Alweer een andere hond op ons erf...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Alweer een andere hond op ons erf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 11:45

Hoi Bokkers

het is nu net alweer gebeurt, voor de zoveelste dat er een hond op ons erf liep.
de eerste keer dat het gebeurde, was mijn vorige kat Miep, ook buiten.. Er kwam een Dobermann aan en die heeft
mijn kat doodgebeten.. Dat was voor ons al een teken dat er iets moest gebeuren... Zondag ook, ik was buiten met de hond en kat, de tuin een beetje aan het opruimen, toen ik allemaal geschreeuw hoorde.. ik zag iets naar me toe rennen, ik in alle paniek mijn hond en kat gepakt en naar binnen gedaan, ik ben zelf buiten gebleven om te kijken wat er was.. was er dus een Herdershond die even onze tuin kwam inspecteren. de eigenaar kwam eraan en ik ben flink kwaad geworden. De man stond wel versteld van mij, omdat ik als 14 jarige toch wel even goed mijn mond open trok (ik weet het, niet heel erg netjes, maar op dat moment was ik zoo kwaad) ik heb hem heel goed duidelijk gemaakt dat ik die hond nooit meer in onze tuin wilde zien. Toen vroeg ik nog waarom die hond los was, waarom ik het antwoord kreeg : "Jaa dat weet ik eigenlijk niet."

Toen net, ik zat hier boven rustig te bokken, toen ik beneden mijn hond hoorde blaffen, ze was helemaal gek geworden, en normaal doet ze niet zo. Ik zo snel als ik kon naar beneden gestormd en naar buiten gekeken, en ja hoor, weer die Dobermann die mijn vorige kat heeft dood gebeten op ons terrein. Mijn bloed kookte, ik heb mijn schoenen aangedaan en ben naar buiten gestormd. Ik was eigenlijk harstikke bang voor die hond maar op een of andere manier boeide het me niks meer. Het eerst wat ik dacht, "Ushi alsjeblieft ren een boom in ofzo" en dat deed ze ook, de hond bleef onder aan de boom staan blaffen. Ik was zoo kwaad en ik heb die hond echt weg "geslagen" van die boom.Toen kreeg ik ook nog eens een hap in mijn been (nee niks aan overgehouden) Toen kwam die eigenaar eraan en die begon me een partij te schelden, waarom ik zo tegen zijn hond deed en bla bla bla. Ik was het zo zat dat ik ook even mijn woordje stond en die man kon niks meer zeggen, hij liep weg en het laatste wat ik zei was 'Ik hoop u hier nooit meer te zien!'

Oke dat was even mijn verhaal..

Maar nu, wat kunnen wij hiertegen doen?? We hadden bij het doodbijten van de vorige kat al aangifte gedaan bij de politie, maar volgens hun "heeft u geen bewijs"..

ik zou graag willen weten wat wij nu dus kunnen doen om het een beetje tegen te houden. we dachten zelf al aan een hek om de tuin ofzo Knipoog

Ik hoef geen reacties op hoe ik gereageerd heb tegen die hond/die eigenaar, want daar gaat het topic niet om...

Tries_en_Faf

Re: Alweer een andere hond op ons erf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:41

Ik zou precies zo gereageerd hebben denk ik... Ik ben het helemaal met je eens!! inderdaad een hek in de tuin, en de eigenaren van die honden eens goed aanspreken!

Keet

Re: Alweer een andere hond op ons erf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:18

wat kan je er aan doen? een hek nemen zodat ze niet meer in de tuin komen

simpel