bull-terrier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti_haf

bull-terrier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 16:50

hallo,

ik wil vragen of er mensen zijn met een bull-terrier (die met het ei-vormige hoofd) even voor de duidelijkheid. hoe zijn jullie ervaringen daarmee? hoe zijn ze in huis?
ik overweeg om over een jaar een hond te nemen.. en ik wil voordat ik eraan begin natuurlijk wel goed weten waar ik aan begin.. dus doe ik overal research over het ras om te kijken of het wel bij ons past..

iemand ervaringen???

Mlies

Re: bull-terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:51

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:52

een oom van me heeft een bullterrier gehad,een reu die hij vanaf een week of 8 had.
ze zijn slim,leergierig en enthausiast,en soms een beetje sterk.

je moet wel stevig in je schoenen staan,maar het zijn heel leuke honden!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:52

Bij ons in de buurt woont er een, en wat ik van hem ken is dat ie geweldig lief is en heel goed met kinderen kan omgaan.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:53

ze zijn superlief erg aanhankelijk, trouw naar de familie, stron!teigenwijs Tong uitsteken
en heel energiek en sterk !

ik vind het superhondjes Lachen je moet (tja net als bij alle honden eigenlijk) wel heel veel tijd voor ze hebben!

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 17:03

oke dan.. dat zijn al snel een boel reacties... ik heb wel ervaring met honden, vroeger thuis haddden we herders... ik sta stevig in mijn schoenen dus dat is het probleem niet, het karakter en het uiterlijk spreken me enorm aan, maar was ook ff benieuwd naar persoonlijke reacties... maare kom maar op dus...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 01:47

als ik jou was zou ik eens naar een hondenshow gaan bij je in de buurt, praten met eigenaren en zelf de honden kunnen ontmoeten en meemaken. dan heb je de allerbeste raadgevers meteen te pakken. Ja

in mijn eerste ontmoeting met een bull schrok ik toch wel van hun directe enthousiasme, erg geweldige bullen eigenschap maar je moet er wel tegen kunnen.

verder vind ik het ook niet echt honden met een grote will tot please, ze zijn wat eigengereid en gaan zo stiekumweg, zonder dat je het zelf goed in de gaten hebt, want het zijn zulke geweldige leuke honden, hun eigen gangetje en zijn op een sneaky, lieve en leuke manier ook wel dominant en bezitterig bij de baasjes. ze winden menig mens om hun vinger en met een lief karakter is bovenstaande ook helemaal niet zo erg, áls je er zelf tegen kunt Lachen