Hej,
Ik heb eigenlijk best wel een dringende vraag. Ik heb bij mijn verzorgpony's ook iets van 45 cavias erbij, die gewoon op een weiland lopen en dus om de haverklap jongen krijgen. Nou kwam gisteren mijn moeder me ophalen, en gingen we even bij de kleintjes loeren. Daar zat er echter eentje die veel kleiner was dan de rest, en ook achter gelaten werd zeg maar. Hier zaten ook jonge pasgeboren kindjes bij.. Toen mijn moeder en ik aankwamen rende de rest weg, en bleef deze een beetje beverig zitten. Ik heb dus met mijn moeder overlegd, want wij zijn niet van die mensen die dan zon beestje laten verkleumen en doodgaan.
Ik ben dus naar de eigenaar van de beesten gegaan, en heb gevraagd of ik hem mocht vangen en meenemen. Dat mocht, maar dan moest ik er wel nog eentje meenemen, dat ze samen zouden zitten, en als er dan eentje dood ging, hadden we iig de andere nog (reden voor deze uitleg kan je over pb-en, heb geen zin om dat op te schrijven). Wij dus dat prul en nog eentje mee naar huis genomen. Thuis eens goed bekeken, en gauwgauw op internet info bijgezocht (we wisten al vrij veel, hebben al langer cavia's gehad). De grote kleine, dodge, is een groter kind. Zal een dag of 4/5 zijn, en eet ook al een beetje vast voedsel. Hij is alleen, volgens ons, blind. Dit moet de dierenarts morgen even voor ons nakijken, en dan weten we het iig zeker. Hij eet heel goed en heel veel. O ja, ter informatie: we geven ze puppymelk, en brood gesopt erin, en vitamine c en cavia brok geweekt in water. Echter, mijn kleintje, Bootstrap Bill, eet maar weinig. Hij is volgens ons een dag oud, en dus ook maar heel klein. Ook heeft hij rare achterpootjes, maar dat even terzijde.
We willen ze toch erg graag proberen groot te brengen, en doen dus ook erg ons best. En we weten dat de kans dat ze het redden niet heel groot is, maar we wilden het toch proberen, omdat we het ook sneu vonden als ze daar gewoon dood gingen.
Nu wilde ik graag weten of er mensen zijn die dit ook hebben gedaan, hoe ze dat hebben gedaan, wat ze hebben gevoerd, en dat soort dingen. Mensen met tips zijn ook heel erg welkom, want we willen ze het liefst natuurlijk redden. Verder wil ik geen commentaar op onze keuze, wij kiezen hiervoor, en willen dit doen.
Groetjes, mij