ik heb een konijntje, een mannetje, van inmiddels 2 jaar. hij is nog "volledig man"
Hij kan moeilijk uit een drinkflesje drinken(waarom geen idee, is vanaf begin al zo, is super gezond en tandjes zijn super) Hierdoor heeft hij gewoon een waterbakje in zijn hok staan.
Sinds een paar weken gooit hij eerst ongeveer de helft van het water eruit, en dan......
piest ie luid en duidelijk met een hoge druk straal in zijn waterbakje.... en vervolgens draait ie zich om, en gaat even heerlijk zitten drinken... vies goor ding!!
Ook kan hij heerlijk lang uit liggen, en dan laat ie daar ineens een scheet!! en dan kijkt ie op alsof hij er zelf van schrikt

Hij krijgt dagelijks vers water, heb ook weer een flesje hangen, wat ie wel probeert maar niet lukt.
Hij krijgt speciaal dwergkonijnenvoer, dagelijks hooi en dagelijks of iets van een knabbelstaafje, of worteltje, of fruit. Ook heeft hij een liksteentje, maar hier doet hij af en toe wat mee.
Het is een ontzettend levendig konijn en een echte deugniet.
Ik ben er al mee naar de dierenarts geweest, die heeft allerlei testjes gedaan en geluisterd in het buikje en het plas getest. Maar hij heeft hem kerngezond verklaard en kan zijn gedrag niet plaatsen of terugkoppelen op een gebrek door de onderzoekjes.
Weet iemand van jullie dit?
*edit: het maakt hem niks uit of ik koud of warm water neerzet, hij drinkt altijd. dus het feit dat hij misschien warm water wil, lijkt me niet