knorrie tegelijkertijd mee was gecastreerd.) Na wat dubben besloten we het te doen. We noemden hem Sjimmie. Onze Sjim is een kanjer! Hij is inmiddels 2 jaar oud en een prachtig dier. Nooit geweten dat deze dieren zo lief, sociaal en schoon zijn! In de zomer loopt hij altijd los in de tuin en soms zelfs binnen. Zelf de hond kan er goed mee overweg!

Sjimmie 3 maanden oud
In augustus 2005 besloten wij een maatje voor Sjimmie aan te schaffen. Dit werd Mickey, hem hebben we helemaal uit België gehaald. Mickey was in het begin wat angstig, maar Sjimmie vond hem geweldig. Na een aantal weken ging het al beter. Helaas werd Mickey ook ziek. De dierenarts is geweest en hij bleek een blaasontsteking te hebben. Na een week medicijnen leek hij op te knappen, althans dat dachten we.... helaas vond ik hem op een zondagochtend dood in zijn hok..............

Mickey is maar 4 maanden oud geworden..

Mijn vriend wilde eigelijk weer een andere erbij, ik heb het kunnen tegenhouden. Deze dieren zijn zo vatbaar voor kleine dingen en ik zou het echt niet aankunnen er weer een te moeten verliezen.
Sjimmie heeft het prima naar zijn zin, hij heeft een groot buitenhok en een warm binnenhok. Hij vermaakt zich prima met graven, banjeren, slapen, eten en met de hond.
Elke dag zie ik zijn moeder en zijn zusje bij de buren rondlopen en ook zij maken het prima (al zijn zij iets uit de kluiten gewassen omdat zij ander voer krijgen dan de onze!
Als iemand wat meer wil weten over deze dieren, vraag maar raak! In de afgelopen 2 jaar zijn we heel wat te weten gekomen over deze dieren.