HELP! sproeiende kater in huis!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enidan23

HELP! sproeiende kater in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 01:33

hallo,

Ik heb een onwijs lieve kater maar word helemaal dol van dat monster Tong uitsteken
Currito sproeit namelijk in huis en het lijkt steeds erger teworden.
hij is gecastereert waarschijnlijk te laat (2 jaar)en had hij zijn sproei-installatie al ontdekt.

Meneer markeert echt overal in huis zijn heerlijke aroma`s Misselijk
wat waarschijnlijk ook gestimuleerd wordt door mijn 2 jack russel reuen waarvan een ook dominant is en af en toe zijn poot optilt.. en dus ook n luchtje achter laat.
en dan heb je een gebed zonder end.

Aan mn jack word gewerkt.. en ik weet dat zijn terratoriumdrift wel de kop in te drukken is, als hem weer duidelijk wordt wie nu eigenlijk de roedel leid in mijn huis.. dus advies en tips over mn doggy zijn niet nodig..

maar advies en tips over mn stinkende tijger klinkt als muziek in mn oren:) ik weet t echt niet meer..

het advies wat ik vaak krijg is toch ''castereren'' maar ja.. meneer is al gecastereert.. en tja.. een ander advies blijft eigenlijk altijd uit.
en ook die walgelijke lucht die ik amper weg krijg wekt nu toch echt wel behoorlijke frustraties bij me op!
ben continue aan de schoonmaak hiero...
ik weet dat sterk ruikende schoonmaakmiddelen averechtswerken bij katten en had gehoord dat witte azijn de geur neutraliseert maar ik merk er weinig van.. ik heb echt meerdere middeltjes geprobeerd maar zonder gewenst resultaat te boeken. (iemand een goed middeltje wat tegen de stank van katten urine werkt?)

ik heb nu overal in huis plantenspuiten staan en als Currito binnenkomt hou ik hem in de gaten en als ik zn sproeihouding zie spuit ik hem nat met de plantenspuit (zonder dat hij ziet dat ik het doe natuurlijk) en ik hoop dat hij opeengegeven moment de link legt met sproeien in huis levert een onaangename verrassende waterstraal op en hij t dus maar uit zn hoofd laat in het vervolg.. helaas staat de plantenspuit regelmatig net ff buiten mijn bereik en is meneer zn blaas alweer n stukkie leger!

feliway schijnt een product te zijn met kattenferomonen wat de kat geruststelt en als ik de productinformatie van feliway mag geloven schijnt dat met feliway het sproeigedrag van katten met 78% tot 98% verminderd word. iemand ervaring met feliway?? of met andere producten met veelbelovende resultaten?

n beetje een ellendig lang verhaal geworden trouwens Haha! maar denk dat mn probleem wel duidelijk is.
dus wie heeft er ervaring met sproeiende katten en heeft tips of advies..
alles is welkom!

rina

Re: HELP! sproeiende kater in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 02:13

Tegen het sproeien zelf heb ik helaas geen nuttige tips voor je. maar als er hier 1 een foutje maakt (lees plasje ergens neerlegt waar die niet hoort Knipoog ) spuit ik er altijd direct na schoonmaken beaubeau op. Dat neutraliseert de reuk erg goed, en ze hebben hier dan ook niet de neiging er weer te gaan zitten. Ik zou vanwege het sproeien eens overleggen met je DA of iemand van een goede dierenspeciaalzaak. Mss dat die iets weten. Sucses in ieder geval, ik hoop dat het probleem snel is opgelost.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 13:52

ja dat hoop ik ook idd! maar beaubeau heb ik idd nog niet geprobeerd.. zal het meteen even aanschaffen..
thnx voor je reactie.

Peter_de_pan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:01

Feliway helpt wel, ik heb van verschillende mensen gehoord dat het werkt. Je zou het gewoon kunnen proberen. Volgens mij kost het ongeveer € 28,- voor 4a5 weken. Succes.