Kater gecastreerd , zus over de zeik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Kater gecastreerd , zus over de zeik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 11:53

Mijn kittens , rooie broer en grijze zus , zijn gisteren voor het eerst (zijn nu 5 maanden oud) 6 uur uit elkaar geweest , Roy is gecastreerd. Afijn , ik met Roy terug bij de DA vandaan gistermiddag , en die was nog een beetje groggy natuurlijk.

Gister tegen de avond was hij aardig bijgetrokken , maar sindsdien is het een stressbende in huis.

Maya zit maar te grommen tegen Roytje , en Roy is vreselijk aan het mauwen.
Roy knort (krrrrrrr!) en Maya gromt er vreselijk gemeen achteraan.

Roy wil steeds naar Maya toe maar zij is hier absoluut niet van gedient en maakt dat ze wegkomt. Stuift overal door- en overheen (chaos) en Roy schiet er achteraan , vervolgens hoor je een soortmet kattegevecht met veel kabaal (wat ik steeds niet zie natuurlijk want gebeurd even in een flits achter de bank of alders waar ik er niet op tijd bij ben om te zien wat er nou precies aan de hand is) , Maya schiet op de aanrecht *plons* door de wasbak en gaat tussen de pannen zitten , Roy heftig mauwend achterlatend op de grond.

Wat is dit toch voor onzin ???

Ze zijn allebei los gewoon lief.

Is Maya nou de vervelia dat ze Roy raar vind ruiken ofzo , of dat ze het wel fijn vond dat hij even weg was Verward

Of heeft Roy door het weghalen van de balletjes een soortemet van kater-boost gehad dat hij oneerbare bedoelingen heeft met z'n zus ?

Een dag geleden was alles prima , waren ze gewoon maatjes.
Maar nu moet Maya niks van hem hebben en Roy wordt daar zwaar gefrustreerd van.

Mag toch hopen dat dit weer bijtrekt zeg , wat een stresskippen..... Scheve mond

Iemand dit ook wel eens meegemaakt / enig idee wat de oorzaak precies zal zijn ?

imd

Re: Kater gecastreerd , zus over de zeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:56

Nee, sorry. Wel dat de kat niet bij de kittens 'druft' te komen. Echt heel vaag. katten&poezen Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:57

Dit heeft met de geur te maken, bij de dierenarts nemen ze een geurtje mee,... laatst was ik ook ff weg met mijn ene kat en pfoe ik had dezelfde stressbende thuis *LOL*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:26

Ik heb hem gisteravond al ingesprayd met kattekruidspray waar Maya helemaal gek van is , maar helaas dat hielp ook niet.....alhoewel ze uiteindelijk toch wel lief geslapen hebben allebei aan een kant van het bed Tong uitsteken

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:37

waarom heb je ze niet samen laten casteren. bij ons mochten 2 broertjes bij elkaar in het hokje uitslapen. dan hebben ze dezelfde geur

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:40

miekelover schreef:
waarom heb je ze niet samen laten casteren. bij ons mochten 2 broertjes bij elkaar in het hokje uitslapen. dan hebben ze dezelfde geur

Een poes stereliseer je, maar dat terzijde Knipoog

Verder denk ik ook dat het de geur is, dat trekt vanzelf weg en dan zul je zien dat het weer goed gaat Ja

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:43

Wij hebben het hier ook altijd.
We hebben 9 katten en als er dan 1 gesteriliseerd word of gecastreerd is er ook wat ruzie. Het ligt inderdaad aan het geurtje. Gewoon even wachten ,het trekt wel bij. Wat overigens in een tijdschrift stond is dat je je kat die nog thuis zat even aait met een handoek en dat je dan je andere kat ermee inwrijft. Weet niet of het helpt Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:46

Mijn kat en poes gaan gewoon samen als ik dit zo lees!
Ze worden al gek als de ander 2 minuten uit zicht is, dus ik denk dat t zowiezo geen doen was om ze beide apart te laten helpen Nagelbijten / Gniffelen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:48

Yups, heeft te maken met lucht van de DA + wat ander gedrag direct na verdoving.

Na castratie vonden direct na de verdoving onze twee katten (broertjes) elkaar ook iets minder lief. Dat ging al vrij snel weer beter, maar we hadden ze toch even een dag uit elkaar gehouden (ook op advies van DA).

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:49

Ik heb hier 3 katers, één tijdelijke en die is pas gecastreerd, dat was toen hij terug kwam ook opeens vechten. Na een dag was het weer over....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 18:50

Heb ik expres ook gedaan gisteravond idd , maar zuslief was er niet gevoelig voor.

Had hem expres al in hun mandje laten uitsudderen zodat die geur weer goed zou komen.

Ik was dat gegrauw en gevlieg vanochtend zo zat dat ik ze allebei opgepakt heb en samen in de reismand heb gefrommeld.

Zitten ze lekker dicht op elkaar gepakt , kunnen niet bij elkaar weg maar hebben ook niet genoeg ruimte om te knokken , klaar met die onzin.

Was een half uurtje krabbel-ik-wil-hieruit-sessies en steeds van krrrrrt! -> grrrrrrrrrrrrmmmmmh dat ze zo gezellig tegen elkaar aan het kletsen waren (ahum) en toen waren ze stil en rustig.

Stelletje zeikerds.

Nu gaat het redelijk , allebei schor en moe denk ik Haha!

Heb al een paar uur geen gegrom en gedonder gehoord , ben met ze samen aan het spelen geweest zodat ze per ongeluk even vergeten dat ze elkaar dwars liggen en de rust lijkt wedergekeerd. Zal het vannacht wel merken anders Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:54

Hahahahahahahaha wat een oplossing Haha!. Samen in de reismand gepropt Haha!.

Ja, dat kan nu nog, als het alletwee volwassen katten zijn dan past dat minder.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:54

Haha! Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 18:56

Vroeger konden er wel 20 van die gasten in , nu wordt 2 idd al aardig krap....eigen schuld hoor , ze racedten verdorie de messen uit het messenblok , wat een ravage joh van 2 van die freggels Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:00

Maar ze blijven zo leuk om naar te kijken!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:01

sronnie schreef:
Een poes stereliseer je, maar dat terzijde Knipoog

Haha dat is dus niet waar. Knipoog

Castreren is het weghalen van alles, steriliseren is alleen het onderbreken van de boel. Geldt zowel voor poezen als katers.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 19:09

Kijken zeker :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar dat ik m'n bed gewoon uitgemauwd , krauwd en grauwd wordt kan ik minder waarderen hoor Knipoog

Eergisteren ook , poezen slapen gewoon op bed als ze dat willen , ik laat de deur open. Ze gaan niet naar buiten , mag wel als we over 2 weken gaan verhuizen.

Ik zit zo half tussen slapen en wakker zijn in , volgens mij sliep ik. Beginnen er buiten 2 van die katten tegen elkaar te mauwelen en grauwelen , zo'n kattengevecht-in-spé weet je wel , dat ze nog net heel smerig tegenover elkaar staan , heb je regelmatig hier in het wijkje. Dus ik probeer er doorheen te slapen wat best gelukt had , maar ineens wordt er toch iets van bewustzijn wakker en hoor ik het geluid ineens duidelijker : dat lijkt het stemmetje van Roy wel ???????

Ik licht aan , Maya op de arm en in huis Roytje zoeken , nergens te vinden. oliebol dan is hij het echt buiten zeker ???

Ik Maya achter de deur en naar buiten , ja hoor staat hij daar helemaal fluffy en strak een andere kat dood te staren en te blazen...is die eikel blijkbaar via de Luxaflex omhoog geklommen en door het slaapkamerraampje naar buiten gesprongen !!!

Ik kom niet bij dat raampje vanaf de grond , zo hoog is dat...flinke sprong (auw). Sukkel , je schrikt je rot !!!!

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:25

Haha die laatste foto.. zo ligt onze Aidan (ook een blauwe met wit) als we hem vast hebben.

En wat een apekoppen zijn het he? Lekker in de luxaflex klimmen ^^

Die truc van ze samen in een reiskooi stoppen had mijn man ook eens toegepast op Devil en de oppaskat omdat Devil haar constant achterna zat en ze dan aan het ruziën waren.. dus hij was het zat en stopte ze er allebei (voor maar 5 mins) in.. en toen was het ineens over.. hahaha

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:44

Saen voor een castratie was waarschijlijk het meest vlekkeloos gegaan. Nu krijg je het straks nog een keer als je poes gaat. Nou ja, zien of jouw 'oplossing' (samen in een reismand) dan ook werkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 11:58

Ik ben niet van plan om de poes te laten doen , vandaar.

Dat half uurtje in de mand samen uit laten sjacherijnen heeft goed gewerkt hoor , nu vliegen ze nog steeds door het huis maar is het weer spelen.

*komt net een uit de bocht vliegende kater langs schuiven op het zeil Haha! *

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:10

bij onze vorige katten was het ook altijd oorlog als er een naar de DA was geweest vanwege de geur. maar bij onze huidige katten ( broer en zus) was er niets aan de hand. zij is op 6 maanden gesteriliseerd en hij op 9 maanden gecastreerd , want het kon niet samen ( ivm blaasgruis en andere problmeen bij de kater als men dit te vroeg doet)maar ze roken even aan elkaar en dat was t. maar bij onze vorige katten ging het gewoon over hoor na een paar dagen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:45

wat een leuke foto's zeg. Onze kat hebben we even helemaal door zijn favoriete slaapdeken gehaald toen hij terug kwam van de dierenarts zodat hij weer helemaal naar kat rook en niet meer naar dierenarts. Mooi de rest even voor de gek gehouden Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 19:44

Ik had hem ook helemaal opgewreven maar helaas , dat grijsje liet zich niet foppen Tong uitsteken