konijn valt je aan...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

konijn valt je aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:36

Hallo medebokkers,
Ik heb 2 pool blauwoogjes maar 1 die valt je aan! Dan verdedigd ze de andere en dan kan je haar niet meer oppakken.. je moet haar dan gewoon met handschoenen aan oppakken anders bijt ze je je helemaal lek.. ze valt je zelfs al aan als je op de bank of ergens gaat zitten..
Weet iemand misschien een oplossing?

Gr.michelle(Ginootje)

graag serieuse reacties.

laura86

Re: konijn valt je aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:28

Hoe lang heb je ze al? en heb je ze ook al langer bij elkaar zitten? Ik zou zo snel niet weten hoe je dat afleert, ik heb het zelf nooit een bijtend konijn gehad. Het enige wat ik kan bedenken is ze apart van elkaar uit de kooi halen, misschien is het dan minder?

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:34

hmm..lastig. Mijn konijn heeft ook wel gauw de neiging om te gaan bijten, maar bij hem is het meer baldadigheid en hij is meer aandacht aan het trekken. Ik pak em meestal in zijn nek vast zodat hij niet bij mijn hand kan. Het belangrijkste is sowieso dat je niet laat merken dat je bang voor je konijn bent.

Verder zou ik idd proberen om ze eens apart te zetten.

Succes! Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:36

is het alleen als je de ander weghoud bij hem?? kan ook zijn dat hij die wil verdedigen. Ik zou niet meer samen zetten en proberen vast te pakken dan, die ene wat bijt er apart uithalen, doet hij het dan ook?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:16

konijnen zijn gelukkiger samen, dus zou ze niet apart zetten als ze het verder samen goed kunnen vinden. Hebben ze wel genoeg de ruimte? En niet alle konijnen vinden het nou eenmaal leuk om opgepakt te worden (zijn natuurlijk prooi dieren, dus ze denken al gauw dat hun laatste uurtje geslagen heeft). Probeer anders eens ze lekker in de huiskamer te laten lopen (mits ze binnen gewend zijn) en dan lekker met ze te spelen. Als ze buiten staan kun je eens in de ren met ze spelen. Dat schept een band en ze zullen je dan ook eerder vertrouwen met oppakken. Bovendien als het nodig is kun je hem schuin van achteren oppakken, dan heeft hij ook weinig kans tot bijten.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 09:28

Ik heb ze nu sinds september en dit gedrag hebben ze nog nooit vertoond! en bij ons staan ze buiten in een mega grote villa!

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:41

ben het wel eens met mystery1980...

maar 1 ding... dit zit in het karakter van het ras... veel mensen willen graag een pooltje hebben vanwege het feit dat ze zo vreselijk klein zijn vergelijkbaar bij andere dwergkonijnen.. maar veel mensen weten niet dat ze ook een erg nijdig karakter kunnen hebben (lees goed kunnen!)... pooltjes staan er om bekend dat ze nou eenmaal niet zo lief zijn als andere konijnenrassen en vaak bijt en krab neigingen hebben...

ik weet niet of het af te leren is.... maar vaak is het ook dominatie.. en vaak doen ze dit ook bij etensbakken..

hoe oud zijn de konijntjes?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:56

Ik ga meet met Dakie pooltjes staan er inderdaad om bekend dat ze vaak een wat nijdiger karakter kunnen hebben dan bijv. een hangoor. Ook kleurdwergen en haasdwergen zijn vaak wat agressiever tenzij de fokker ze van jongs af aan tam maakt, maar er zijn maar weinig fokkers die ze dagelijsk in handen hebben. (Gister kwam nog iemand konijntje bij mij halen (ben ook fokker) en die was zo verbaasd over hoe tam die was).

Afleren zal lastig worden ik denk hoe meer jij oppakt hoe agressiever die word, want oppakken vinden veel konijnen niet fijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:02

konijntjes lekker bij elkaar laten!!! Ze zijn gezellige diertjes die graag met een vriendje vriendinnetje wonen...
Dat het ene konijn jou niet zo ziet zitten is niet leuk voor jou, maar voor de konijntjes is het geen probleem..
Ik zou een paar lashandschoenen kopen om dat kleine monstertje te pakken, scheelt je een heleboel pleisters en jodium....
Kwaad worden op zo'n konijn heeft geen zin...
Heb ook ooit zo'n duveltje gehad... Is 14 jaar geworden.. Verder nooit onaardige konijnen gehad...

zijn het dames? heren? of dame en heer??? Meiden zijn wat kattiger en teretorialer dan heren... En hebben doorgaans wat meer babbels... Helaas vallen die dan ook nog wel eens aan... Heb geen pas klare oplossing..

Zijn je konijnen gekastreerd? Dat heeft ook invloed op het gedrag...(je noemt het ook kastreren bij vrouwtjes konijnen....)

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:12

vaak raad ik mensen daarom ook een aan om een hangoor konijn te nemen omdat die vaak een sullig karakter hebben,.... vooral als het konijntje voor de kinderen is bedoelt,....

vaak zeggen ze dan ze dat ze een dwerg willen.. en als je vraagt wat voor karakter de pooltje heeft volgens de mensen.. krijg je vaak het antwoord net als andere konijnen.. en dan iets anders verteld kijken ze verbaast... en het is ook niet makkelijk om aan pooltjes te komen omdat het moeilijk is om met dit konijnenras te fokken...

maar ik denk dat je wel weinig aan het bijten kan doen... het zit nou eenmaal in het aard van het beestje..

veel mensen weten niet dat een pooltje vaak niet zo een lief karakter heeft...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:17

ik vraag me af of je ene konijn niet kunt leren om niet te bijten?
ik heb er een die beet in het begin ook, als ze dat deed pakte ik haar in t nekvel en zei gewoon ehhh nee! erbij.
nu bijt ze niet meer,.
soms is het ook de manier waarop je ze oppakt, bij een bepaalde houding voelt het konijn zich bedreigd en vallen ze soms aan.
zowiezo medische zaken gaan uitsluiten, heeft ze pijn,ziet ze slecht, misschien teveel energie door te weinig ruimte?
konijnen niet uit elkaar gaan halen, als ze gewoon zo blijft is t denk ik toch kwestie van accepteren denk ik?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:26

wij hebben ook een konijn, 1, een mannetje, die leeft in een buiten hok.
maar die is al vanaf bijna het begin gewoon echt agressief tegen mensen.
als je een voerbakje wil pakken ofzo dan vliegt hij je hand aan, en knort er heel hard bij..
we wilden hem mak maken enzo, en in huis laten, maar dat is niet gelukt, omdat hij waanzinnig gaat trappen met achterpoten bij het oppakken, en dus bijt en gromt..
hij is nu 2 jaar (2,5) en het is en hollandertje.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 10:36

Dakie schreef:
ben het wel eens met mystery1980...

maar 1 ding... dit zit in het karakter van het ras... veel mensen willen graag een pooltje hebben vanwege het feit dat ze zo vreselijk klein zijn vergelijkbaar bij andere dwergkonijnen.. maar veel mensen weten niet dat ze ook een erg nijdig karakter kunnen hebben (lees goed kunnen!)... pooltjes staan er om bekend dat ze nou eenmaal niet zo lief zijn als andere konijnenrassen en vaak bijt en krab neigingen hebben...

ik weet niet of het af te leren is.... maar vaak is het ook dominatie.. en vaak doen ze dit ook bij etensbakken..

hoe oud zijn de konijntjes?

Ze zijn van juli(2006)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 10:39

Ik weet niet wat het zijn.. we kunnen het niet goed zien:(
Ik ga denk ik vandaag even naar de dierenwinkel..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:57

Heb je ze bij de dierenwinkel weg? Zijn het dan wel raszuivere pooltjes?

@ Dakie
Klopt hangoren zijn wat sulliger met een rustig karakter daarom fok ik ook alleen hangoren. Al mijn konijnen met rechtopstaande oren hadden een veel feller karakter (de kleinere zeker)

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:02

Dit gebeurt niet ineens! Heb je ze heel lang al niet meer opgepakt mss\/

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:04

ik pak ze elke dag op!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:05

Konijnen houden niet zo van oppakken. Kan het gedrag vertonen. Konijnen lopen liever op hun eigen pootjes.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:18

hoe pak je ze op?
van boven of heb je een hok waarbij je van voren je konijn moet oppakken?
er zijn er nogal wat bij die het heel bedreigend vinden als je ze van voren benaderd en ze zo oppakt.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:21

Wij pakken ze gewoon onder de kont en bij het buikje op!!! De fokker zij dat ze hand tam waren!