Ik zit hier met een vogel die ik net uit de sloot heb gevist (mijn hond had hem erin gejaagd, hij kon niet wegvliegen en ik zag hem te laat). Dierenambulance had geen tijd, dus ik heb hem maar meegenomen en wacht nu tot mijn moeder thuis is om naar de DA of een vogelopvang in de buurt te gaan.
Maar wat kan ik in de tussentijd doen. Eten geven? Water? Er ligt een dooie worm in de tuin? Ik weet niet wat deze vogels eten, ik weet ook niet wat voor een het er is?
Een paar jaar geleden hadden wij ook een gewonde vogel in de tuin liggen. In een handdoek gedaan en in een kartonnen doos gedaan. Vervolgens heb ik hem wormen gevoerd en een bakje water in de doos gezet. Hij heeft het voorval alleen niet overleeft...misschien is het handig om de vogelopvang te proberen. Die weten precies wat je met zo'n beestje aan moet.
o super! het geeft toch altijd een goed gevoel als zo'n dier weer in goede handen is achtergelaten. Heb ook al 2x een vogel naar een vogelopvang gebracht en werd altijd erg leuk ontvangen!