Konijn ontsnapt. Krijg hem niet te pakken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Konijn ontsnapt. Krijg hem niet te pakken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 01:20

Soms drijven die beesten me echt tot wanhoop! Clown

Wij hebben 2 hokken staan, een met 1 konijn erin, genaamd Zwabber (kan niet goed overweg met andere konijnen) en het hok ernaast met 2 konijnen, genaamd Primrose en Noppes. Deze staan allebei buiten met een buitenrennetje erom heen. Nu heeft Primrose in de zomer, onder de stenen door, een hol gemaakt. De konijnen vinden het heerlijk om daar in te zitten, maar komen er alleen dat niet meer uit. Zei mogen daar dus niet in van mij. Vind het trouwens nu ook veeslte koud voor ze om op die natte grond te lopen.
Toen ik de konijnen vanmiddag ging verschonen, ontsnapte Zwabber en dook het hol in. Ik heb wanhopig staan wachten tot meneer boven kwam, maar dat kwam hij niet. Heb de andere 2 konijnen ook nog in de ren gezet, in de hoop dat hij op de geluiden van de andere twee af zou komen. Dit was niet het geval. Vanmiddag rond 3 uur is dit allemaal gebeurt. Inmiddils is meneer nog steeds niet gevangen! Hij komt elke keer omhoog maar gaat niet zijn hok in (hoogte tussen grond en hok is nog geen meter). Dan denk je hem snieke te kunnen besluipen, maar voor je het weet is hij weg!
Ik krijg hem dus met geen mogelijkheid te pakken, maar wil hem daar echt weg hebben! Ben veelste bang dat hij eruit springt!

Wie o wie heeft de perfecte tip? Voer reageert meneer ook niet op.

Afbeelding
Bij de rode pijl is een hol gegraven, naar het hek toe. (nemen we aan!)

Anoniem

Re: Konijn ontsnapt. Krijg hem niet te pakken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 01:23

Kan je niet met je hand in het hol?
(Ps staan die stoeptegels onder dat hok niet op instortten?) Nagelbijten / Gniffelen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 01:29

Ja konijnen zijn lastig te vangen. Ik heb ook niet echt een idee behalve dan met je hand in zijn hol. Mijn konijn is pas door het hek(konijnproof voor grote konijnen maar niet voor van die dwergjes haha)ontsnapt en hij liep de straat op. Ik al helemaal in paniek ik dacht die ben ik kwijt he. Ik moets hem alleen vangen. Gelukkig gang ie zelf weer naar binnen door het hek.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 01:45

Als'ie niet via het hol bij de buren de tuin in loopt dan komt hij heus vanzelf wel eten. En te koud......... al die konijntjes in het wild hebben ook geen hok met stro toch? Maar als je hem gevangen hebt zou ik maar gauw een paar stenen in dat gat stoppen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:48

Onze konijnen blijven zelfs gewoon in de tuin zitten, als de deur open waait, alleen voor het voer. Dus probeer toch een potje voer of een hard broodje ergens te leggen waar je hem kan pakken. Succes!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:17

Och och.. dit komt ons zo bekend voor.. wij hebben dr ook eentje die niet best met andere konijnen kan.. en die ontsnapt ook telkens.. die springt zo een meter hoog over de omheining heen... en als je t afdekt met iets dan sloopt ie dat wel en heeft maar een heel klein gaatje nodig om te ontsnappen. Voer werkt inderdaad niet... wij wachten nu meestal maar af, leggen een beetje voer neer en hopen dat mevrouw terugkomt.. (ze ontsnapt ook regelmatig uit onze tuin.... kun je dr weer achteraan :S )

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 13:54

Inmiddels hebben we de kleine schooier weer te pakken. Vanacht om 3 uur ben ik nog een keer wezen kijken, maar was meneer me te snel af. Vanochtend had hij besloten dat het hok toch wel wat aantrekkelijker was, met lekker voer en stro.

@ chiqa; Nee hoor, dat staat flink vast. Krijg je neit zomaar omgeduwt Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:02

gelukkig heb je hem weer, te koud is het niet, mijne hebben een ren en hok, en hebben ook overal holen gegraven, Als ik kooi schoonmaak hebben ze d ehele bek vol schoonstro en vertsoppen dat in de holen. Is onder afgezet, dus kunnen beperkt graven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:30

Gelukkig dat hijw eer in zn hokje zit, kan je dat hol niet dichtgooien uit voorzorg?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:48

Dat hol gaat zeker dicht. Alleen doen we dit pas in het voorjaar omdat dan alles gelijk om wordt gespit. Ik ben benieuwd hoe die het hol zit. Als ik er alleen aarde in terug gooi, weet ik zeker dat na een dag buiten lopen, er weer een hol zit. Dit gaat dus gewoon allemaal dicht met stenen!

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:54

Gelukkig heb ik een getraint konijn Nerd
Als ik 'hophophop' roep, dan rent hij naar zijn hok en springt hij er in! Haha!
En is hij ook nog eens zindelijk, hij poept en plast namelijk ook in zijn hok, en dan maar op een plekje! Tong uitsteken
Lekker makkelijk met schoonmaken!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:55

Haha, konijnen blijven lastige beestjes Clown! Knap dat je hem hebt weten te pakken.
Het is trouwens inderdaad zo dat ze beter nu niet buiten moeten lopen, niet omdat het zo koud is, maar omdat het nat is, waar konijnen slecht tegen kunnen.
Ook zijn wilde konijnen veel anders dan de tamme konijnen van ons tegenwoordig, dus kan je ze niet met elkaar vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:56

HardcoreLady schreef:
Dat hol gaat zeker dicht. Alleen doen we dit pas in het voorjaar omdat dan alles gelijk om wordt gespit. Ik ben benieuwd hoe die het hol zit. Als ik er alleen aarde in terug gooi, weet ik zeker dat na een dag buiten lopen, er weer een hol zit. Dit gaat dus gewoon allemaal dicht met stenen!

Konijnen zijn holegravers, je kan beter wat gaas onder het zand ingraven, en daar zand overheen, want ze vidnen wel weer een andee plek anders.
Zo heb ik een keer een heel hok konijnen rennend over straat gehad, ze hadden een hol gegraven van 5 meter lang! Tot aan de weg dus werden we wakker gebeld door oplettende buren op een zondagmorgen.

Gelukkig konden we ze weer vangen maar sindsdien zit er gaas onder.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 17:07

Pijn konijn heeft het voor elkaar gekregen om zich door gaas heen te beiten. Dat gaat voor ons dus geen optie zijn;) De ren om het hok heen staat bij ons op stenen. Dit om ervoor te zorgen dat de konijnen er niet uit kunnen. We hebben een verhooginkje, dat er al stond voordat de hokken er kwamen te staan, plus de ren. Daar lagen alleen geen stenen onder, daar heeft ze toen ook haar hol gegraven.