wat doen bij onnodig hondengeblaf?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

wat doen bij onnodig hondengeblaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 15:54

En ja het is van onze eigen jack russel Hij blaft dus ontzettend veel Vooral voor het uitlaten
Mijn vader roept alleen maar: niet doen, foei, stil Maar de hond krijt geen straffende tik
De hond is niet altijd van ons geweest hij is voor de tijd van de vriendin van mijn broer geweest die er dus niet mee op puppy cursus is geweest
De hond is nu 8jaar Ja mijn vader is fout Maar als wij hem zeggen geeft de hond is een tik doet hij het niet en word hij boos dat dat niet hoeft enzo....
Word er gek van Hamer ,van mijn moeder en mij krijgt de hond trouwens wel een tik niet hard ofzo
wat hier aan doen??

AstraGirlie

Re: wat doen bij onnodig hondengeblaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:29

Blaffen is heel moeilijk af te leren, als ze het éénmaal vaak hebben gedaan en nooit voor zijn gestraft. Maar je moet eerst weten wanneer hij blaft, altijd of naar iets speciaals? Of is hij gewoon opgewonden? Als de éné straft en andere niet, kan je er niets aan doen hoor. Als je wel iets wil doen, moet je eens proberen fisher discs te halen en daar info rond te verzamelen. Vanaf de hond dan blaft, gooi je die naast hem, dan legt hij een negatieve associatie, want hij schrikt en stopt. Als je dat goed kan uitvoeren, dan zou het kunnen stoppen; Vooral niet gaan trekken aan de lijn, dat snappen honden niet. Ook met roepen bekom je niets, de hond snapt er nl. niets van. Probeer vooral preventief te trainen, door ook commandos te leren waarop hij moet gaan reageren als je ziet dat hij gaat blaffen.

Lilian__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:37

Me vriendin heeft van die stroom riemen, helpt voor geen meter, als dat dier gaat ligen met de kop op de grond gaat dat ding al af.
Dus die is zeker niet aan te raden.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:52

Nee, die shockhalsbanden zijn zeker af te raden, veel honden die ik ken die het hebben ondergaan zijn bang en agressief geworden omdat ze te pas en onpas een stoot kregen en niet eens wisten waarvoor ze gestraft werden, en wat ze dan wel moesten doen. Dus absoluut niet doen!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:01

Komt bij de een jack russel ook gewoon een hele drukke hond is die je bezig moet houden, verveelt ie zich, gaat ie bijvoorbeeld blaffen.

Hoeveel beweging krijgt ie?

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:59

wij hebben ook zo'n probleem met onze jack russel van 4 hij is ook niet op pupie cursus geweest
maar we zijn er uit gekomen:
een blaf band
elke keer als hij blaft komt er een soort citroen luchtje uit die blafband en het helpt Bloos
je merkt het meteen Bloos

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:27

een blafband. dan komt er een vies geurtje vrij wanneer ze blaffen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:31

Die anti-blaf banden zijn symptoombestrijding en daarmee los je het eigenlijke probleem niet op!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 18:54

doossie schreef:
elke keer als hij blaft komt er een soort citroen luchtje uit die blafband en het helpt Bloos
je merkt het meteen Bloos

zou dit wel helpen i.p.v zo'n stroom halsband?
Zag dat die ook wel iets goedkoper waren

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:55

Zo'n citronella band, helpt meestal alleen het blaffen te verdoezelen, maar omdat je de oorzaak niet aanpakt, vinden ze op den duur wel iets anders om hun energie mee kwijt te kunnen...Ik zou er nooit voor kiezen...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:57

Mijn russel was dol op een piepbeest. Elke keer als ie begon te blaffen kneep ik in de piep, hield ie meteen op. Ik gebruik een clicker om te trainen en dan gaf ik een klik en beloonde hem door middel vsn iets lekkers. Deed ik consequent en dat hielp echt.

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:21

oohw bij ons werkt die blaf band prima hij is echt een stuk rustiger en wij doen hem alleen om als hij blaft

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:37

En wat als de band plots eens kapot is?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 19:45

waar is die band te koop? met eventuele site's
Dan neem ik toch aan dat je die band bv. 1 maand om moet dan even af en als hij weer begint te blaffen weer om doen en niet voor altijd?

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:54

Wij hebben ook dat probleem, gek wordt je daarvan! Ik heb 3 Jack Russels en één daarvan wil 'opvallen' en blaft voor het minste dat ze ziet. Zelfs 'snachts doet zij dit en dan is ze opgesloten in de hondenren. In plaats van rustig te gaan slapen bij de anderen gaat zij voor dat hok staan en gewoon blaffen. Enja dan kan je jezelf nie meer beheersen en geef je een schreeuw en dan stopt ze. Die andere blaffen alleen als er iemand vreemd voorbij gaat of naar een kat ofzo, voor de rest lopen ze heel de dag los en hebben altijd wel iets te doen met hun 3 zodat we ze heel de dag niet horen.
Van verveling kan je zeker niet spreken, het blaffen is gewoon om aandacht te trekken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:55

Altijd weer de makkelijke weg, zucht. Bijwerking van een blafband kan zijn dat een hond er extreem angstig van wordt. Er zijn gedragstherapeuten voor honden, ideetje? Er wordt wel enige inzet van de eigenaar zelf verwacht!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:04

Idd, terriers staan er bekend om enorm energieke honden te zijn, die zeer veel beweging en stimulatie nodig hebben. Jullie honden zijn gewoon verveeld en zoeken iets om aandacht mee te trekken en iets te kunnen doen.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:08

Ik zou ook niet voor zo'n blafband gaan !
ga idd eens naar een hondengedragtherapeut !

en misschien doet de hond wel zo omdat ie gewoon zo blij is omdat ie eindelijk zijn energie kwijt kan ?
dan moet je je gaan afvragen
-wat voor eten krijgt hij ? ( neit te veel mensensnoep enz met veel suiker!)
-gaat hij zeker elke dag een keer wandelen en in de tuin wat los lopen in de tuin een paar keer per dag ?

Terriers zijn zo al heel actief , en als ze zich vervelen of té veel energie hebben krijg je een 'probleempje' in het gedrag .
Ga echt eens op zoek naar professionele hulp ipv die zogenaamde blafbanden .

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:11

AstraGirlie schreef:
Nee, die shockhalsbanden zijn zeker af te raden, veel honden die ik ken die het hebben ondergaan zijn bang en agressief geworden omdat ze te pas en onpas een stoot kregen en niet eens wisten waarvoor ze gestraft werden, en wat ze dan wel moesten doen. Dus absoluut niet doen!

Nou zo verschrikkelijk erg zijn ze niet hoor? Ze worden sowiezo vaak bij politie honden gebruikt, onze hond heeft last van verlatings angst en blaft zich het licht uit de ogen.. Niet fijn voor hem en ook niet voor de buren. Eerst hadden we een citronella band, telkens als de hond blafte spoot er een beetje citronella in zijn mond. Maar daar wendde hij na 1 jaar aan, daarna zijn we over gegaan op die schokbanden. Nouja schok het zijn lichte schokjes dus het is niet zo dat je je hond electroduceerd, bij onze hond werkte het heel goed. We kunnen hem nu zelf alleen thuis laten zonder de band. En het is echt niet zo dat ze te pas en on te pas een schok krijgen want het werkt zo: Als je band goed omdat zitten er staafjes tegen de nek van de hond, dus als de hond blaft nemen die staafjes dat waar en krijgt de hond een licht schokje.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:15

Maar je hebt ook andere manieren om verlatingsangst op te lossen met positieve versterking (belonen na steeds langere tijd wegblijven) ipv negatieve. Dan heb je geen van die halsbanden en weet ik nog wat voor dingen nodig. Maar dan moet je er zelf natuurlijk veel tijd voor vrijmaken. En daar wennen ze ook niet aan.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:16

volkomen negeren Lachen Tik heeft toch geen nut.. zo word hij alleen maar angstig

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:16

Lekker een angstige hond die je vervolgens nog straft ook door hem een schok te geven.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:18

Ja, ik snap dat ook niet...Angstige kinderen ga je toch ook niet straffen?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:18

Had ik ook al willen intypen.....
Laatst bijgewerkt door Nikka op 16-01-07 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:20

INGEMUIS schreef:
AstraGirlie schreef:

Nou zo verschrikkelijk erg zijn ze niet hoor? Ze worden sowiezo vaak bij politie honden gebruikt, onze hond heeft last van verlatings angst en blaft zich het licht uit de ogen.. Niet fijn voor hem en ook niet voor de buren. Eerst hadden we een citronella band, telkens als de hond blafte spoot er een beetje citronella in zijn mond. Maar daar wendde hij na 1 jaar aan, daarna zijn we over gegaan op die schokbanden. Nouja schok het zijn lichte schokjes dus het is niet zo dat je je hond electroduceerd, bij onze hond werkte het heel goed. We kunnen hem nu zelf alleen thuis laten zonder de band. En het is echt niet zo dat ze te pas en on te pas een schok krijgen want het werkt zo: Als je band goed omdat zitten er staafjes tegen de nek van de hond, dus als de hond blaft nemen die staafjes dat waar en krijgt de hond een licht schokje.

die schokbanden werken op zich wel heel goed , maar volgens mij is het niet zo goed voor je hond