wat doe jij als je hond komt te overlijden??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jen

wat doe jij als je hond komt te overlijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:26

Onze hond is inmiddels al 12 jaar, een behoorlijke leeftijd voor een husky. De laatste tijd krijgt hij steeds meer ouderdomskwaaltjes en het kan zijn dat we over een poosje toch echt afscheid van hem moeten gaan nemen. Zo hadden we het er thuis over wat er dan met hem gaat gebeuren. Mn moeder wil hem iig. laten cremeren. Ze wist niet of ze hem gezamelijk of alleen wilde laten cremeren (i.v.m. de kosten). Ik wil hem alleen laten cremeren. Zo kunnen we z'n as nog meekrijgen en er mee doen wat we willen. Daar wil ik dan heel graag een tatoeage van laten zetten. Denken jullie er wel eens over na wat je met je hond doet als hij komt te overlijden?? .

sunshine

Re: wat doe jij als je hond komt te overlijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:56

Mijn hond is net een weekje geleden ingeslapen....
Ik heb haar meegenomen en ze heeft een mooi plekje gekregen bij ons in de tuin.

Op de plek waar ze ligt, staan bloemen, beeldje en een kaars.
Daarboven hangt nog een foto van haar.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:57

Onze hond hebben wij helaas 29 december in moeten laten slapen. Geen makelijke keuze want hij was pas 6 jaar maar leed aan de rot ziekte kanker. Drie weken hebben we er naar toe kunnen leven, maar toch komt het altijd nog overwacht.

De dierenarts is bij ons thuis gekomen, zodat hij in een vertrouwde omgeving kon overlijden en zo was de andere hond er ook bij.

's Avonds hebben we hem zelf naar het crematorium gebracht in Stompwijk. Hij is met meerder honden tegelijk gecremeerd, wij hadden geen behoefte aan de as.

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:58

wij hebben hem bergaven in onze achtertuin zo is hij altijd nog een beetje bij ons..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:01

Wij laten onze dieren altijd cremeren, de tuin ligt al aardig vol.Dus is dit een handige oplossing.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:01

Cremeren denk ik, vind onze tuin toch ff te klein om hond erin te doen..
Gelukkig nog nooit meegemaakt, hoop dat hij nog een heel aantal jaar mee mag. Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:24

Ik weet nog wel dat ik vroeger klein was, dat het broertje van Oskar, de hond die we nu hebben, was overleden toen we hem net 2 maanden hadden. Hij had maagsteen (ofzo?) toen hij nog maar puppy was. Volgens mij moet dat besluit ook wel moeilijk geweest zijn. Hij is ingeslapen, want ze konden hem opereren, en dat was heel duur. Maar hij had nog geen 50% kans...

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:27

begraven in de tuin mag eigenlijk niet in nederland, je hebt dus 3opties. de destructie(niet zo'n leuke optie) een dieren begraafplaats of cremeren. dat laatste wordt het meest gedaan. dit kun je zo uitgebreid maken als je zelf wil. De dierenarts kan vaak veel voor je regelen en vaak hebben de crematoria ook een regeling dat ze je dier kunnen komen halen.
Je kunt het dus zo indelen als je zelf wil, dit geldt ook voor begraven, zolang je het dus maar niet in de tuin doet want dat mag niet.
edit: spelfout

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:48

k wil mijn hondje ook laten cremeren
zo blijft ze toch bij je

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:50

ik heb mijn hond in augustus laten cremeren zij is uit zichzelf gestorven. heb haar apart laten cremeren en in een mooie urn laten doen.. is wel preizig inderdaad

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:03

Heb mijn hond begraven in ons bos. Kan er dan heen gaan wanneer ik wil. En er hangt een schilderij van haar in de kamer.

Cremeren is niet zo mijn ding. Vindt het vreselijk naar zo'n urn te kijken. Een vriendin van mij heeft het ook maar kan er echt niet tegen.

Sanne_Kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:06

Ik heb mijn hondje laten inslapen en daarna laten cremeren.

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:15

Onze rottweiler is in zijn slaap overleden en we hebben hem zelf begraven in de tuin. Mooi grafje gemaakt met witte steentje en lampjes er omheen die oplichten als het donker wordt.
daarnaast liggen ook nog twee hangbuikzwijtjes begraven. Gelukkig hebben wij de ruimte ervoor om al onze dieren bij ons te houden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:18

Ik zou mijn honden ook laten cremeren,alleen. Zou de urn in huis zetten met een mooie foto erbij. (in de tuin begraven vind ik ook een mooie optie, maar ik zou bang zijn stel dat je ooit moet verhuizen en dan?)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:48

Wij hebben al afscheid moeten nemen van twee katten en drie honden (in 12 jaar tijd of zo, dat valt wel mee). Wij hebben de dieren laten cremeren, met andere dieren. De as werd uitgestrooid bij het crematorium. Ik hoef ook niet zo nodig een urn in de huiskamer. Of een gedenkplaatje bij het crematorium. Zo heb ik er ook vrede mee. En onze tuin is niet zo groot dat ik ze daar kon begraven.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:49

Je gelooft het misschien niet maar ik bergaaf hem op het terrein en neem een nieuwe!!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:50

Onze honden worden bij ons in de tuin begraven. Naast onze andere 2 honden.
Officieel mag dat geloof ik niet, maar onze DA neemt het daarmee niet zo nou. Gelukkig!
Wij hebben een hele grote tuin en in een stil hoekje onder een grote kastanjeboom komen ze te liggen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:37

Als onze honden overlijden laten we ze individueel cremeren. De urn met daarin de as komt dan in de vitrinekast te staan, bij de urn van de overleden hond van mijn vriend.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:41

mijn moeder wilde onze hond begraven in de wei van de pony's, maar dat wilde ik dus echt niet. Kan ik nooit naar de wei zonder te denken: verdomt, Narcissa staat weer op Focus te grazen. Daarnaast, voor een hond van 55 kilo moet je een aardig gat graven, aangezien de wei langs het bos ligt, wil ik niet het risico nemen dat straks een vos of das een halve hond op graaft, dat zie ik ook niet zitten.
Ons beesje is, hoe erg het ook klinkt, ''gewoon'' afgevoerd (en ja, je hoeft me niet te vertellen wat er met de gestorven lichamen gedaan wordt, dat weet ik al)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:53

Ik heb geen idee hoe mijn ouders erover denken, maar ikzelf zou ze alleen willen laten cremeren, en dan de as niet in een urn zetten, maar ergens met de wind meegeven. Op een plaats waar de honden graag waren. Of gewoon op het erf an onze boerderij..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:00

ik zou ze denk ik ook willen cremeren om ze vervolgens mee te kunnen nemen. het zijn alleen niet mijn honden dus het laatste woord heb ik hier helaas niet over!

Ik ken wel iemand die zijn hond heeft laten opzetten! Afschuwelijk vind ik dat! Ze zet nu ook, als ik nog eens een keer op bezoek ga, de hond in een andere kamer.
Ik kan daar dus echt niet tegen!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:21

Ik heb vorig jaar maart mijn hond in moeten laten slapen omdat hij kanker had. Na de diagnose hebben we hem mee naar huis genomen en daar is hij ook 2 uur later ingeslapen door de dierenarts. ik heb mijn hond laten cremeren. we hebben hem zelf naar het crematorium gebracht. ik wilde toch op 1 of andere manier weten waar hij terecht zou komen.
hij is in z'n eentje gecremeerd en ik heb de as in een urn laten doen. die staat hier ook in de kamer met z'n halsband eromheen en een daarnaast een foto van hem.
toen we de as op gingen halen zat er een klein zwart doosje bij. ik wist niet wat het was en dacht dat dit niet voor mij bestemd was. toen ik het open maakte zat er een kettinkje in met een hartje eraan.
bleek dat m'n moeder achteraf nog met het crematorium gebelt had en een beetje as in een hangertje had laten doen. Lovers

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:27

Ik krijg een vreselijk gevoel als ik dit allemaal lees...
Voor mijn hond komt het er ook bijna aan denk ik... Scheve mond Ze is 15 en begint doof en blind te worden.. Moet er niet aan denken dat ze er niet meer zou zijn!! Ik was 3 dat ze bij ons kwam... Dus eigenlijk bijna mn hele leven!
Denk dat we haar in de tuin begraven

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:29

ik zou mijn hond naar de destuctie brengen.
Begraven is niet mijn ding en cremeren lijkt me duur. Ik moet eerlijk zeggen ik weet niet hoe duur cremeren is maar als dat niet te duur zou zijn zou ik misschien dat nog overwegen.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:31

Ik laat de hond crimeren

groetjes