help!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doossie

help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 22:19

heey
ik heb een hond jackrussel genaamd shailo
hij is heel eigenwijs,speels en dominant
maar hij is een tijdje geleden aan gevallen door een pit bull. Het baasje van de pit bull had de riem aan de fiets vast gemaakt maar die was los geschoten. dus die hond rent op shailo af en begint hem gelijk aan te vallen eerst in de poten te bijten dan in de hals en hij wou niet los laten, toen heeft me moeder die hond een aantal trappen verkocht tot dat hij los liet. het baasje van die hond ree gewoon door me meoder heeft shailo gewoon naar huis moeten tillen met allemaal bijt wonden
maar nu vertrouwd hij geen andere honden meer alleen honden die hij al kent of die kleiner zijn
zijn de honder groter dan hij, dan gaan ze haren omhoog staan en begint hij van zich af te bijten uit angst
mijn vraag wat kan ik hier aan doen???

ibouma

Re: help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:21

niet veel ben ik bang, dat moet slijten.

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 22:22

oohw
het is nu al een tijdje geleden en voor mijn gevoel wordt het steeds erger Verdrietig

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:45

Misschien een gedragstherapeut? Die misschien wat beter hoe hij hiermee moet omgaan..?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:58

Gewoon langs andere honden blijven lopen, zelf rustig doen en normaal blijven *jij bent de alfa, als jij iets niet eng vind is het hoogstwaarschijnlijk niet eng* dit gaat iets moeilijker gezien wat er gebeurd is maar er zit niets anders op.

Kun je geen hond 'lenen'? En als die in de buurt is je eigen hondje even afleiden met een spelletje of iets lekkers ofzo.
En elke stapje dat je wint uitbundig belonen met een dikke knuffel en een snoepje!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 01:10

erg vervelend... maar hoe weet jij zo zeker dat het een pitbull was??

zeg dit niet om banketstaaf tegen jou te doen hoor.. maar om de naam van de stafford hoog te houden.. Knipoog

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 10:44

haha
ik snap het hoor
maar me moeder zei het misschien leek hij der wel op Tong uitsteken

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:28

Ik ga met de reactie van Pam mee. Waarschijnlijk heb je toch een bepaalde houding waardoor je aangeeft dat er iets niet pluis is. Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt met mijn hond. Mij werd geadviseerd om vooral die andere hond compleet te negeren ( begint natuurlijk al op een enorme afstand) en ook mijn eigen hond te negeren. Zo kan je ook geen signalen afgeven.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:30

doossie schreef:
oohw
het is nu al een tijdje geleden en voor mijn gevoel wordt het steeds erger Verdrietig

als ik jou was zou ik aangift bij de politie doen !
ik vind het belachlijk dat die baas gewoon doorreed!

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 21:29

ja ik ook
ik zal kijken of het lukt Haha!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:09

Zorgen dat je iets lekkers bij je hebt (kleine stukjes kaas of worst of zo). Op het moment dat je een andere hond ziet, leidt jij zijn aandacht af met iets lekkers en bijv een commando (zit, poot, weet ik veel). Dan heeft hij zijn aandacht bij jou en niet bij de andere hond. Dan loopt je gewoon langs de andere hond en hij moet zijn aandacht bij jou houden (commando naast of volg).
ik weet dat tie klein is en dat is het commando naast of volg best lastig, helemaal als je moet bukken om het iets lekkers voor te houden. Verder moet het slijten en jij moet je ook niet druk gaan maken van te voren van; ojee daar komt een hond aan, straks gaat Shailo weer blaffen. Sterkte er mee!

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:36

dankje
maar door dit ongeval
doet mijn kleine jack russel als of hij een grote vechthond is Tong uitsteken Verdrietig