[Foto]Eindelijk Vlaamse Reus!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathachou

[Foto]Eindelijk Vlaamse Reus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 21:50

Heeey!
Sinds vorig jaar september was ik op zoek naar een vlaamse reus of een ander groot konijn, maar hier in de buurt was niks, dus ik ging bij een speciaalzaak kijken waar je ze kan "bestellen" (wat een naar woord, dieren bestel je niet even zoals een broek ofzo Koe ) ...
Na veel heen en weer bellen hadden ze die dus niet, wel hadden ze nog een duitse hangoordame zitten en franse hangoren. Ik ging akkoord met een franse hangoor, aangezien het mij op zich niet zo heel veel uitmaakte wat voor beestje het is, als het maar lekker groot is. Op een dag werd ik gebeld (tijdens de les Clown ), ze hadden een lieve hangoordame binnen gekregen. Dus ik ging die middag langs, zag haar en was blij, al was ik een beetje achterdochtig, want ze had niet van die typisch lange oren. Ik heb haar mee naar huis genomen ... Een paar dagen later surfde ik op het internet rond en zag dus een foto van een duitse hangoor (!) die als 2 druppels op mijn Natchou leek (zo had ik haar genoemd). Dus ik een klacht ingediend, ze belden me later en vroegen of ik die wilde ruilen (no way! het is toch geen broek die je zo even makkelijk inruilt?).
Maar goed, ik ben super blij met haar, want het is een schat van een beestje. En toch baalde ik een beetje, want ik mocht niet nog meer konijnen en het is al jaren mijn droom om zo'n lekker groot konijn in huis te hebben.

Op een gegeven moment was ik weer op marktplaats aan het surfen en zag dat iemand in de buurt een nestje vlaamse reuzen had (normaal gesproken ben ik niet zo van de fokkers, ik haal ze liever uit een asiel, maar daar zat ook niks). Ik ging dus daarheen bellen om te vragen of ze nog een vrouwtje over hadden, en dat hadden ze! Bovendien was ze al aan buiten gewend, wat dus al helemaal super was. Nadat mijn ouders dus toegestemd hadden, hebben wij haar vanmiddag gehaald (was wel even zoeken, al die straatjes Clown ). Maar, ik heb haar, en dat is het belangrijkste!
Even alvast een paar fotos:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar toekomstige soortgenoten:
Afbeelding

Aangezien ze nog maar 2 maandjes oud is, zit ze nog even apart, aangezien ze bij een gevecht waarschijnlijk verscheurd wordt (babyhuid scheurt als een vel papier). Dus zit ze in een geimproviseerd hok, waar ze nog even lekker op mag groeien totdat ze sterk en wat groter is.
Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee!
Gr.
Naatje

Edit: Ze heeft trouwens nog geen naam, dus wie een leuk ideetje heeft, kom maar op! Maar alsjeblieft niet van die standaard namen Clown moet een beetje bij de andere passen (Bijoux Natchou, Pepper, Bonny, Nikita en Nicky).

roylinde

Re: [Foto]Eindelijk Vlaamse Reus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:50

leuk beest zeg Lachen
Enorm leuk beest, heel veel plezier dr mee Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:55

Aaah Nathalie heb je toch eindelijk je grote konijn Haha!
Echt super.. ik blijf naast de Franse Hangoor toch ook onder de indruk van de Vlaamse Reuzen. Erg mooi dier zo te zien dat ze maar lekker groot mag worden Haha!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 08:46

Heeey!
Haha dankje! Jah, franse hangoren vind k ook zeker geweldige beestjes, ik baalde ook best wel dat Natchou tog maar geen franse hangoor was, maar ik ben blij met hun allebei!
Ze is nog lekker klein de nieuwe Tong uitsteken dus ik ga van haar opgroei genieten!
Gr.
Naatje

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:15

Vlaamse reus Lovers
jouw "kleine" ziet er net uit zoals mijn exemplaar vroeger, als ze even groot wordt als hij was, zal je best een groot konijn hebben. Haha! Jammer dat mijn konijn lang voor het digitale tijdperk was, ik heb een zalige foto van hem samen met onze Labrador. Lachen Heb helaas geen scanner, anders toonde ik hem hier even.

Veel plezier met je nijnen !

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:27

hey wat goed zeg dat je er eentje hebt gevonden OK dan!
ik wist dat je er eentje zocht je hebt wel eens gereageerd op mijn foto's van mijn kanjers
ik heb een franse hanghoor (blauwe) en een vlaamse reus (zwart)
heel veel plezier met haar het is een schatje om te zien Wow!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:30

hee wat leuk zeg Lachen wij hebben ook een vlaam, maar die is blauw Lachen ze heet Charlotte, maar we noemen haar meestal Lot. Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:35

Leuk joh! Uhh... Bibi?
Ben daar niet zo goed in Tong uitsteken

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:42

Gaaf zeg!
Was afgelopen vrijdag op Noordshow, en echt Vlamen van ruim 8 kilo Bloos! Geweldig zo groot! Veel plezier met d'r iig. Lachen

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:23

wat leuk dat je er toch eindelijk een gwvonden hebt Haha! Haha!
en het is ook een schatje Bloos

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:26

Aahg Leuk! Lachen
Veel plezier ermee! Haha!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 18:29

Heeey!
Heel erg bedankt allemaal Pling ik ben er zeker ook onwijs blij mee! Ze is lekker nieuwsgierig, heeft al dr hele hok overhoop gehaald Clown en gewoon een super schat! Ik ben benieuwd hoe dat wordt als ze eenmaal bij de andere 3 zit, maar dat zijn ook erg lieve beesten, dus dat komt wel goed Lachen.

@tinkert_tje: Jij ook binnenkort weer nieuwe fotos van jou schatjes? Ik vind ze echt zo leuk om te zien, al die grote beesten haha Pling!
@Farouche: Blauwe vlamen zijn ook heel erg mooi :-Y, mij maakte de kleur niet zo heel erg veel uit Tong uitsteken ... Haar papa is geel en haar mama is wildkleur, misschien dat je later nog iets van het gele in haar terug vind, ben benieuwd!
Gr.
Naatje

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:04

Wat een lange oren! Haha!
Schattig beestje Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:08

Wat gaaf! Zoeentje wil ik ook ooit nog. Maar dan moet ik denk ik toch echt op mezelf wonen.. Maar goed, iig veel plezier met haar!
Groetjes, mij

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:39

Nathachou schreef:
Heeey!
Heel erg bedankt allemaal Pling ik ben er zeker ook onwijs blij mee! Ze is lekker nieuwsgierig, heeft al dr hele hok overhoop gehaald Clown en gewoon een super schat! Ik ben benieuwd hoe dat wordt als ze eenmaal bij de andere 3 zit, maar dat zijn ook erg lieve beesten, dus dat komt wel goed Lachen.

@tinkert_tje: Jij ook binnenkort weer nieuwe fotos van jou schatjes? Ik vind ze echt zo leuk om te zien, al die grote beesten haha Pling!
@Farouche: Blauwe vlamen zijn ook heel erg mooi :-Y, mij maakte de kleur niet zo heel erg veel uit Tong uitsteken ... Haar papa is geel en haar mama is wildkleur, misschien dat je later nog iets van het gele in haar terug vind, ben benieuwd!
Gr.
Naatje

ja zeker ik zal van de week weer even foto's schieten van mijn konijnen kanjers
hummer groeit echt zo hard word al een echte hummer ze is nu 8 maanden Haha! ik zal haar ook weer eens wegen de laatste keer was ze 5 kilo maar ik schat dat dat nu een stuk meer is Knipoog

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:07

Wat een leukerd. Misschien heb ik een ideetje voor een naam voor je. Een van mijn vroegere hollanders heette Jimi (naar Jimi Hendricx). Die zat nml samen met Nicky (die heette naar mijn toenmalige verzorgpaard omdat ze een zelfde aftekening op hun hoofd hadden). Heb ook een reus gehad, was een kruising tussen een lotharinger en een Vlaamse Reus. Die heette Geest (naar een hond bij de eerste eigenaar)(past niet bij de andere namen). Ik heb gelukkig lang van hem mogen genieten. Deze woog een kilo of zeven op zijn zwaarst.
Veel plezier met de nijnen

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 19:10

Bedankt voor alle complimentjes Pling! Ik heb besloten om haar Bailey te noemen, ik vind deze naam erg leuk bij een wildkleurige passen. Bovendien vind ik het wel bij de rest passen Lachen.
Ik heb vandaag een kartonnen verhuisdoos in elkaar geknutseld en een gat erin gemaakt, zo kan ze zich lekker erin verstoppen en erop zitten. Ze zat er na 2 minuten al erin en erop, dus dat is wel geslaagd! Handdoek was drijfnat, omdat ze haar waterbak een paar keer omgegooid heeft, dus die heb er maar eruit gehaald en haar water- en voerbak ergens anders neergezet, hopen dat het beter gaat Tong uitsteken ...
Ik denk dat het later toch een vrij pittige tante zal worden, als k al zie hoe druk ze nu is Clown ...
Gr.
Naatje

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:41

Wat leuk zeg! Haha! echt een schatje en mooi kleurtje ook!

(Ik krijg morgen mijn twee vlaamse reuzen, iemand had ze net gekocht en ging niet bij haar andere konijnen en via via wist ze dat ik opzoek was naar 2 vlaamse reuzen)